power pus Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Hei! Jeg er i et forhold med en jente og vi har det bra sammen. Vi har bare vært sammen 1,5 år, så vi har ikke flyttet sammen i noe eget enda, vi leier begge hver vår leilighet. Jeg leier i byen og hun leier kjellerleilghet nede hos foreldrene, et stykke utenfor byen, litt på landet.. Vi er begge i begynnelsen av 20 årene. Jeg er hos henne hver eneste mandag, onsdag, fredag, lørdag og søndag, og hun hos meg tirsdag og torsdag, dette pga dyrene hjemme som hun må passe på, pga foreldrene er bortreist de dagene. Jeg synes det er rettferdig at jeg betaler en liten husleie siden jeg er der såpass ofte, og jeg betaler 1200,- hver måned. Da får jeg mat og strøm og liksom alt. Hva synes dere, er det for mye, for lite eller greit?
Sabel Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 (endret) Jeg ville ikke gjort det, især siden hun bor hjemme hos foreldrene. Jeg ville kun betalt for maten jeg spiste og kjøpt inn husholdningsartikler når jeg var der. Endret 19. august 2013 av Sabel 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Du leier jo din egen leilighet, hvorfor skal du betale? Jeg leier også av foreldrene mine, jeg betaler 4500 i måneden og kjæresten min betaler 5500 i måneden der han leier. Vi er veldig ofte hos meg da jeg har leilighet, og han bor i kollektiv. Hadde vært uaktuelt at han skal betale leie til meg for at han er på besøk. Anonymous poster hash: 69594...55e 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Når du er der så ofte syns jeg det er greit at dere deler på utgiftene hennes hvis de blir større av at du er der. Anonymous poster hash: 78835...a39 1
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Når du er der så ofte syns jeg det er greit at dere deler på utgiftene hennes hvis de blir større av at du er der. Anonymous poster hash: 78835...a39 Enig.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 #3 her, glemte å si at vi handler inn mat/husholdningsartikler begge to, uansett hvor vi er. Det skulle bare mangle, men hadde følt meg smålig om jeg ba om husleie og strøm etc. Anonymous poster hash: 69594...55e
Sabel Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 #3 her, glemte å si at vi handler inn mat/husholdningsartikler begge to, uansett hvor vi er. Det skulle bare mangle, men hadde følt meg smålig om jeg ba om husleie og strøm etc. Anonymous poster hash: 69594...55e Enda mer spesielt siden den leien kjæresten til TS betaler er til foreldrene, som mest sannsynlig putter leien på bok til seg selv eller datteren sin. 2
Gjest Ciegus Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Syns ikke du bør betale husleie, nei. Men du kan selvfølgelig være med på å betale for utgiftene (mat, evnt strøm den ikke er inkludert i leia hennes fra før). 2
Glitnir Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Siden dere tydeligvis bor sammen hver dag enten her eller der, er vel det meste rettferdige å dele alt av mat- og boligutgifter på to?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå