Gå til innhold

Høstens interiør prosjekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine interiørprosjekter denne høsten? :) selv skal jeg prøve å få vaskerommet fint, male litt møbler(noen skap, gammel benk), få stua helt ferdig og pusse opp badet(bare maling og nye ting) og få hele 2 etasje ferdig :)

Spennende å se hva andre skal ta seg til :)

Anonymous poster hash: 8d310...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal først og fremst konsentrere oss om trappeoppgangen, den skal bli mahognyfarget og hvit.. Og kanskje lys ved hvert trappetrinn..

Skrevet

Vi skal gjøre ferdig hobbyrommet til kjæresten min, vaskerommet, bygge ferdig inngangen, gjøre ferdig all listverk osv fra vi bytta vinduer, ta stua og gang.. Og pusse opp badet, men mulig det blir til våren.

Skrevet

Vi har nettoppkjøpt hus som må totaloppusses, så det er vel egentlig alt. 2 kjøkken, 2 bad, Vaskerom, 4 soverom, 2 stuer. Dører, vinduer osv.

Må legge alt av rør innvendig på nytt, varmekabler, nytt elektrisk anlegg, nye kjøkken, slipe gulv og legge rehabgips på vegger og tak, samt legge inn spotter i tak. Bytte litt kledningen, bygge ny garasje og rydde i den overgrodde hagen 😬

Lite fritid fremover, men gleder meg sånn til vi endelig kan flytte inn og bo der.

Skrevet

Wow, dere har store prosjekter på gang! :)

Vi er i prosessen med å kjøpe hus, så vet egentlig ikke enda om jeg har noen prosjekter i det hele tatt. Men om det blir huskjøp, da blir det prosjekter på meg og!! ;)

Skrevet

Vi la inn bud som ble godtatt på fredag, og overtar huset til fredag, så her går det unna. Fikk huset såpass rimelig, og med en håndverkermann og håndverkerkompiser og familie går det unna. Men noe regner jeg med vi drøyer til våren (kledningen, terrassene og Hagen f.eks).

Spennende med huskjøp. Har på følelsen at vi har tatt oss litt vann over hodet, men vi skal vel overleve.

Skrevet

Male soverommet, flislegge kjøkken, nye stikkontakter og ny el på kjøkkenet. Male baderommet og ny innredning. Flytte en pendel og noe småmaling av listverk og div.

Vi skal selge, så det kommer nok enda flere prosjekter fremover når vi har fått noe nytt :)

Skrevet

Bor i leilighet da, men..

-Skal male ferdig trappeoppgangen

-Skal kaste alt bosset som tidligere beboere har satt igjen både i kjelleren på loftet.

-Få ryddet og vasket bodene som tilhører oss, i tillegg til å få vasket loftet skikkelig.

-Vi har en helt greit leilighet men der er flere ting jeg kunne tenkt meg å gjort hadde jeg hatt råd til det. Men nå er jeg student og han er nytudannet så vi har ikke råd til alt jeg kunne tenke meg.

-Men likevel så ønsker jeg meg en del pynteting til stua,

-To nye skap,

-Gjøre soverommet koseligere

Anonymous poster hash: a3d7e...08b
Gjest Magdalene
Skrevet

Male en slagbenk vi har på kjøkkenet. Den er hvit nå, men lurer litt på melert sjøgrønn.

Også skal vi male gangen.

Huset ble totalrenovert innvendig i fjor, og utvendig nå (snekkerne gjør seg ferdig med taket i disse dager), så har ingen store prosjekter.

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss hus, men det meste er ganske renovert nylig, så er ikke så altfor mye:

* Få lagt helt nytt bad!

* Tapetsere en vegg hvor det er strie nå, tapetsere veggene på en liten do og male veggene på to soverom

Ellers dekorere et hus på 140kvm, det gleder jeg meg veldig til!

Skrevet (endret)

Skal først og fremst konsentrere oss om trappeoppgangen, den skal bli mahognyfarget og hvit.. Og kanskje lys ved hvert trappetrinn..

Det har jeg gjort! Jeg vet ikke hvor mye erfaring du/dere har, men jeg vil egentlig anbefale å ta alt på en gang, for herregud så mye støv det blir. Det går ikke an å gjøre det litt og litt. Nå pusset jeg opp to relativt store trapper med rekkverk + at alle trinnene hadde "vegg" bak seg da, jobbet så og si uavbrutt fra lørdag morgen til onsdag kveld, til 2 på natten hver av kveldene. Utrolig nydelig når det er ferdig :-) Også var det ikke jeg som måtte bruke to dager på å vaske vekk støvrestene da, det hjalp på.

