Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min blir ofte invitert på fest av vennene sine, noen ganger er jeg ikke invitert? Er det ikke en uskreven reglen hvis en kompis har dame, så blir dama automatisk invitert? Jeg blir faktisk såret av at de utestenger meg, vel jeg er ikke ute etter å bli kjent og venn med de, jeg vil bare være med typen min, men de øddelegger sjansen min med å være sammen med han, når de holder på sånn. Vi bor et godt stykke unna hverandre

Og det sårer meg mest med at han går på de festene uten meg. Han sier han må. Han har en kompis som er helt skrudd. Han kompisen sier at typen min er hans beste venn, (noe typen min ikke ser det samme om han :fnise: ) typen min er av og til en tøffel overfor han. Kompisen manipulerer han. Bruker vennskapet mot om han ikke blir med så så antall ganger på fest, ved å miste han kompisen som venn. Det samme gjelder når typen og jeg er sammen, vi må henge med kompisen hans, når typen har vært med med meg i så så mange ganger, ja jeg vet, han er helt forskrudd.

Jeg vet ikke hvordan jeg nå med dette, fordi det virker jo som om typen min ikke tør eller gidder å ta det opp med kompisen, av en eller annen grunn forstår jeg det, siden han kompisen er så selvhøytidelig og mangler ydmykhet og ser ikke en sak fra to sider. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 74749...633
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en uskreven regel ja. Det er ikke uvanlig å bli med typen på fest, hos en kompis ( eller hvor enn ).

Anonymous poster hash: 9f97c...a6b

Skrevet

Hvis det bare er gutter tilstede er det vel naturlig at han kommer uten deg.

• Liker 8
Skrevet

Det er både gutter og jenter.....

Skrevet

Jo det er en uskreven regel. Kjæresten din burde jo heller ikke gå på disse festene da, siden du så tydelig blir ekskludert.

Skrevet

Hvis du tydelig viser at du ikke er interessert i å bli kjent med dem så skjønner jeg at du ikke blir invitert. Jeg syns det er greit at typen drar på fest alene til kompiser jeg ikke har kjemi med, han må jo få lov til å opprettholde vennskap selv om han er sammen med meg. Vi ser det ikke som noen krise i forholdet å gjøre ting hver for oss av og til, som oftest er vi jo sammen. Men da snakker vi ikke om merkelige venneforhold som det din kjæreste og kompis har. Konfliktskyhet kan skape problemer i et forhold, ikke bare på dette området.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvis du tydelig viser at du ikke er interessert i å bli kjent med dem så skjønner jeg at du ikke blir invitert. Jeg syns det er greit at typen drar på fest alene til kompiser jeg ikke har kjemi med, han må jo få lov til å opprettholde vennskap selv om han er sammen med meg. Vi ser det ikke som noen krise i forholdet å gjøre ting hver for oss av og til, som oftest er vi jo sammen. Men da snakker vi ikke om merkelige venneforhold som det din kjæreste og kompis har. Konfliktskyhet kan skape problemer i et forhold, ikke bare på dette området.

Enig.

• Liker 6
Skrevet

Hvis du tydelig viser at du ikke er interessert i å bli kjent med dem så skjønner jeg at du ikke blir invitert.

Feil. Jeg viser det ikke.

Skrevet

Hvis de andre kompisene har med sine kjærester, eller det er jenter på festene så er det en selvfølge ja! Det er rart kjæresten din ikke reagerer på dette? Hva sier han til deg om det?

• Liker 3
Skrevet

Hvis de andre kompisene har med sine kjærester, eller det er jenter på festene så er det en selvfølge ja! Det er rart kjæresten din ikke reagerer på dette? Hva sier han til deg om det?

Ingen av kompisene har kjæreste, de er sikkert missunelige :ler: men de har jo jentevenner da, som de henger med på festene sine.

Han reagerer ikke på at jeg blir ekskludert, han er litt fjern :glare:

Skrevet

vel, det er ikke kompisene dine som ødelegger. det er typen din. er helt normalt her om en av oss blir invitert på fest så spør vi gjerne den som holder festen om det er greit dama/typen blir med. selv om dette er en selvfølge.

det er typen din som godtar dette så det er han du burde bli sur på og ikke vennene hans. dessuten er det vel ingen som hindrer deg i å møte typen din. han går vel neppe på fest hver eneste dag...

Skrevet

hvis det var utelukkende gutter der hadde du vel ikke hatt noe der å gjøre, men hvis ikke det er tilfelle ville jeg syns hele greia var rart ja. husker min eks ble invitert i trettiårslag til en komis jeg ikke hadde møtt, kompisen inviterte min daværende kjærestes eks istedet for meg .. kjempekoselig.

• Liker 2
Skrevet

hvis det var utelukkende gutter der hadde du vel ikke hatt noe der å gjøre, men hvis ikke det er tilfelle ville jeg syns hele greia var rart ja. husker min eks ble invitert i trettiårslag til en komis jeg ikke hadde møtt, kompisen inviterte min daværende kjærestes eks istedet for meg .. kjempekoselig.

Sært.

Skrevet

Sært.

jeg er selvsagt enig, kompisens argument var at han kjente henne og ikke meg. Jeg for min del var selvsagt iskald dramaqueen og nektet kjæresten min å dra uten meg. Det endte med at dama til kompisen ringte og ba om unnskyldning, og inviterte meg. Jeg dro, og det var sannelig bra, for eksdama drakk seg dritings og betrodde meg at det var fordi min tilstedeværelse hadde ødelagt hennes plan om å vinne kjæresten (min altså) tilbake.

kjerringskrell.

• Liker 2
Skrevet

jeg er selvsagt enig, kompisens argument var at han kjente henne og ikke meg. Jeg for min del var selvsagt iskald dramaqueen og nektet kjæresten min å dra uten meg. Det endte med at dama til kompisen ringte og ba om unnskyldning, og inviterte meg. Jeg dro, og det var sannelig bra, for eksdama drakk seg dritings og betrodde meg at det var fordi min tilstedeværelse hadde ødelagt hennes plan om å vinne kjæresten (min altså) tilbake.

kjerringskrell.

Veldig suspekt oppførsel av kjæresten da.

Selv hadde jeg nektet min tilstedeværelse da, med mindre kjæresten (hadde lyst og) fikk være med.

Skrevet

vel, det er ikke kompisene dine som ødelegger. det er typen din. er helt normalt her om en av oss blir invitert på fest så spør vi gjerne den som holder festen om det er greit dama/typen blir med. selv om dette er en selvfølge.

det er typen din som godtar dette så det er han du burde bli sur på og ikke vennene hans. dessuten er det vel ingen som hindrer deg i å møte typen din. han går vel neppe på fest hver eneste dag...

Jeg er sur på ham, skal ta det opp med ham.

Det gjør han ikke. Men vi har en slags avstandsforhold, og benytte helgene er bedre enn hverdag. I hverdag blir det bare 4-5 timer sammen, siden begge skal på jobb neste dag.

Skrevet

Noe sier meg at du pleier å henge deg på kjæresten din som en klegg og alltid skal være med han når han treffer kamerater, ikke bare på fest. Sånne som deg gjør at man mister en venn når denne vennen får seg en kjæreste som deg. Skjønner godt at de blir lei av deg og ikke vil ha deg med i enhver sammenheng.

Anonymous poster hash: 22797...061
  • Liker 4
Skrevet

^^

Skrevet

Synes det kommer helt an på festen og hvem som skal. Jeg og samboeren min har gått på flere fester uten at den andre er med! Synes det er fint han er ute og har et liv utenfor "oss" også. Da har man jo dessuten mer å snakke om rundt middagsbordet! ;)

Skrevet (endret)

Synes det kommer helt an på festen og hvem som skal. Jeg og samboeren min har gått på flere fester uten at den andre er med! Synes det er fint han er ute og har et liv utenfor "oss" også. Da har man jo dessuten mer å snakke om rundt middagsbordet! ;)

Det er sant. Men han vil alltid ha med meg med på festene, han sier at han kjeder seg når jeg ikke er der å slik, han blir litt deprimert, samme er det når jeg er med mine venner på fest.

Ble for mye anonyme her inne. Viser brukernavnet mitt.

Endret av Tigeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...