HjerterEss Skrevet 18. august 2013 #1 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg lurer rett og slett på hvor og hvordan dere skal ha fotograferingen ute? Vi har booket fotograf, og tenker å ha fotograferingen ute, og gjerne med bilen med Bor på vestlandet, så sjansen er jo stor for regn! Har dere en backupplan dersom det skulle bli mye regn?? Fotografen vår har studioet sitt 2 timer unna lokalet vårt, så det blir for langt å reise dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 18. august 2013 #2 Del Skrevet 18. august 2013 Som fotograf bør man alltid ha en backup-plan for regn, det er ikke brudeparets jobb å finne ut av. Ellers er parker, strender osv mye brukt til bryllupsfotografering ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissom Skrevet 18. august 2013 #3 Del Skrevet 18. august 2013 Vi skal fotograferes både ute og inne:-) tar utebildene på akershus festning, og noen bilder i lokalet vårt. Har forøvrig et kjempekult lokale som gir bildene et litt utenom det vanlige-stil:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissEi Skrevet 18. august 2013 #4 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg "samler" på bilder jeg synes er fine så skal jeg vise dem til fotografen i forkant så håper jeg at fotografen finner plassen ut ifra bildene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ahs Skrevet 19. august 2013 #5 Del Skrevet 19. august 2013 Stoler fullt og helt på fotografen:-) På tiden vi giftes har ikke åkrene blitt gule ennå, men de gir likevel en fin bakgrunn til bildene, sammen med Mjøsa. Så har vi mange ulike omgivelser på gården som vi kan bruke (stabbur, låvebru,smie etc). Vår fotograf fortalte at hin har helikopter med kamera som er kult å bruke feks når vi kommer ut av kirka for å få tatt bilde av alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 19. august 2013 #6 Del Skrevet 19. august 2013 Eneste backup plan vi har er støvler og paraplyer. Nå er det faktisk meldt godvær på østlandet til helga, men vi har psykisk forberedt oss på styrtregn og tenkt at det kan gjøre bildene morsomme og levende:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 19. august 2013 #7 Del Skrevet 19. august 2013 Vi tok bilder både ute og inne, heldigvis holdt været seg perfekt for utendørsfoto. Hør med fotografen er mitt tips. Dersom studioer langt unna, bør dere ha andre muligheter innendørs desom været ikke samarbeider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 19. august 2013 #8 Del Skrevet 19. august 2013 Vi tok bilder både ute og inne, heldigvis holdt været seg perfekt for utendørsfoto. Hør med fotografen er mitt tips. Dersom studioer langt unna, bør dere ha andre muligheter innendørs desom været ikke samarbeider. Ikke nødvendigvis innendørs, men i ly i allefall. Det finnes utrolig mange flotte bryllupsbilder som er tatt i høljeregn på en togstasjon eller under en gangbro, uten at noen ville gjettet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #9 Del Skrevet 20. august 2013 Man kan få tatt strålende bilder i regn og vind så sant man går litt i le så ikke hår og sminke blir helt ødelagt for resten av dagen Blå himmel og knallsol derimot er mye mer komplisert! MANGE som ikke tenker over dette, men da får man stygge skygger i ansiktet, sammenknipne øyne og vanskelige lysforhold til hvit kjole/mørk dress og det er lett å få utbrente bilder (som er meget vanskelig å gjøre noe med i etterkant) Mye av dette kan ordnes med reflektorer og blitz, men det er vanskelige forhold så krever en fotograf, eller en godt erfaren hobbyfotograf. Da er det beste å gå i skyggen, og her er skogholdt veldig fint Anonymous poster hash: 17344...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 20. august 2013 #10 Del Skrevet 20. august 2013 Sjansen for regn på bryllupsdagen er stor siden den er i slutten av september, men jeg satser på at fotografen vet hva han driver med og er forberedt på det. Vi skal heller ikke ha vanlige bilder, men dokumentarisk fotografering, så da slipper vi å tenke på hvor det er fint å posere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #11 Del Skrevet 20. august 2013 Dette bør fotografen tenke på, uansett hva slags vær det blir. Vi giftet oss i strålende sol (i Trøndelag!) og fotografen hadde heldigvis mange lure triks for å få bildene til å bli fine, det kan være vel så krevende å ta bilder i sterkt sollys. Spesielt når den ene har hvit kjole og den andre mørk dress, som brudepar ofte har.. Anonymous poster hash: cf0a8...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå