Samantha Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Må le litt av at eg virkelig skal starte ein tråd om dette, men here er go: Har ein gut som akkurat vart 1 år, og dei tre siste gongane han har bada, så har han bæsja i badekaret. Skikkelig ekkelt og lite trivelig! Må jo plukke han opp fort og spyle ein skrikande unge. Han blir max fornærma fordi han ikkje får bade lenger Eg kan jo ikkje akkurat kjefte og gneke nasa hans ned i bæsjen, sånn som eg har sett hundeeigarar gjere Nokon som var vore ute for det samme? Tips? Eg forstår jo at det sikkert føles betre å gjere sitt fornødne i badekaret i staden for i bleia.... Bør vi kjøpe potte og sette han på før eit bad? Det er vel tidlig å begynne med det? Hjeeeeelp!!
Silfen Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Det er fordi tarmene begynner jobbe når de blir utsatt for varmt vann. Helt normalt og du må nesten bare stå han av. 2
fruBeist Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 (endret) Eg kan jo ikkje akkurat kjefte og gneke nasa hans ned i bæsjen, sånn som eg har sett hundeeigarar gjere (På siden av tema, men dette er meget dårlig hundeoppdragelse Det er altså hundeeiere som gjør slikt jeg kjefter på, ikke ts ) Ts, så lenge gutten din klarer å sitte selv er det vel ikke noe galt i å introdusere han for potta. Målet trenger jo ikke å være bleieslutt i løpet av et par uker, men at han kan bli kjent med potta og hva den brukes til. Endret 18. august 2013 av fruBeist 5
Samantha Skrevet 18. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2013 Det er fordi tarmene begynner jobbe når de blir utsatt for varmt vann. Helt normalt og du må nesten bare stå han av. Åhh, kjedelig. Men eg skal nok overleve! Får kjøpe meg ein fiskehåv!
Samantha Skrevet 18. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2013 (På siden av tema, men dette er meget dårlig hundeoppdragelse Det er altså hundeeiere som gjør slikt jeg kjefter på, ikke ts ) Ts, så lenge gutten din klarer å sitte selv er det vel ikke noe galt i å introdusere han for potta. Målet trenger jo ikke å være bleieslutt i løpet av et par uker, men at han kan bli kjent med potta og hva den brukes til. Enig i det første!!! Men har sett fleire gjere det. Både med katt og hund. Kanskje eg skal kjøpe ei potte då? Er vel verdt eit forsøk i alle fall...
Gjest Elseby13 Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Ja, sett gutten på potte. Mange steder er barna tørre rundt 1-2 års alder. Ikke at han skal slutte med bleie ennå, men han kan jo lære seg å bli kjent med den.
fruBeist Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Enig i det første!!! Men har sett fleire gjere det. Både med katt og hund. Kanskje eg skal kjøpe ei potte då? Er vel verdt eit forsøk i alle fall... Potte skal du vel ha etterhvert uansett? Like greit å kjøpe den nå
Silfen Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Jeg har aldri brukt potte til mine, så at det skal være en helt naturlig ting i ethvert barnehjem er en litt rar tankegang. 2
fruBeist Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Jeg har aldri brukt potte til mine, så at det skal være en helt naturlig ting i ethvert barnehjem er en litt rar tankegang. Hvis det var meg du sikter til, så var det ts som nevnte potte først, derfor tenkte jeg at hun uansett har planer om å skaffe en etterhvert. Jeg sa aldri noe om potte i ethvert hjem der det bor bleiebarn
Silfen Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Det virker å være en generell holdning at barn skal på potte, ikke direkte siktet til deg, nei.
Gjest Elseby13 Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Man MÅ ikke ha potte, men doen kan være stor og skummel for mange små. Så redet vanskelig å sitte rolig og konsentrert på do når føttene ikke rekker ned til gulvet.
Samantha Skrevet 18. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 18. august 2013 Eg har egentlig ikkje sett for meg å ha potte altså. Men tenker at vi kanskje burde teste det ut likevel, og sjå om det kan fungere framfor badekaret
Missy1 Skrevet 18. august 2013 #14 Skrevet 18. august 2013 Heller bæsj i badevannet enn hva gutten min gjør: Han smører bæsjen utover møbler og vegger om vi ikke med en gang merker at han har gjort i bleia Idag tok han bæsjen ut av bleia og stappa det inn i "skuffa" på en gravemaskin leke som han har såeh... Jah... 6
Sushi Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 Potte eller doring. Hvis han ofte bæsjer på kvelden så er det vel bare en fordel om det skjer på do? Skader ikke å prøve i alle fall
Britt Banditt Skrevet 18. august 2013 #16 Skrevet 18. august 2013 Heller bæsj i badevannet enn hva gutten min gjør: Han smører bæsjen utover møbler og vegger om vi ikke med en gang merker at han har gjort i bleia Idag tok han bæsjen ut av bleia og stappa det inn i "skuffa" på en gravemaskin leke som han har såeh... Jah... Unnskyld, men Skjønner at det ikke er så gøy for dere da 4
Gjest Marmot Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 Bader han til samme tid hver gang? I så fall er det på tide å kjøpe potte eller doring og sette ham der før badet, ja.
Samantha Skrevet 18. august 2013 Forfatter #19 Skrevet 18. august 2013 Missy1: Haha!!!! Litt bæsj i badekaret var plutselig ikkje så ille likevel Han badar ikkje kvar kveld nei. Cirka kvar 3 kveld. Dei andre dagane gjer han sitt fornødne i bleia. Har framleis eit håp om at det er tilfeldig at det har skjedd tre gongar på rad. Satsar på reint badevatn neste gong. Viss ikkje blir det potte på guten!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #20 Skrevet 18. august 2013 Folk plukker opp bæsjen til hundene sine også, så dette går vel greit. Anonymous poster hash: 4078d...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå