Bridezilla2014 Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Hei Hva tenker dere om et nokså tradisjonelt bryllup uten mange av de tradisjonelle elementene? Vi skal ha en borgerlig vielse som på mange måter vil legges opp nokså tradisjonelt. Brudens far vil holde sin tale under vielsen og begge forlovere vil ha innslag under vielsen (tekstlesning/sang). Vi skal ha middag og fest på et hotell hvor selve utformingen er tradisjonell. Vi ønsker ikke taler eller sang under middagen, men heller at folk skal kunne sitte å prate sammen og nyte maten. Vi ønsker heller ikke tradisjonelt bordoppsett der brudepar, foreldre osv. sitter på "utstilling" mens de andre sitter på runde bord (hos oss blir det runde bord på alle). Vi vil ikke opp på stolene og kysse eller ha andre "leker" i bryllupet. Vi ønsker ikke den tradisjonelle kakekuttingen, men tenker at vi åpner kakebordet uten noen videre annonsering. Vi kommer helt sikkert til å danse sammen i løpet av kvelden og vil avtale dette med bandet, men heller ikke dette ønsker vi å annonsere. Vi har fått litt reaksjoner på dette da bryllupet ikke blir helt tradisjonelt, men heller ikke så annerledes at folk ser på det som utradisjonelt. Kommer mange til å savne de tradisjonelle elementene tror dere? Bør vi opplyse om dette på en eller annen måte? 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Det er jo ikke tradisjonelt når man tar bort så mange tradisjoner, men det betyr jo ikke at det er noe galt i det. Synes det høres fint ut jeg. Det er alltid noen som reagerer på et eller annet, men ser ingen grunn til at dere skal opplyse om noe rundt programmet på forhånd.Anonymous poster hash: 36b0d...6c9 2
Alice123 Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Enkelte ting burde dere informere om, slik som at dere ikke går opp på stolene for å kysse, at det ikke blir brudevalsog at kakebordet bare åpnes uten noe mikkmakk rundt det. Ellers kan det skape forvirring blandt gjestene. "hva? Er kakebordet åpnet? Gikk jeg glipp av kakekjæringen?" Det er null stress at toastmaster informerer kort om dette i begynnelsen av middagen. 1
Pawn Hearts Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Enkelte ting burde dere informere om, slik som at dere ikke går opp på stolene for å kysse, at det ikke blir brudevalsog at kakebordet bare åpnes uten noe mikkmakk rundt det. Ellers kan det skape forvirring blandt gjestene. "hva? Er kakebordet åpnet? Gikk jeg glipp av kakekjæringen?" Det er null stress at toastmaster informerer kort om dette i begynnelsen av middagen. Jeg er stort sett enig med deg, men denne skikken kan jeg ikke huske at har blitt fulgt i noe bryllup jeg har vært i (inkludert mitt eget). Er det virkelig vanlig?
Amarinda Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Jeg er stort sett enig med deg, men denne skikken kan jeg ikke huske at har blitt fulgt i noe bryllup jeg har vært i (inkludert mitt eget). Er det virkelig vanlig? Ja, det er hvertfall vanlig der hvor jeg kommer fra. Jeg tenker at dette absolutt ikke er et tradisjonelt bryllup. Men bryllupsdagen er deres og det er bare dere som kan bestemme hvordan dagen skal gjennomføres. Bare informer om enkelte ting som at dere ikke ønsker opp og ned og kysse osv. Det blir sikkert en super dag
Alice123 Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 (endret) Jeg er stort sett enig med deg, men denne skikken kan jeg ikke huske at har blitt fulgt i noe bryllup jeg har vært i (inkludert mitt eget). Er det virkelig vanlig? Halvparten av bryllup jeg har vært i har hatt denne skikken. Gjestene skal slå i glasset med kniven (slik som når man skal holde tale) samtidig, og brudeparet (i brudekjole og høye heler og det hele...) skal opp på stolene og kysse. Om gjestene tramper i gulvet(samtidig) skal brudeparet under bordet og kysse. Om gjestene hamrer i bordplaten med flat neve, skal brudeparets foreldre kysse. Edit: i de bryllupene jeg har vært i som IKKE har hatt denne skikken, har det blitt informert om av toastmaster. Endret 18. august 2013 av Alice123
Askmeagain89 Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Det med kyssing over og under bordet var i mitt bryllup og. Visste ikke om den tradisjonen så ble tatt litt på sengen der kan du si
Alice123 Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Jeg tenker det er greit å si fra om det på forhånd, slik at ikke 100 gjester slår i glasset samtidig (som blir en øredøvende lyd) full av forventning, så må en av dere si "åh nei vi skal ikke gjøre slikt, vi!" 1
Bridezilla2014 Skrevet 19. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2013 Takk for tilbakemeldinger så langt Jeg tenker egentlig at dette blir et utradisjonelt bryllup fordi vi tar vekk så mange tradisjonelle elementer.. Men siden alt annet er lagt opp veldig tradisjonelt så tenker jeg kanskje at mange forventer de tradisjonelle elementene jeg har nevnt. Kan nok tenkes at det er greit å nevne dette for gjestene slik at de ikke venter på første dans e.l. Tenker dere at dette best gjøres gjennom toasmaster (som forøvrig skal ha en nesten usynlig rolle siden vi ikke skal ha taler)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå