Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår er to uker. Vi slet litt med ammingen i starten, men det går bedre nå. Jeg liker å trekke meg litt tilbake når jeg ammer. Derfor har vi hele tiden ammet på soverommet. Babyen sliter lity med å få tak, men når vi har stablet oss til rette med puter så går det bra. Vi bruker tvillinggrepet.

De gangene vi har vært ute har jeg passet på å amme rett før vi drar, sånn at jeg har sluppet å amme ute. Men, det er vel snart på tide å amme ute også. Problemet blir jo at vi ikke kan drasse med puter ol! Hvordan skal vi da klare å få dette til? :-(

Feks dere som bruker ammepute - har dere med den når dere er på besøk eller i butikken ol?

Noen gode tips og erfaringer?

Anonymous poster hash: d65f7...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. De første to-tre ukene var jeg avhengig av masse puter, ro på eget rom og kle av seg heelt på overkroppen. Men dette går seg til etter hvert. Jeg anbefaler deg å øve deg på den stillingen som er mest brukt, altså med baby liggende mage mot mage i armene dine. Jeg bruker kun denne nå og gjerne med en pute eller ammepute under som støtte. Nå er baby 10 uker og jeg bruker ikke pute hver gang og amming ute er ikke noe problem. Men det kan være lurt å øve litt på dette hjemme først, uten for mye puter og sånt. Det vil sikkert også bli enklere når sårheten forsvinner. Jeg nærmest gråt da jeg la henne til i starten og var avhengig av å støtte riktig opp. Men som jeg har nevnt så vil dette gå seg til. Prøv feks først å dra steder som har ammerom om det er mulig. De har det på visse kjøpesentere.

Skrevet

Du kan jo amme og holde ungen ordentlig, da slipper du pute :)

Anonymous poster hash: 2d29b...585
Skrevet

Jeg satt meg innerst på en kafe el. lignende og brukte vesken eller jakken min til å støtte opp armen. Hadde stort sett et sjal eller bæresjal til skjule oss litt i. Brukte dog ikke tvillinggrepet, tror det hadde blitt vanskelig.

Vil også anbefale deg å øve på å amme på "den vanlige måten", men samtidig anbefale deg å ikke stresse for mye med dette. Babyen din er bare et par uker gammel og det er helt naturlig at det forsatt er litt bal med ammingen, sannsynligvis går det seg plutselig til :-)

Anonymous poster hash: 7ea87...717
Skrevet

Jeg og ammet i tvilling i starten, og var veldig sår. Øvde meg på "vanlig" ammeposisjon etterhvert som ks-såret tillot det, og da gikk det etterhvert mye greier å amme andre steder enn hjemme med putene :-P Jeg brukte fortsatt tvilling hjemme av og til, for å ikke få slitasjen på samme sted/i samme vinkel mens jeg fortsatt var noe sår. Tren litt hjemme først, trekk deg tilbake for å amme hvis du trenger det og bruk vesker og sjal og kluter for å bygge opp og skjule.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...