Edit:

Mine prosjekter for høsten blir å ønske at vi får kjøpt oss leilighet, sånn at vi kan pusse den opp! :-) Trappen som ble pusset opp var ikke min.

Endret av oreokake
Skrevet

Har pusset opp litt før, men går jo aldri tom for ting som må (eller .. kan.. ) gjøres!

Nå skal vi:

- Beise trappa
- Male terassen og innrede den

- Bytte noen lister
- Male noen lister
- Male kjøkkenet, både vegger og skap
- Lage ny benkeplate til kjøkkenet

Og så skal jeg gå løs på soverom nr.2, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men tror det blir en del tapet, farger og stoff :)

Anonymous poster hash: 9e031...05d
Skrevet

Vi flytter inn i leid leilighet (utlandet) i en helt annen stil en den forrige leiligheten, så det å få det til å funke med de gamle møblene blir en utfordring. Vi skal ikke male siden leiligheten må leveres tilbake hvitmalt når vi flytter ut igjen.

I første omgang kommer vi til å bygge om noen Ikea-hyller og lage lange benker med hylleplass under og sy puter til å legge oppå. Andre Ikea-hyller kommer vi til å beise hvite og noen kommer til å få hjul.

Vi må også finne en løsning på stumtjener. Tenkte å lage selv ved hjelp av noen store, gamle grener. I tillegg må vi finne på noe på gjesterommet, et opplegg for å henge klær som ser bra ut når det ikke er i bruk. Det er ikke plass til å ha et tomt skap eller lignende.

Jeg må også strikke eller hekle trekk til en Poäng-stol (noen som har mønstertips?) og hekle trekk til blomsterpotter. Vi har litt ymse med potter som bør koordineres litt bedre. Jeg har masse garn og lite penger, så da får det bli hjemmelaget.

Kanskje ikke akkurat interiørrelatert, men jeg skal også forsøke å få til å gro noen grønnsaker inne på kjøkkenet og lage mine egne duftlys.

Anonymous poster hash: 20459...f11
Skrevet
Jeg har tenkt å organisere en deilig hjemmekontor :danse: Først av alt vil jeg ha ryddet opp i alle mine papirer og mapper :sjokkert: . Og så jeg vil ha meg noen praktiske arkivskape eller stålskape, slik at jeg kan bedre holde orden på mine mange ting!!
Jeg har sett litt på dem her som jeg synes er virkelig flott: Stålskab
Jeg har en uke mer av sommerferien - og så vil jeg begynne på prosjektet hjemmekontor. Ser frem til det! :laugh:
Skrevet

Vi skal:

Skifte et par vinduer

Skifte peis

Pusse opp et bad

Pusse opp en gang

Pusse opp vaskerom

Jaja. Gleder meg til jul ;)

Skrevet

Her skal jeg bli ferdig med malingen av verandaen.Ellers har jeg ikke så store prosjekter på gang nå.

Gjest Conradine
Skrevet

Jeg skal pusse ned et gammelt, arvet skap og male det på nytt - samt kjøpe nye knotter.

Det kan bli et svære strev for jeg brukte en veldig blank maling og den virker å sitte temmelig godt.

Skrevet

Pusse opp gjesterommet! Har "fått" det rommet i leiligheten, så sambo har ingenting han skal si ;) Tenker det blir pussa opp mest fordi vi ønsker oss barn, og rommet ikke ser uuut i måneskinn! Lysegult linoleum på gulvet, brun og gulstripet tapet og oransjbrune lister som rammer hele herligheten inn... grøss :kvalm:

Skrevet

Pusse opp gjesterommet! Har "fått" det rommet i leiligheten, så sambo har ingenting han skal si ;) Tenker det blir pussa opp mest fordi vi ønsker oss barn, og rommet ikke ser uuut i måneskinn! Lysegult linoleum på gulvet, brun og gulstripet tapet og oransjbrune lister som rammer hele herligheten inn... grøss :kvalm:

Ååh, jeg misunner deg jeg! Elsker å pusse slike fæle rom opp til noe kjempefint :-) Jeg har fikset en hel etasje engang, der absolutt alt var furu fra vegg til tak :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...