:-) anna Skrevet 22. april 2004 #1 Del Skrevet 22. april 2004 Skal kjøpe et tre som presang til en 40-års dag, men er usikker på hva som tåler de harde vintrene på Elverum. Noen som har gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 Hardførhetssoner i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #3 Del Skrevet 22. april 2004 Sjekk vekstsone-merkinga på planta. Elverum ligger i sone H5, altså ganske midt på treet. Elverum Hagesenter bør kunne hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. april 2004 #4 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg ville sagt H7 jeg da Tispa.... Nord i Elverum, der jeg vokste opp, var det ikke noe som gikk, mens sør i kommunen der jeg bor nå er det lettere å få til planter. Det er store lokale variasjoner, men det er en grei regel å tenke over at det du kjøper skal tåle blåvinter og store snømengder - for det er det her stadig vekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #5 Del Skrevet 23. april 2004 Nord i Elverum, der jeg vokste opp, var det ikke noe som gikk, mens sør i kommunen der jeg bor nå er det lettere å få til planter. Stemmer! men H5 er et ok gjennomsnitt. Det beste anna kan gjøre er å ringe hagesenteret og be dem om råd. De har så lokalkunnskap at de kan gi råd ut ifra hvor jubilanten bor i kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå