Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et familiedyre. Elsker unger, gråter i bryllup, bestevenn med mamma o.l.

Jeg har en kjæreste jeg er UTROLIG glad i(vært sammen i 2 år, begge like gamle) Har vært i 2 forhold tidligere, men ingenting er som kjæresten min nå ♥ verdens beste! Haha, og jeg vet at det er han jeg ønsker å dele rom med på eldrehjemmet.

Jeg har alltid ønsket meg å bli gift, stort bryllup og en dag jeg kommer til å huske som den største i mitt liv! Deretter barn, 2-3 stk.

Han derimot skal "faen ikke gifte seg" som han sier selv. Han ser rett og slett ikke vitsen i å gifte seg. Barn vil han heller ikke ha før han er rundt 35, mens jeg vil være ferdig med barn før jeg er 30.

Når vi snakker om fremtiden med hus og bil osv, så sier han at den dagen vi kjøper oss hus, så skal han stå som eier. Både på hus, bil og andre verdisaker. Wtf? Tenk om det skjærer seg da, så står jeg der med INGENTING? For han skal "faen ikke ha no samboerkontrakt"

Høres ut som jeg beskriver han som en ordentlig drittsekk, men han er verdens goeste mot meg og de rundt seg. Fantastisk i senga, bestekompis og kjæreste... Han er bare så jævlig..... gjerrig?

Har jeg noe fremtid med han egentlig? Vet det beste hadde vært å bare "se hva som skjer", men hva om han har de samme meningene om 5 år?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg hadde nok begynt å tvile litt på forholdet hvis jeg var i samme situasjon. Først og fremst: hvorfor vil han ikke gifte seg? Har han sagt hvorfor? Er han en av dem som mener at ekteskap kun er et stykke papir? I såfall så er det en veldig stygg måte å se ekteskap på. Hvorfor må han stå som eier? Jeg syntes han virker forferdelig selvsentrert og ikke minst egoistisk.

Skrevet

Når vi snakker om fremtiden med hus og bil osv, så sier han at den dagen vi kjøper oss hus, så skal han stå som eier. Både på hus, bil og andre verdisaker. Wtf? Tenk om det skjærer seg da, så står jeg der med INGENTING? For han skal "faen ikke ha no samboerkontrakt"

Ja, men det sier seg jo selv at ikke går om dere begge skal betale likt på for eksempel huslånet.

Han virker litt ung og dum?

Skrevet

Jeg hadde nok begynt å tvile litt på forholdet hvis jeg var i samme situasjon. Først og fremst: hvorfor vil han ikke gifte seg? Har han sagt hvorfor? Er han en av dem som mener at ekteskap kun er et stykke papir? I såfall så er det en veldig stygg måte å se ekteskap på. Hvorfor må han stå som eier? Jeg syntes han virker forferdelig selvsentrert og ikke minst egoistisk.

Han mener det er et stykke papir ja, men masse utgifter. (Sliter ikke økonomisk nei).

Skrevet

Ja, men det sier seg jo selv at ikke går om dere begge skal betale likt på for eksempel huslånet.

Han virker litt ung og dum?

.

Skjønner ikke hvorfor ikke jeg kan feks stå som eier på bilen da, viss han skal stå på huset?

Har kun vært sammen med menn som har vært 4-6 år eldre enn meg før og de var ikke slik i det hele tatt. Men nå som jeg er sammen med en på samme alder, er det helt annderledes. Virker som han skal ha alt for seg selv, i tilfelle det går skeiz så er det jeg som går på hue og ræva ut..

Skrevet

Jeg har en kjæreste jeg er UTROLIG glad i(vært sammen i 2 år, begge like gamle) Har vært i 2 forhold tidligere, men ingenting er som kjæresten min nå ♥ verdens beste! Haha, og jeg vet at det er han jeg ønsker å dele rom med på eldrehjemmet.

Jeg har alltid ønsket meg å bli gift, stort bryllup og en dag jeg kommer til å huske som den største i mitt liv! Deretter barn, 2-3 stk.

Han derimot skal "faen ikke gifte seg" som han sier selv. Han ser rett og slett ikke vitsen i å gifte seg. Barn vil han heller ikke ha før han er rundt 35, mens jeg vil være ferdig med barn før jeg er 30.

2)Når vi snakker om fremtiden med hus og bil osv, så sier han at den dagen vi kjøper oss hus, så skal han stå som eier. Både på hus, bil og andre verdisaker. Wtf? Tenk om det skjærer seg da, så står jeg der med INGENTING? For han skal "faen ikke ha no samboerkontrakt"

Høres ut som jeg beskriver han som en ordentlig drittsekk, men han er verdens goeste mot meg og de rundt seg. Fantastisk i senga, bestekompis og kjæreste...1) Han er bare så jævlig..... gjerrig?

3)Har jeg noe fremtid med han egentlig? Vet det beste hadde vært å bare "se hva som skjer", men hva om han har de samme meningene om 5 år?

1)Ikke gjerrig, men grådig og egoistisk!

2)Mener han at dere sammen skal betale ned en bolig, uten at du skal ha dine rettigheter ivaretatt?

Har han sagt hvorfor han ønsker ha ha det slik som du forteller?

3)Jeg ville ikke satset på en fremtid med en mann med et slikt syn på dette!

Hvor gammel er han? Uansett forandrer folk seg sjelden, og det gjelder både i væremåte og ang hva de ønsker.

Skrevet

.

Skjønner ikke hvorfor ikke jeg kan feks stå som eier på bilen da, viss han skal stå på huset?

Har kun vært sammen med menn som har vært 4-6 år eldre enn meg før og de var ikke slik i det hele tatt. Men nå som jeg er sammen med en på samme alder, er det helt annderledes. Virker som han skal ha alt for seg selv, i tilfelle det går skeiz så er det jeg som går på hue og ræva ut.. Kan det ha noe med alderen å gjøre? Noe som går seg til om noen år? Begge 19, snart 20 år

Skrevet (endret)

.

Har kun vært sammen med menn som har vært 4-6 år eldre enn meg før og de var ikke slik i det hele tatt. Men nå som jeg er sammen med en på samme alder, er det helt annderledes. Virker som han skal ha alt for seg selv, i tilfelle det går skeiz så er det jeg som går på hue og ræva ut..

Bilen synker fort i verdi mens et hus som regel får en verdiøkning. Du ender som den store taperen ved et brudd.

Hvis du står som eier av bilen og han som eier av huset og dere begge betaler på huset er du rett og slett utrolig dum.

Mannen din høres ikke helt god ut, spør du meg. Jeg ville aldri hatt en slik dust som samboer.

Endret av Sabel
Gjest Chloe87
Skrevet

.

Slik virker det for meg også. Han vil ha muligheten til å kaste deg på hue og ræva ut hvis det går skeis mellom dere. Det er tydelig at han bare tenker på seg selv.
Skrevet

at han ser på som giftemål som en utgift forstår jeg. jeg ser heller ikke poenget med å bruke så mye penger for en eneste dag.

når det gjelder at han vil eie alt av verdi så er han rett og slett urimelig. han kan da ikke nekte deg å kjøpe ting av verdi. det er jo også en felle mange går i at mannen eier alt og om det da blir slutt så sitter dama igjen med ingenting

Skrevet

Ser ut til at du legger mer i dette forholdet enn din samboer. Tror nok jeg heller hadde satset på en som var villig til å dele :)

Og å stå som eier på bilen, mens han står på huset, er økonomisk selvmord - bilen taper seg raskt i verdi, mens fast eiendom har en tendens til å øke..

• Liker 1
Skrevet

1)Ikke gjerrig, men grådig og egoistisk!

2)Mener han at dere sammen skal betale ned en bolig, uten at du skal ha dine rettigheter ivaretatt?

Har han sagt hvorfor han ønsker ha ha det slik som du forteller?

3)Jeg ville ikke satset på en fremtid med en mann med et slikt syn på dette!

Hvor gammel er han? Uansett forandrer folk seg sjelden, og det gjelder både i væremåte og ang hva de ønsker.

Vi er begge 19, snart 20. Vet det er et tidlig tema. Men å flytte ut her i bygda er vanlig i alderen 21-23. Han har ikke sakt hvorfor han vil stå som eier på alt, han svarer bare "fordi jeg skal det" og er av typen som lever opp til "alt du ser er mitt, og det du ser, men som ikke er mitt... Er faren min sitt"

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Det høres ikke ut som noe sundt forhold.

Han trenger en kraftig realitetsorientering.

Hvorfor skulle du være interessert i å betale ned et hus for han?

Hva skal du med et sånt forhold?

Jeg ville være jævelig skeptisk til å gå videre med en såpass grådig og egoistiks mann.

Skrevet

Vi er begge 19, snart 20. Vet det er et tidlig tema. Men å flytte ut her i bygda er vanlig i alderen 21-23. Han har ikke sakt hvorfor han vil stå som eier på alt, han svarer bare "fordi jeg skal det" og er av typen som lever opp til "alt du ser er mitt, og det du ser, men som ikke er mitt... Er faren min sitt"

Dump ham og finn deg en ordentlig mann i stedet.

Skrevet

Høres ut som jeg beskriver han som en ordentlig drittsekk, men han er verdens goeste mot meg og de rundt seg. Fantastisk i senga, bestekompis og kjæreste... Han er bare så jævlig..... gjerrig?

Har jeg noe fremtid med han egentlig? Vet det beste hadde vært å bare "se hva som skjer", men hva om han har de samme meningene om 5 år?

Bare en tanke:

Er dette et "knep" for å sikre seg at du ikke går fra han etterhvert, dersom du investerer i felles eiendom og samtidig sier fra deg dine rettigheter til eierskapet av bolig m.m, så kan han tenke at du ikke går fra han pga at du er "avhengig" økonomisk av han?

Det er uansett råttent av de som lager slike ordninger som gjør at de selv kan karre til seg hele kaka når 2 har delt på investeringene.

De (den parten som taper økonomisk på det) som frivillig går med på det, er naive og dumme!

Skrevet

Takk for gode svar :-)

Skrevet

Aha, så det nå.

Høres ikke ut som noe jeg ville satset på.

Kjøp deg leilighet selv! Så får han gjøre som han føler for.

Men pass deg. Han kommer til å tørrmelke deg økonomisk hvis han får den minste mulighet.

• Liker 2
Gjest gjesten
Skrevet

Det er hans måte å si på at du ikke er den han skal bli gammel med. Han er litt vid i kjeften, på tide du snurper den inn.

Skrevet

Vel... slike måter å begrunne ting på...minner meg kun om visse personligheter. Sorry, fra Sjarmør og tyrann, dessverre.

Det er ikke en ordentlig grunn, det han sier ("fordi jeg skal det" ) ! Typisk argumentasjon som er typisk for visse personlighetstrekk...Dessverre!! :(

Skrevet

Du vet at det er når folk ikke får viljen sin at deres ekte vesen kommer frem? At han er snill og god som du sier når han har ei som er akkurat slik han vil, har sex med osv er jo helt naturlig.

Å ikke ønske barn så tidlig som du her nevner kan jeg forstå, men å kreve å stå som eneeier av en bolig høres ekstremt feil ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...