Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tass på 4 måneder som har blitt helt avhengig av vippestolen. Han hadde kolikk de første 3 månedene og da brukte vi vippestol når det sto på som verst. Den ble ikke mye brukt men kanskje 15 - 30 minutter daglig. Nå er han helt avhengig av den for å sovne. På kvelde er det greit for da kan vi flytte han over i senga med det samme han sovner, men på dagtid sover han lite og lett og våkner med en gang jeg flytter han. I vippestolen kan han sove 1 - 1,5 time. Har hørt at babyene ikke skal ligge for mye der, men hvordan få han til å sove uten den?? Har prøvd trilling, byssing, legge rett i senga og alt annet jeg tror kan virke, men kun vippestol som funker altså.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje bare legge han i senga hver gang og ta det som kommer, er han trøtt så sovner han til slutt. Da er det viktig å ikke gi opp og legge han i vippestolen.

Anonymous poster hash: e3149...8f5
  • Liker 1
Skrevet

Burde vende han av med det snart kanskje...men de gangene dere er nødt til å la han sove der så kan dere legge en pute under slik at han vippes sånn at han ligger rett. Dette gjøres da etter han har sovnet;-)

Skrevet

De fleste gode vippestoler kan jo legges flatt og har god støtte, så jeg ser ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har du trillet da? Med min hadde jeg litt erfaring med at mer ulendt terreng fungerte bedre enn asfalt, og noen ganger måtte vi gå i en time før han sovnet. Det beste er nok å prøve å få han til å sove i vogna og bare holde på til han faktisk gir seg. Håper det ordner seg :)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje bare legge han i senga hver gang og ta det som kommer, er han trøtt så sovner han til slutt. Da er det viktig å ikke gi opp og legge han i vippestolen.

Anonymous poster hash: e3149...8f5

Enig her.

Vent til gutten er skikkelig trøtt (og god og mett), og legg ham rett i senga. Ta ham opp hvis han skriker mer enn et par minutter, gi litt trøstepupp eller smokk, og gjenta. Før eller siden sovner han i senga.

Anonymous poster hash: 52d44...3eb

Skrevet

Vi hadde nettopp avvendig fra byssing i armene. Vi måtte bysse han i søvn, han sovnet, vi la han ned, han våknet og hylskreik, tok han opp og bysset.
Det vi gjorde var å rett og slett legge han ned FØR han sovnet, prøve å roe han ned, begynte han å grine var det om å ikke ta han opp med en gang, men la han grine litt. Sefølgelig ikke lenge, men lenger og lenger for hver gang. Til slutt sluttet han å grine og la seg fint :) Det var virkelig verd kampen og det tok faktisk heller ikke lange tiden. Det er sårt når det står på, men det er fantastisk når man er ferdig!

Anonymous poster hash: 1e60a...958
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Det som er problemet er at han fint klarer seg uten å sove stort på dagtid, har aldri sovet noe særlig på dagne, noen dupper på alt fra 10 - 30 minutter. Har prøvd å legge han rett i senga. Da blir det bare hylskrik og han roer seg ikke før vi går ut av rommet. Roer seg ikke ved byssing eller bæring. Han er like trassen som meg så vi kommer nok til å få mange kamper ja. Han vil ikke ha sutt og vil ikke ha pupp lenger. Sovnet tidligere av flaska men det gjør han ikke lenger. Han liker seg ikke i vogna i det hele tatt. Har blitt litt bedre nå som jeg kan støtte han opp i sittende stilling. Men etter 4 måneder er vi bare der at vi kan trille i en 20 minutters tid før ramaskriket begynner. Han liker heller ikke bilsete.

Men skal ta med meg rådene jeg har fått her og fortsette og prøve. Jeg er ganske sta så det ordner seg nok.

Skrevet

Jeg hadde latt han ligge i vippestolen. Vår lille sov og sover enda i vippestolen noen ganger.. Hun er nå 1 år. Sovner hun der så lar jeg henne sove ellers våkner hun og blir kjempe grinete.. Skjønner ikke hvorfor d skal være så farlig å la barna sove i den, min lille er frisk og rask og har sovet ofte i stolen..

Skrevet

Prøv white noise, verdt er forsøk. Sett på kjøkkenvifta eller last ned app.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...