AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Lurte på om det er vanlig for foreldre å være med på andre skoledag? Vet at foreldre altid er med på første skoledag , men er usikker på om det er vanlig å være med på andre og tredje skoledag? Tenkte på at i barnehager er det jo vanlig at foreldre er med de første 2-3 dagene. Noen som vet? Anonymous poster hash: 9e44b...2d4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Jeg er ikke TS, men lurer også på dette. Jeg lurer på hvordan det blir med barna andre skoledag og den første perioden når alt er nytt? Om ikke foreldrene er hjemme, klarer barna å følge med på klokka og låse døra og å gå til skolen alene? Eller tar de følge med noen? Eller får alle førsteklassinger skolebuss? Klarer de å ta seg frem til skolebussen selv? Takker for alle svar Anonymous poster hash: a9e06...4dc
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Nei, det er ikke vanlig. Man bør ha kuttet navlestrengen innen skolestart. Til AB 4dc: Det er vel individuelt. De fleste førsteklassinger går vel på sfo, og fraktes dit av foreldrene før de drar på jobb. Etter skoletid er de igjen på sfo, til foreldrene henter dem, de tar en buss (hvis de er modne nok, men det vet jo foreldrene i hvert enkelt tilfelle), eller de går hjem hvis de bor nærme nok. Anonymous poster hash: 7e038...2c6 1
Mamalama Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Nei, foreldre er kun med første skoledag. Barna klarer fint skoledagen uten mamma og pappa! ;-) Der vi bor går stort sett alle barn på SFO, så foreldrene henter barna der. Dermed er ikke barna alene hjemme eller har egen nøkkel hjem. Trygt, praktisk og gøy for barna! 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Selvfølgelig - SFO! Jeg hadde helt glemt SFO... Ja, da skjønner jeg at det går bra! Da jeg begynte på skolen i 1988 gikk vi alene til skolen, eller vi tok følge med jevnaldrende, men så var det vanlig at mødrene var hjemme, eller at de ordnet det slik at barnet kunne være hos nabobarn som hadde foreldre hjemme. Husker at moren min fulgte meg helt til jeg var trygg på skoleveien. Anonymous poster hash: a9e06...4dc
Hedda-78 Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Da jeg begynte på skolen, var det én elev som hadde med moren sin på andre skoledag. Stakkars, hun ble aldri helt kvitt stempelet som mammadalt, selv mange år etterpå.... Barn er ondskapsfulle.
Silfen Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Det kommer helt an på ungen. Da eldste begynte i første tilbrakte en forelder det første halve året med å sitte i gangen, ellers ble barnet helt hysterisk. Men stort sett, nei. Jeg fikk ikke engang lov å hente Mini første skoledag.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Da min eldste begynte i førsteklasse var en far med datteren i flere uker. Og min datter smittet han med vannkopper Da minsten begynte fikk klassen beskjed at de som skulle med bussen fikk gå først ut, så skulle de som skulle ned på sfo gå ut etter. Min gutt satt igjen han. Han skulle ikke med buss eller på sfo. Kan tro jeg lurt da han kom sent hjem. Neste dag sto jeg utenfor og så at han fikk gå, like etter de som skulle ta busser hjem. Anonymous poster hash: 0beb9...f34 1
Sulosi Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Når mine begynte på skolen var det en mor som var med barnet sitt hele den første uken. Hun holdt seg for det meste utenfor klasserommet i gangen eller i skolegården. Noen barn trenger den ekstra tryggheten og hennes barn hadde aldri gått i barnehagen og jeg tenker forklaringen ligger der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå