Gå til innhold

Varme i begynnelsen av oktober

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor må man reise for å få varme, la oss si første uken i oktober?
Hellas og sånn er vel ikke noe særlig lenger da?

Anonymous poster hash: 4b24f...c87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor må man reise for å få varme, la oss si første uken i oktober?

Hellas og sånn er vel ikke noe særlig lenger da?

Nope. Selv ikke pippipøyene er spes varme i oktober.

Anonymous poster hash: 7f316...66c

• Liker 1
Skrevet

Joo kanariøyene er jo varme da?
Med varme så mener jeg 20-25 grader.

Skrevet

Kanariøyene kan du dra til hele året, og i det er grei varme der i oktober. Jeg har vært der i november og desember og da har det vært 20-25 grader og noen ganger greitmed en tynn jakke på kvelden.

Skrevet

Jeg reiste til Tyrkia ganske sent i oktober i fjor, og da var det rundt 25 grader. Deilig og helt passe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Var på Kreta(Chania) første uken i oktober i fjor og hadde det godt og varmt. 30 gr på dagtid og ca 20 på kveldstid(fra 22 og utover) og på morgenen.

God temperatur i sjøen, men kaldt i bassengene på hotellet(pga store basseng og at de lå dels i skygge på formiddag og sen ettermiddag)

Hadde bittelitt regn en morgen, men det var ikke mange minuttene det var snakk om før det var sol igjen.

Anonymous poster hash: f25e4...693
Skrevet

Var i Italia (nord) i mnd-skiftet sept/okt i fjor og det var grei sommertemperatur da, om enn ikke badetemperatur i havet. Så kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle være varmt i Hellas, Tyrkia og Kanariøyene som ligger mye lenger sør. Muligens Spania og Portugal også. Madeira har også ganske jevn temperatur hele året, 20-25 grader.

Skrevet

Jeg reiste til Tyrkia ganske sent i oktober i fjor, og da var det rundt 25 grader. Deilig og helt passe. :)

Har vært i Tyrkia i begynnelsen av oktober og ventet den type varme, men opplevde 15 grader, 20 grader max.

Men hvis man med varme er fornøyd med en gjennomsnittemperatur på 21 grader og ikke blir snurt om det er dårlig vær og midt på titallet den uka, ja, da er Kanariøyene greie nok.

Det er nå ikke det jeg tenker på med varme da.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har vært i Tyrkia i begynnelsen av oktober og ventet den type varme, men opplevde 15 grader, 20 grader max.

Men hvis man med varme er fornøyd med en gjennomsnittemperatur på 21 grader og ikke blir snurt om det er dårlig vær og midt på titallet den uka, ja, da er Kanariøyene greie nok.

Det er nå ikke det jeg tenker på med varme da.

Man kan jo alltids være uheldig, sånn er det bare. Men når jeg skrev rundt 25 grader så mener jeg vel at de fleste dagene var 25 grader eller mer. De fleste dagene var det temperaturer mer mot 30 grader enn 25, sånn strengt tatt. Klart man kan være uheldig, det finnes det ingen garantier mot.

Endret av Yvonne
Skrevet

Det skal være fint på Rhodos, ca. 24 grader på dagtid og 22 grader i vannet. Har bestilt :D

Skrevet

Noen av de greske øyene ligger langt nok sør til at det fortsatt er greit i starten av oktober. Kreta er et godt valg, da denne øya ligger lengst sør. Rhodos funker også greit, men blir litt fortere kaldt enn Kreta. Det er ingen gresk øy, men Kypros funker også veldig fint på denne tiden.

Eller er selvfølgelig Kanariøyene å anbefale. Der er det fortsatt veldig godt og varmt, men det koster jo litt mer å komme seg dit da.

Skrevet

Kypros, Kanariøyene, Kapp Verde, Tyrkia

Skrevet

På Costa Blanca i Spania er det varmt til langt ut i oktober. Kveldene kan være litt kjølige, men dagene holder ca 25 g Anonymous poster hash: 0c206...5a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...