Gjest Muslingen Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Kan noen forklare meg nøyaktig hvilken farge ivory er? Og GJERNE tipse meg om noen nettsider der det kan være forskjellige eksempler på farger?
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 I følge sydamen på Kristins brudesalong er ivory det samme som det som på spansk heter Marfil, som er elfenbenshvit.
Omegalady Skrevet 22. april 2004 #3 Skrevet 22. april 2004 Ivory betyr vel elfenben (tror jeg...) Den kjolen jeg har kjøpt meg er i fargen Ivory og den ser slik ut: http://www.sposabella.co.uk/images/styles/celeste.jpg
Gjest Muslingen Skrevet 22. april 2004 #4 Skrevet 22. april 2004 Hmmm... Jeg skjønner ikke så veldig mye... Elfenbenshvit, offwhite, kremhvit osv... Hva er forskjellen??? Er offwhite så veldig mye forskjellig fra elfenbenshvit? :klø:
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #6 Skrevet 22. april 2004 Kjolen min er også i marfil/ ivory og er kjolen på bildet nederst til høyre her -så bilder på nett kan lyve veldig!
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #7 Skrevet 22. april 2004 Hmmm... Jeg skjønner ikke så veldig mye... Elfenbenshvit' date=' offwhite, kremhvit osv... Hva er forskjellen??? Er offwhite så veldig mye forskjellig fra elfenbenshvit? :klø:[/quote'] Off-white er mattere og hvitere mens ivory er mer gyllen i fargen....
Fru Snurp Skrevet 22. april 2004 #8 Skrevet 22. april 2004 Forskjellen på Off White, Ivory, kremhvit etc. kan også variere en god del fra designer til designer. Men de er som oftes tilnærmet like ihvertfall ;-) Ikke heng deg sånn opp i dette. Når du begynner å se etter kjole vil du nok oppdage at det er variasjoner.
Gjest Muslingen Skrevet 22. april 2004 #9 Skrevet 22. april 2004 Jeg har funnet ut hvordan ivory ser ut... Skoene mine er jo ivory... Jeg bestilte kjolen, dro til en salong etter det for å kjøpe sko. Kjøpte sko på salg, og tok de jeg likte best, uten å tenke over hvilken farge de hadde (ikke så veldig gjennomtenkt). Billig var det også... Og så pakket jeg ned skoene, og siden har jeg ikke tenkt på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå