Gå til innhold

Hvorfor hater kvinner ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta for eksempel voldtekt. Kvinner hater når det blir nevnt at en kvinne var beruset, gikk kledd på en bestemt måte, ble med en mann hjem etc.

Samtidig vil du aldri se en mann ha samme holdning overfor generell vold eller ran. En mann vil aldri si at hans atferd, sinnstilstand eller klesstil var helt uten effekt på en situasjon. Dersom en mann er dritings og forviller seg inn i et bestemt område, vil han automatisk tenke at noe av ansvaret var hans. Han burde ha tatt enkelte forholdsregler.

Hvorfor benekter kvinner hvordan verden faktisk er?

Anonymous poster hash: 85f03...e1f
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta for eksempel voldtekt. Kvinner hater når det blir nevnt at en kvinne var beruset, gikk kledd på en bestemt måte, ble med en mann hjem etc.

Samtidig vil du aldri se en mann ha samme holdning overfor generell vold eller ran. En mann vil aldri si at hans atferd, sinnstilstand eller klesstil var helt uten effekt på en situasjon. Dersom en mann er dritings og forviller seg inn i et bestemt område, vil han automatisk tenke at noe av ansvaret var hans. Han burde ha tatt enkelte forholdsregler.

Ville en mann aldri det da nei.. :trøster:

• Liker 4
Skrevet

Hvis en mann blir utsatt for vold bare ved å være der, så tror jeg ikke han hadde påtatt seg noe ansvar du gitt. Hvis menn blir utsatt for vold, så er det gjerne fordi de ypper. De går direkte på andre mennesker og provoserer dem. At jeg har på meg en kjole er ikke noe som går utover andre mennesker, klærne mine er ikke i interaksjon med noen.

At en person med en annen kulturell bakgrunn enn meg blir støtt av mine klær kan da ikke jeg noe for. Jeg forholder meg til kulturen der jeg kommer fra, så får de prøve å innfinne seg med kulturen dit de kommer. Det er virkelig ikke mitt ansvar at jeg blir voldtatt fordi noen synes jeg ser billig ut. Noen, en eller annen plass i verden, vil alltid synes jeg ser billig ut, om det er for miniskjørtet, hælene til dressen eller den blonde hårfargen min.

Om jeg blir med en fremmed mann hjem, uten å avklare at forholdet er et venneforhold og vet at han er på bølgelengde, så har jeg vært ekstremt dum. Jeg har ansvar for å ikke sette meg selv i en slik situasjon der jeg gir andre håp om å få ligge med meg. Men selve handlingen er fortsatt ikke mitt ansvar.

Det er også mitt ansvar å passe på at jeg ikke blir så full at jeg blir bevisstløs, svartner eller at jeg ikke klarer å ta vare på meg selv. Jeg må klare å få i meg mat, prate og komme meg hjem. Om noen utnytter det, så var det dumt av meg å drikke så mye at jeg ikke har mulighet til å forsvare meg selv, eller si fra, men selve voldtekten er fortsatt ikke mitt ansvar.

Ingen er ansvarlige for at andre mennesker utfører en kriminell, skadelig eller voldelig handling. Det er vedkommende selv.

Om en mann provoserer en annen person, så er han en idiot som satte seg selv i situasjonen. Men det er likevel ikke hans ansvar at han fikk en knyttneve i trynet.

Anonymous poster hash: 11956...56c

• Liker 13
Skrevet

Ta for eksempel voldtekt. Kvinner hater når det blir nevnt at en kvinne var beruset, gikk kledd på en bestemt måte, ble med en mann hjem etc. Samtidig vil du aldri se en mann ha samme holdning overfor generell vold eller ran. En mann vil aldri si at hans atferd, sinnstilstand eller klesstil var helt uten effekt på en situasjon. Dersom en mann er dritings og forviller seg inn i et bestemt område, vil han automatisk tenke at noe av ansvaret var hans. Han burde ha tatt enkelte forholdsregler. Hvorfor benekter kvinner hvordan verden faktisk er? Anonymous poster hash: 85f03...e1f

Så det er OK for dere menn å voldta noen fordi de er beruset eller går kledd på en viss måte....Akkurat ja....Kanskje vi skal høre på feministene da som sier at menn er rovdyr som er til fare for kvinner og burde kontrolleres?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor starter ABere idiotiske tråder?

Endret av Tabris
  • Liker 4
Skrevet

Hvor starter ABere idiotiske tråder?

Her!

Anonymous poster hash: 14776...5c4

Skrevet

Så det er OK for dere menn å voldta noen fordi de er beruset eller går kledd på en viss måte....Akkurat ja....Kanskje vi skal høre på feministene da som sier at menn er rovdyr som er til fare for kvinner og burde kontrolleres?

Nei nei, du trenger jo ikke feminisme… voldtekstofrene har skylda sjøl.

Anonymous poster hash: a5597...512

Skrevet

Nei nei, du trenger jo ikke feminisme… voldtekstofrene har skylda sjøl. Anonymous poster hash: a5597...512

Nei,jeg trenger ikke folksom demoniserer alle menn:-)

Men kanskje de har litt rett i slike saker....ikke det at de gjør noe med det da selvsagt,viktigere å ha endemo foran en strippebule;-)

Gjest Marsvinet
Skrevet

Så rart. Jeg synes at kvinner virker generelt mer ansvarlige enn menn. Kvinner havner skjeldnere i slosskamper, dør skjeldnere i trafikken og passer bedre på helsa si. Flere kvinner tar høyere utdanning enn menn. Kvinner er generelt flinkere til å holde orden og å ta vare på seg selv og andre.

Hvis ingen kvinner klandrer seg selv for å ha blitt voldtatt, så lurer jeg på hvorfor mange voldtektsoffere tar livet sitt i ettertid.

Skrevet (endret)

Voldtekt er et valg hos den som voldtar.

Vi kan lage en analogi til trafikkskader. Å bli rammet av voldtekt er ikke som å løpe over veien rett før bilen kommer, og feilberegne avstand til motsatt side og bilens hastighet, slik at bilfører ikke rekker å stoppe.

Voldtekt i trafikkanalogien er at bilfører ser deg, sikter seg inn, og trykker gassen i bånn. Skaden er gjort med full intensjon av bilfører, og da er det provoserende å diskutere om den påkjørte hadde refleksvest og hjelm, eller gikk mot rød mann i fotgjengerfeltet.

Endret av Biloba
  • Liker 6
Gjest Lille-pus
Skrevet

Undelig du sier det gitt...

For det er meget lenge siden jeg hørte en voldtektsmann ta ansvar for at han utførte et overgep på et annet menneske (mann, kvinne eller barn).....

• Liker 5
Skrevet

Anonymous poster hash: 85f03...e1f [/acronym

Grattis! Denne får plass på min Topp 10 liste over "intetsigende provoserende møl på KG"

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...