Gå til innhold

Hvilken videreutdanning må jeg som er barnehagelærer/førskolelærer ha for å jobbe i barneskolen 1.-4. klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det nå? Er det noen som vet sikkert hvilken videreutdanning jeg må ha for å kunne jobbe i 1.-4. klasse? Jeg er utdannet barnehagelærer/førskolelærer. Er det GLSM? Eller noe annet?

Anonymous poster hash: 32377...a8f
Skrevet

Vet ikke hvordan det er for deg som gikk på den "gamle" førskolelærerutdanningen. Men jeg har nettopp begynt på den nye og vi har fått beskjed om at hvis vi skal jobbe på småskolen må vi ta ettårig GLSM i tillegg.

Skrevet

GLSM og 30 studiepoeng. Det er godt mulig jeg tar feil, men det er det jeg innbiller meg at må til.

Skrevet

Enten 60sp GSLM eller 30 sp GLSM + 30sp i annet relevant fag (f.eks. norsk, matte, spes. ped)

Skrevet

Jeg studerte til førskolelærer 2009-2012. Så jeg kan ta GLSM 60 studiepoeng på ett år/på deltid og da er jeg godkjent? Eller GLSM 30 studiepoeng + annet fag 30 studiepoeng. Stemmer dette? Synes det er merkelig at jeg ikke finner god info om dette.

TS

Skrevet

Jeg er underveis i førskolelærerutdanninga og jeg har fått beskjed om at vi i utgangspunktet ikke kan ta dette lenger, og at man i dag er nødt til å ta grunnskolelærerutdanning for å jobbe i barneskolen. Men, det er ikke noen sikre kilder jeg har på det, det er bare hva jeg hørt på skolen. Hadde jeg vært deg så ville jeg ha tatt kontakt med høyskolen for å høre med dem.

• Liker 1
Skrevet

"Med ett års relevant videreutdanning er du kvalifisert til å undervise i 1.-4. trinn i grunnskolen." Står det på utdanning.no. Så vagt... kan de ikke bare si HVA som er relevant videreutdanning da...gud!

Dette burde virkelig være mulig å finne ut uten å spørre en utdanningsinstitusjon!

TS

Skrevet

Det blir vanskeligere å vanskeligere for førskolelærere/barnehagelærere å få jobb i skolen, selv med tilleggsutdanning. Spesielt i mer sentrale strøk. Dette fordi arbeidsgiver er mer interessert i å ansette noen med undervisningskompetanse for hele grunnskolen, ikke bare 1.-4.-klasse og står valget mellom de som er utdannet grunnskolelærere og en førskolelærer med tilleggsutdanning er valget veldig enkelt.

Dersom målet er å jobbe i skolen bør man definitivt velge grunnskolelærerutdanning.

Anonymous poster hash: 5c92f...5b1
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...