Gå til innhold

Eks truer med å offentliggjøre private meldinger. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: jeg har en eks som plutselig har blitt ganske spinnvill (fikk noen psykiske problemer/alkoholproblemer og det har gått nedover med hele oppførselen hans siden det..) og nå har han fått det for seg at han skal "straffe meg" for at jeg forlot ham. Han prøver å true seg tilbake i livet mitt gjennom å hevde at han kommer til å offentliggjøre private facebookmeldinger oss imellom fra tiden vår sammen.

Meldingene inneholder sexprat (dumt, jeg vet!), dessuten ting jeg har sagt om venner og bekjente. Ikke direkte stygge ting, men sånn som man forteller en kjæreste om man har kranglet med noen, blitt såret av noen, etc etc. Utblåsninger og sånt som jeg trodde jeg fortalte min nærmeste allierte. Nå truer han med å sende disse meldingene videre til diverse folk, blant annet foreldrene mine på facebook, venninner og nye bekjentskaper, for å gjøre meg upopulær eller noe. Crazy, jeg vet. Men spørsmålet er: kan jeg true ham tilbake med evt. anmeldelse om han gjør dette? Er det straffbart av ham å sende folk screenshots av våre private samtaler som et ledd i en kampanje mot meg?

Håper på svar!! Helt grusomt dette.

Anonymous poster hash: 184ca...ad7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo satse på at han ikke hat tatt screenshots enda...

Gå på facebook - meldinger og finn samtalen mellom dere.

Velg "Handlinger" (oppe til høyre over samtalen) og "slett samtale"

Lykke til og klem :)

Anonymous poster hash: c1304...0dd
Skrevet

Du kan jo satse på at han ikke hat tatt screenshots enda...

Gå på facebook - meldinger og finn samtalen mellom dere.

Velg "Handlinger" (oppe til høyre over samtalen) og "slett samtale"

Lykke til og klem :)

Det sletter bare samtalen i din egen innboks. Meldingene blir liggende hos den andre til h*n sletter dem selv.

• Liker 2
Skrevet

Auda, det visste jeg ikke. Dårlig tips da :(

Skrevet

Egl deg innpå han. Be om å prate om det. Møt han, hos han.. Vær vennlig og falsk..... Bruk 1 til to kvelder på han og sørg for at du kommer deg inn på facebooken hans for å få slettet dette! GOOD LUCK! GÆRNE EKSER ER DER MANGE AV!!!

Anonymous poster hash: 41ac3...2bb
  • Liker 1
Skrevet

Blokker han på facebook, da vil han ikke se navnet ditt i meldingene. Det vil stå noe ala facebookuser. Så har han ikke tatt screenshot enda vil han ikke kunbe bevise at det er du som har skrevet, med mindre du har skrevet noe som forteller at det er deg.

• Liker 1
Skrevet

Herregud! Stakkars deg! Du kan jo minne han på hvor psyko andre folk kommer til å mene at han er hvis han gjør dette mot deg! Går det an å kontakte FB for å få de til å slette samtalene?

• Liker 1
Skrevet

Blokker han på facebook, da vil han ikke se navnet ditt i meldingene. Det vil stå noe ala facebookuser. Så har han ikke tatt screenshot enda vil han ikke kunbe bevise at det er du som har skrevet, med mindre du har skrevet noe som forteller at det er deg.

Dette stemmer ikke.

Meldingene blir liggende med navn, mens profilbildet blir borte.

Anonymous poster hash: 616d2...9e5

Skrevet

Dette stemmer ikke.

Meldingene blir liggende med navn, mens profilbildet blir borte.

Anonymous poster hash: 616d2...9e5

De jeg har blokkert ser jeg bare som "facebookuser" i innboxen, nettop fordi jeg har blokkert dem og da skal ikke de se mitt navn, og ikke jeg deres.

Skrevet

De jeg har blokkert ser jeg bare som "facebookuser" i innboxen, nettop fordi jeg har blokkert dem og da skal ikke de se mitt navn, og ikke jeg deres.

De står som "facebook user" i stolpen til venstre (på PC), mens navnet er synlig om du åpner samtalen.

Du og den blokkerte brukeren kan imidlertid ikke se profilen til hverandre, innlegg de har skrevet, kommentarer og likes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...