AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Jeg fødte for litt over 5 mnd siden og har de siste ukene gått og ventet på at mensen skal komme tilbake. Jeg oppdaget el-slim for ca 2 uker siden, og har hatt positive el-tester i over en uke nå (jeg kjøpte nemlig inn et lass med el-tester samme syklus som jeg ble gravid med babyen min, så jeg begynte å teste etter el med en gang jeg fikk symptomer på at noe var i gjerde for å peile inn når mensen kommer tilbake) Anyhow, jeg har altså hatt positive el-tester i over en uke nå i tillegg til at jeg har hatt litt svak spotting noen dager. Det jeg er ute etter er å høre hvordan dere som har født opplevde det å få tilbake mensen. Flere som opplevde å ha sykluser som var helt på tur? Tok for sikkerhetskyld en graviditetstest i går, og den var negativ. Trodde jeg iallefall. For når jeg tittet på testen et par timer etter at jeg kastet den i søpla så var det en svak strek der, og nå sitter jeg å kaldsvetter av tanken på at jeg skal være gravid allerede Jeg vet det sikkert bare er fargestoffet i testen som har trukket gjennom når testen ble tørr, men nå sitter jeg panikkslagen og tvangsmessig forklarer alle kroppslige signaler med at jeg er gravid igjen. Men tilbake til tema; er det vanlig å ha syklus som tuller når mensen er på vei tilbake etter fødsel? Del gjerne erfaringer Anonymous poster hash: 3e389...b87 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Ammer du? I såfall er det vanlig at syklusen er ustabil så lenge man ammer. Men det er nok ikke uvanlig at den tuller litt til å begynne om man ikke ammer også. Etter første fødsel fikk jeg ikke mens før etter 1 år. Og den var ustabil så lenge jeg ammet(til 18 mnd etter fødsel) Etter andre fødsel fikk jeg den igjen etter 8 uker. Men da hadde jeg lite melk og bare delammet. Men den var ustabil da også. Begynte også på minipiller noen uker etter og da mistet jeg mensen helt. Anonymous poster hash: f174c...2e4
Silfen Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Jeg har jo ikke testet etter EL som deg, men opplevde ellers ikke kluss. Mensen kom når den kom, fra 4 uker til 11 mnd etter fødsel, som en syndeflod. Så første mens var temmelig heavy, mens neste var normal.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 TS her. Jeg fullammer (hver 3-4 time hele døgnet), så jeg håpet jo at mensen skulle holde seg borte en stund til. Satser på at det er ammingen som gjør at kroppen tuller. Og så blir det slutt på å hoppe av i svingen, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: 3e389...b87
Tiarra Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Var selv forvirret angående mens og syklus etter siste fødsel. Jeg trodde jeg fikk mensen tilbake etter bare seks uker. For det gikk ca en uke etter barselblødning, eller var det jeg trodde i hvert fall. Så fikk jeg noe mensliknende blod som varte i ei uke. Det var ikke mye blødning. Men så ble det helt borte i over 3 måneder. Forrige uke fikk jeg 100% sikkert mens. Det var kraftig blødning de 3 første dager, så ble det mindre og mindre. Jeg ammer, men har lite melk, of etter mensen har jeg nesten ingen melk!
Thinkerbelle Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Jeg fikk ikke mensen før 13 (!!!) mnd etter fødsel! Det er nå 17 mnd siden fødsel, og den var fremdeles ustabil.. (...men nå er jeg gravid igjen, så krysser fingrene for at den holder seg borte en stund:))
Tiarra Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Jeg har hatt regelmessig syklus på 28 de siste årene, men husker ikke helt hvordan det var med de andre fødselene. Husker bare at mensen uteble i hele 7 måneder etter første fødsel. Jeg ammet da også. Det er 10 år siden, så ikke mye. Annet enn at jeg ble gravid igjen med en gang mensen kom tilbake!
siebaeo Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 (endret) TS her. Jeg fullammer (hver 3-4 time hele døgnet), så jeg håpet jo at mensen skulle holde seg borte en stund til. Satser på at det er ammingen som gjør at kroppen tuller. Og så blir det slutt på å hoppe av i svingen, det er helt sikkert.Anonymous poster hash: 3e389...b87 Altså, ikke for å skremme deg men jeg fikk eggløsning og mensen igjen etter ca 2 mnd sist, og jeg fullammet til babyen var 6-7 mnd. Jeg har alltid så vanskelig for å tro at g-tester viser feil, så jeg ville sjekket igjen. Selv om den var gått ut på tid.. Det var sånn jeg oppdaget det siste svangerskapet. Og første svangerskap startet da vi hoppet av i feil sving.. Du sier du har hatt positive el-tester. Vil det si to sterke streker eller at det dukker opp en svakere ved siden av kontrollstreken..? Endret 18. august 2013 av siebaeo
Daraya Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Jeg fikk mensen tilbake 10 uker etter fødsel til tross for fullamming. Kjipe greier, er også verre enn før. Første gang var den borte i 8 måneder og jeg trodde det vil være omtrent det samme igjen, men dessverre ikke. Anbefaler uansett å bruke pålitlig prevensjon, hoppe av i svingen er neppe det. Mange som har fått tette barn pga det.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Altså, ikke for å skremme deg men jeg fikk eggløsning og mensen igjen etter ca 2 mnd sist, og jeg fullammet til babyen var 6-7 mnd. Jeg har alltid så vanskelig for å tro at g-tester viser feil, så jeg ville sjekket igjen. Selv om den var gått ut på tid.. Det var sånn jeg oppdaget det siste svangerskapet. Og første svangerskap startet da vi hoppet av i feil sving.. Du sier du har hatt positive el-tester. Vil det si to sterke streker eller at det dukker opp en svakere ved siden av kontrollstreken..? Jeg får to sterke streker på el-testene, dvs. at teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Jeg har testet en del med el-tester før også, så jeg vet jeg gjør det riktig.. Synes det er rart at jeg har fått positive tester i så lang tid, men samtidig så kan det jo være at kroppen prøver på eggløsning men strever litt pga ammingen. Håper det.. Anonymous poster hash: 3e389...b87
Silfen Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 EL-tester kan fint brukes som graviditetstester.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Jeg fikk mensen tilbake 10 uker etter fødsel til tross for fullamming. Kjipe greier, er også verre enn før. Første gang var den borte i 8 måneder og jeg trodde det vil være omtrent det samme igjen, men dessverre ikke. Anbefaler uansett å bruke pålitlig prevensjon, hoppe av i svingen er neppe det. Mange som har fått tette barn pga det. Off ja, jeg vet... Vi hoppet av i svingen et år før jeg ble gravid med førstemann, og så ble jeg gravid med en gang vi faktisk prøvde å bli gravide, og da er det lett å bli litt overmodig og tenke at hoppe av i svingen er et fullgodt alternativ. Jeg tror egentlig ikke jeg er gravid altså, men at ammingen klusser litt til for kroppen. Håper iallefall det. Hvis ikke så er det ikke fullstendig krise altså, det bare hadde passet bedre å vente et år. Anonymous poster hash: 3e389...b87
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Flere blir jo gravide av å "bruke" amming som prevensjon (de ammer jo uansett selvsagt). Og å hoppe av i svingen er jo ikke trygt i det hele tatt da menn har smøring som kommer fra penisen som ofte inneholder litt sæd. Anonymous poster hash: 72e67...02b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Flere blir jo gravide av å "bruke" amming som prevensjon (de ammer jo uansett selvsagt). Og å hoppe av i svingen er jo ikke trygt i det hele tatt da menn har smøring som kommer fra penisen som ofte inneholder litt sæd. Anonymous poster hash: 72e67...02b Jeg vet, jeg vet Som sagt hoppet vi av i svingen et år før jeg ble gravid med førstemann, og ble gravid med en gang vi aktivt prøvde å bli gravide, og da er det lett å bli litt for trygg på at å hoppe av i svingen. Når det er sagt er det jo større sjangs for at det er kroppen som tuller litt pga ammingen. Satser på det inntil det motsatte er bevist Anonymous poster hash: 3e389...b87
Silfen Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 Det er mye enklere å bli gravid etter man først har vært det.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #16 Skrevet 19. august 2013 Det er mye enklere å bli gravid etter man først har vært det. Bestilte opp et par gravidtester fra billigtester i går kveld, så da får jeg sjekke om et par dager. Følte meg som den premieidioten som handlet graviditetstest med bagvogn på apoteket her om dagen, så det har jeg ikke lyst til å gjøre igjen. Anonymous poster hash: 3e389...b87
ara Skrevet 19. august 2013 #17 Skrevet 19. august 2013 Ikke for å skremme deg, men positiv el-test kan også bety at du er gravid. Jeg testet selv etter EL for 6 mnd siden og begynte å stusse når testene var positive så lenge..man har jo ikke eggløsning i mange dager.. Så tok jeg en graviditetstest og den var jammen positiv
Nektarin Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 Det er ikke uvanlig at kroppen jobber med eggløsning lenge, men ikke får høyt nok nivå av østrogen (eller var det et annet hormon?), spesielt mens man ammer. Har ikke brukt el-tester så vet ikke noe om positive el-tester over mange dager, men jeg ville nok tatt en ny graviditetstest.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 jeg fikk tilbake mensen to mnd etter første fødsel, og etter tredje fødsel fikk jeg den etter 4 mnd, og jeg ble gravid på første eggløsning etter andre fødsel , så har to barn med under et år i mellom, for faren nektet å bruke kondom siden fullamming var likestilt med prevensjon, men gjett om han ikke hadde kjøpt kondomer til jeg kom hjem fra sykehuset med nr 3 da:-) mine barn er over 20 år, så på den tida var det en uke på barsel en annen ting er at jeg har kjent fosterbevegelser 3-4 uker før de sier at du skal klare å merke det, og når jeg da gikk i 2-3 uker og lurte på om det var fosterbevegelser jeg kjente , da kjøpte jeg graviditetstest og den lyste veldig positiv og da var det å bestille time hos legen, fikk time dagen etter, og sa jeg var gravid, legen spurte som vanlig er når var siste mens første dag, svaret det har du svangerskapsjournajen til den der og nikka mot bagvogna, neste spørsmål fra legen var da hva gjorde at du mistenkte at du er gravid, svaret mitt har kjent noe som minnet om fosterbevegelser i to-tre uker, da var kommentaren fra legen jeg får bestille en ultralyd til deg så vi får finne ut når du har termin, men no har det jo vist seg at du kjenner bevegelser veldig tidlig to ganger før , og jeg har sagt to ganger før at det er tarmbevegelser du kjenner, til jeg har fått kjent på magen din selv så får jeg kjenne på magen din no, og da var det oj det er sterke fosterbevegelser, så du kan nok regne med at det er under et år mellom desse to , kanskje er det 11 mnd mellom, det er under 11 mnd mellom de to Anonymous poster hash: c71e9...908 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Oj da, jeg har ikke fått mensen ennå, og det er snart 14mnd siden fødsel. Ammer ennå da. Anonymous poster hash: 8b3d1...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå