Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboeren har hatt det ganske dårlig i det siste. så dårlig at jeg har bestemt meg for at hvis ting ikke bedrer seg, så slår jeg opp. Men jeg vil prøve litt til før jeg "kaster inn hånklet".

Men hver gang vi krangler eller diskuterer i det siste har han truet med å gå. Han sier f.eks " Det er greit det, jeg kjører nå også kommer jeg ikke tilbake!"

Eller "Hvis du går nå så kan du bare drite i å komme tilbake igjen" og lignende.

Og da kjenner jeg at jeg bare får lyst til å gå. Når jeg prøver og ordne ting og prate om ting så hisser han seg opp, babler i vei om alt det negative med meg og hvis jeg f.eks blir lei meg og går fordi han ikke hører så truer han med sånt.

Så begynner jeg å tenke da.. han hadde vel ikke sagt det hvis han ikke tenkte det? Han har jo aldri truet med det tidligere. Man truer jo ikke med å gå hvis man overhode ikke tenker på det, eller har lyst til det? Eller hva tror dere?

Anonymous poster hash: 843a6...a74
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er nok mye for å vinne diskusjonen. Barnslig, ja, men slett ikke uvanlig når et forhold skranter. Men om forholdet ikke er dårlig i utgangspunktet er det ikke helt vanlig å slenge ut av seg i enhver diskusjon.

Kanskje du bare skal si 'ok' neste gang han truer med det og gi ham noen esker til å pakke tingene sine i?

Endret av Sabel
Skrevet

hvis han faktisk er glad i deg så sier han ikke sånt. så ville tatt med meg alle tingene mine og reist (evt kastet ut han hvis det er din leilighet) før du står igjen der uten å skjønne hva som egentlig skjedde. jeg prøvde å jobbe for et forhold en gang jeg å, endte opp med at jeg fikk "jeg har mer vennefølelser for deg" slengt opp i trynet. høres egentlig ikke ut som at det kommer til å vare altså :/ :hug:

Anonymous poster hash: 748ce...a17
  • Liker 1
Gjest gjesten
Skrevet

La han rope på ulven, så handler du deretter. Lykke til som singel!

Skrevet

Hersketeknikker deluxe. ^^

Anonymous poster hash: 7b60d...0f0

• Liker 4
Skrevet

jeg og samboeren har hatt det ganske dårlig i det siste. så dårlig at jeg har bestemt meg for at hvis ting ikke bedrer seg, så slår jeg opp. Men jeg vil prøve litt til før jeg "kaster inn hånklet".

Men hver gang vi krangler eller diskuterer i det siste har han truet med å gå. Han sier f.eks " Det er greit det, jeg kjører nå også kommer jeg ikke tilbake!"

Eller "Hvis du går nå så kan du bare drite i å komme tilbake igjen" og lignende.

Og da kjenner jeg at jeg bare får lyst til å gå. Når jeg prøver og ordne ting og prate om ting så hisser han seg opp, babler i vei om alt det negative med meg og hvis jeg f.eks blir lei meg og går fordi han ikke hører så truer han med sånt.

Så begynner jeg å tenke da.. han hadde vel ikke sagt det hvis han ikke tenkte det? Han har jo aldri truet med det tidligere. Man truer jo ikke med å gå hvis man overhode ikke tenker på det, eller har lyst til det? Eller hva tror dere?

Jeg har lest om den typen mennesker i Sjarmør og tyrann.

Psykisk mishandling, inkl trusler. Trusler utføres ofte for å få makt og/eller for å trykke partneren ned

Skrevet

Forholdet deres høres ganke kjørt ut, og kommunikasjonen er ikke-eksisterende.

Enten må begge ville jobbe med dette her og oppsøke hjelp for å rette opp det som ikke fungerer.

Eller dere kan gå hver til sitt straks, ingen vits i seigpining når dere kun opprettholder et håpløst mønster.

Men det kan godt hende at han truer med å gå som en hersketeknikk, og at han blir helt fra seg når du sier OK.

Det hadde nok vært bra å prate igjennom disse tingene en gang dere ikke er i gang med en krangel.

Se om dere har noen felles plattform å bygge videre på.

Det holder ikke at en prøver.

• Liker 1
Skrevet

Synes de som sier at han ikke er glad i deg , siste som nevner sjarmør og tyrann, dvs psykopat..., bør roe ned et par hakk her...

Jeg og typen krangler mye, men vi er veldig glade i hverandre! Vi kan ha HEFIGE krangler indeed! Og jeg kan , i kampens hete, si at nå er det slutt! Jeg har faktisk sagt det mange ganger, og det er ikke smart, I know..,litt sånn ulv ulv, men når man er midt i en krangel med mye temperatur, sier man ikke alltid det man mener! Man sier ting for å såre , bl.a, fordi det er følelser der!

Gjest gjesten
Skrevet

Å skjule seg bak føleser har aldri vært sjakktrekk. Du vet hva dine grenser er, og det gjør forhåpentligvis din bedre halvdel også. Alt utover det skader i lengden.

Skrevet

Det der forholdet er over. Beklager.

Sånne bastante uttalelser er ukloke. Du vet ikke om hele forholdet. Folk idag gir generelt alt for fort opp! Det er bare å hoppe over til neste forhold med en gang der er problemer, istedenfor å ta tak i problemet, jobbe med det, kommunikasjonen osv. Kjenner flere som angrer på at de ikke jobbet med forhold de var i når de samme problemene ofte dukker opp i nye forhold. Det handler om at begge parter må gå inn i seg selv.

Skrevet

Sånne bastante uttalelser er ukloke. Du vet ikke om hele forholdet. Folk idag gir generelt alt for fort opp! Det er bare å hoppe over til neste forhold med en gang der er problemer, istedenfor å ta tak i problemet, jobbe med det, kommunikasjonen osv. Kjenner flere som angrer på at de ikke jobbet med forhold de var i når de samme problemene ofte dukker opp i nye forhold. Det handler om at begge parter må gå inn i seg selv.

Når kommunikasjonen er brutt sammen så er det ikke mer å bøte på. Det er min erfaring i hvertfall.

Skrevet

Når kommunikasjonen er brutt sammen så er det ikke mer å bøte på. Det er min erfaring i hvertfall.

Viljen må og være der, fra begge parter. Viljen er viktig!

Skrevet

Viljen må og være der, fra begge parter. Viljen er viktig!

Og den er der fra den her fyren synes du?

• Liker 1
Skrevet

Om han sier slikt, og du sier OK, men da drar jeg. Så får han sjokk. Han vet jo at du ikke kommer til å gå, og han kan skremme med det.

Så, hvis du vil ha endring så må du bare dra.

Anonymous poster hash: bc67a...a25
Skrevet

takk for svar.

ts

Gjest Radowan
Skrevet

"Neste gang du sier du vil gå, kommer jeg til å ta deg på ordet. Og da er det ingen vei tilbake igjen."

Si noe sånt. Og men det. Man kan ikke forholde seg seriøst til en passiv-aggressiv partner som trekker fram "like greit å gjøre det slutt" - kortet hver gang ting skranter og man krangler om et eller annet. Hvor usikkert er det ikke å satse på en sånn person da? Nei, sats heller på noen som er løsningsorienterte og villige til å jobbe litt og diskutere som voksne mennesker for å få ting til å fungere så smooth som mulig for begge parter.

Ville gitt klar beskjed og satt hardt mot hardt her. Faen meg stress å leve i et forhold hvor man ikke kan være uvenner av og til og krangle så busta fyker uten at den andre da demonstrativt skal pakke sakene sine og være helt drama-queen.

Skrevet

"Neste gang du sier du vil gå, kommer jeg til å ta deg på ordet. Og da er det ingen vei tilbake igjen."

Si noe sånt. Og men det. Man kan ikke forholde seg seriøst til en passiv-aggressiv partner som trekker fram "like greit å gjøre det slutt" - kortet hver gang ting skranter og man krangler om et eller annet. Hvor usikkert er det ikke å satse på en sånn person da? Nei, sats heller på noen som er løsningsorienterte og villige til å jobbe litt og diskutere som voksne mennesker for å få ting til å fungere så smooth som mulig for begge parter.

Ville gitt klar beskjed og satt hardt mot hardt her. Faen meg stress å leve i et forhold hvor man ikke kan være uvenner av og til og krangle så busta fyker uten at den andre da demonstrativt skal pakke sakene sine og være helt drama-queen.

Skaff deg en bruker så det går an å plusse deg! Dette er bra!

:blomst:

Gjest Miranda2011
Skrevet

Er det så vanskelig for dere å sette dere ned og rolig diskutere HVORFOR dere krangler? Veldig ødeleggende for forholdet dette. Hvis der er vilje hos dere begge til å fortsette forholdet, er det vel kanskje på tide å prøve å redde restene av et snart ødelagt forhold?

Skrevet

Både jeg og typen har sagt noe liknende til hverandre i kampens hete og frustrasjon over å ikke bli hørt. Det betyr ikke nødvendigvis at det er dette vi virkelig vil. Men at det er et vendepunkt ja det kan du kanskje si? Nå har vi blitt enige om at det er en grunn til at det fortsatt er oss og jobber med det. Og nei, vi vil virkelig ikke gjøre det slutt.

Kanskje du kan vise han tråden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...