AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Min datter på 14 år kom hjem fra syden i dag. Hun har vært på tur i to uker med en venninne og hennes mor. Dette er kjekke og greie jenter, og vi har god kontakt med foreldrene til venninnen. De har storkost seg og opplevd mye. De ble kjent med 2 danske gutter på 18 år, som også bodde på hotellet. De har vært mye med disse guttene. Ene kvelden hadde de fått gå på diskotek, moren hadde vært med, Synes gjerne det er litt sent å være på nattklubb klokken 2 om natten med masse fulle ungdommer (14 åringene hadde selvsagt ikke rørt alkohol), men de hadde hatt det veldig kjekt og ble jo passet på. Det er derimot en ting jeg og faren reagerer litt på. Da de hadde gått hjem fra diskoteket hadde de hatt de to danske guttene med på rommet for å spille kort, mens moren hadde gått på sitt rom og lagt seg. Min datter fortalte at han ene gutten hadde sovnet i sengen hennes fordi han var så full. De klarte ikke å vekke han, og det endte med at hun måtte sove på en luftmadrass på gulvet. Synes rett og slett det er uhørt at to 14 år gamle jenter får ta med fulle gutter inn på rommet. Disse guttene hadde drukket hver dag, og drakk tett hele dagen. Synes ikke de skulle vært så mye med dem, men ifølge moren (som de reiste med) hadde det vært snille og ordentlige gutter. Det er spesielt den ene episoden med rommet vi reagerer på. Burde vi ta det opp med moren (hun som reiste med de) eller er vi overhysteriske foreldre her?Anonymous poster hash: fa654...916
Nusseli Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Jag hade absolut reagerat! Mamman var med för att passa på att de var trygga, att lämna dem med två extremt fulla 18åringar var inte o.k. 18åringar är ju i den åldern där en del gärna testar gränser, nu visade sig att de antagligen var snälla pojkar men efter en vecka så kan mamman omöjligt veta det. Oavsett: Jag hade kanske hellre inte sagt något om det inte var så att min dottern skulle spendera ett par nätter ihop med mamman igen. Hellre vänta tills det blev ett måste, än att göra det obekvämt för både er och barnen... 1
Gjest Elseby13 Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Jeg syns du er veldig naiv som tror at de englejentene holdt seg unna alkohol og sex på denne turen. Det er nok flere episoder som jentene (og kanskje moren?) har holdt for seg selv. Jeg husker i allefall meg selv på den alderen.
Silfen Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Og jeg husker meg selv på den alderen; rørte verken alkohol eller gutter, selv om det var spennende å flørte. 2
Brunhilde Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Jeg syns forsåvidt alt hørtes greit ut - helt til kortspilling og (om enn ufrivillig fra jentenes side) overnatting på rommet. Jeg tror de fleste 14-åringer holder seg unna alkohol og sex, men jeg ville allikevel spurt moren som reiste med om det å la jentene ta med to fulle (!) 18-åringer, uansett hvor snille og greie de var i edru tilstand, med på rommet var en god avgjørelse. Nå har du jo datteren din hjemme i god behold, så noen stor sak er det kanskje ikke nødvendig å lage ut av det, mer sånn "til en annen gang"-greie. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Takk for svar Har nå fått sove på det og tenker at vi lager ikke noe sak ut av det nå i ettertid. Skulle ikke ha skjedd, men alt gikk jo fint og de hadde en kjekk tur. Og til deg som mener at jeg er naiv vil jeg bare si at jeg kjenner min datter veldig godt. Har en voksen datter som var av en helt annen type, så lettlurt vil jeg ikke kalle meg Selvsagt vil det komme en tid hvor minstejenten min vil teste ut grenser, men fortsatt er hun et lite englebarn Anonymous poster hash: fa654...916
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Takk for svar Har nå fått sove på det og tenker at vi lager ikke noe sak ut av det nå i ettertid. Skulle ikke ha skjedd, men alt gikk jo fint og de hadde en kjekk tur. Og til deg som mener at jeg er naiv vil jeg bare si at jeg kjenner min datter veldig godt. Har en voksen datter som var av en helt annen type, så lettlurt vil jeg ikke kalle meg Selvsagt vil det komme en tid hvor minstejenten min vil teste ut grenser, men fortsatt er hun et lite englebarn Anonymous poster hash: fa654...916 Hehehe Anonymous poster hash: 00bb3...a9d
Gjest celine Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 ....Min datter fortalte at han ene gutten hadde sovnet i sengen hennes fordi han var så full.... ....Disse guttene hadde drukket hver dag, og drakk tett hele dagen..... .... ifølge moren (som de reiste med) hadde det vært snille og ordentlige gutter.Anonymous poster hash: fa654...916 Høres virkelig ut som to kjernekarer, dette her... 14-åringer har ikke vondt av å bli passet på, så jeg hadde nok ikke sendt min datter på ferie med dem igjen!
Gjest Chloe87 Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Hadde reagert selv. Hun skulle først og fremst ikke ha gått og lagt seg heller, tenk på hva som kunne ha skjedd mens hun sov? Når hun ville legge seg så skulle hun ha bedt guttene om å gå.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Haha, jeg garanterer at de jentene drakk. Om moren fikk det med seg eller ei er en annen sak (om hun hadde drukket selv er det ikke like sikkert at hun ville oppdaget det). Anonymous poster hash: 3125f...034
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Jeg hadde helt klart reagert, både på turen på byen, selv om moren til den andre jenta var med (fjortenåringer har ikke noe på slike steder å gjøre), og på at hun forlot dem alene på rommet med guttene etterpå. Til dere som er så overbevist om at jentene drakk og pulte: det finnes ordentlige jenter som har respekt for foreldre og grenser. Datteren min er en av dem. Broren henne var det dessverre ikke. Jeg vet at man ikke bør være for naiv, men at andre bryter regler betyr ikke at alle gjør det. Anonymous poster hash: 891d7...c48
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Du, snille og ordentlige gutter drikker ikke tett hele dagen. Anonymous poster hash: 8643e...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå