Tordensky Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Småen begynner i bhg i morgen og vi sliter litt med soverutiner. Dette går seg jo sikkert til etterhvert som han kommer inn i bhg sine rutiner, men... Bhg har sovetid mellom 12-14, men tilpasser selvsagt dersom barna trenger å sove tidligere eller senere. Småen her sover nå. Han våknet 07.30 og sovnet for første dupp kl.09.30. Når han nå sover kl.11 (la oss si han våkner nå) så er han klar for soving igjen ca.kl.14/15. Det vil jo si at han sover når de andre barna leker og spiser, men er våken når de andre barna sover :-( Burde jeg vekke ham etter en halvtime bare (09.30-10.00) så han kan sove igjen ca.kl.13? Eller ha vekkerklokke på tidligere så vi står opp tidligere og dermed kanskje fremskynder begge duppene? Liker jo ikke å vekke en sovende baby heller... :-( Er ganske fleksibel mtp tidspunkt for levering i bhg, men vil jo gjerne ikke levere for sent så han faller utenfor lek og måltider (ja, jeg vet han er for liten enda til å tenke så mye over det, men greit å få rutiner). Ble langt dette, igjen... Men ja, vekke baby for å regulere når han skal sove? (vet vi er fryktelig sent ute med dette mtp bhg-start i morgen, men har alltid vært naturlig å la ham styre det selv)
Dyregod Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 (endret) Jeg jobber i barnehage og vi har fått endel nye små barn som i begynnelsen sov i tide og utide, det var få av de små som sov samtidig Men dette vil gå seg til etter hvert, og siden han er så liten enda bør du la han sove som han vil i hvert fall til han er et.år. Når han er fortrolig med barnehagen og rutinene der kan du begynne å styre sovingen litt mer. Snakk med personale om hvordan de syns det bør gjøres så finner dere nok en løsning sammen De fleste er fleksible i starten så de små skal bli trygge. Også skal han jo bare ha korte dager nå i starten uansett, så det gjør ikke noe om du ikke har "forberedt" han på det. Lykke til Endret 19. august 2013 av Dyregod 1
Tordensky Skrevet 19. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2013 Takk for svar. Ja, han skal ha korte dager. Hele denne uken blir jo tilvenningsdager, men også videre skal han ha korte dager. Bare syns det blir synd om han skal være "alene" hele dagen fordi han sover når de andre er våken og omvendt. Han er den eneste på avdelingen som er så liten, de andre nye er 1,5år og har sikkert mer passende rutiner... Men jeg tenker jo at det vil gå seg til, selvsagt. Bare litt vanskelig, særlig nå i innkjøringsuken for da vil ikke de legge ham (de første dagene). De vil at vi skal komme etter første duppen og bli til den andre. Men da kommer vi jo i bhg kl.11 og så skal alle sove en time senere! Vi får vel bare se når han sover i morgen, og så ta en prat med personalet om det. (ja, jeg er førstegangs :-P )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå