Gå til innhold

Gut på 1 år som bæsjar i badekaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må le litt av at eg virkelig skal starte ein tråd om dette, men here er go:

Har ein gut som akkurat vart 1 år, og dei tre siste gongane han har bada, så har han bæsja i badekaret.

Skikkelig ekkelt og lite trivelig! Må jo plukke han opp fort og spyle ein skrikande unge. Han blir max fornærma fordi han ikkje får bade lenger :fnise:

Eg kan jo ikkje akkurat kjefte og gneke nasa hans ned i bæsjen, sånn som eg har sett hundeeigarar gjere ;)

Nokon som var vore ute for det samme? Tips?

Eg forstår jo at det sikkert føles betre å gjere sitt fornødne i badekaret i staden for i bleia....

Bør vi kjøpe potte og sette han på før eit bad? Det er vel tidlig å begynne med det?

Hjeeeeelp!! :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi tarmene begynner jobbe når de blir utsatt for varmt vann. Helt normalt og du må nesten bare stå han av.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eg kan jo ikkje akkurat kjefte og gneke nasa hans ned i bæsjen, sånn som eg har sett hundeeigarar gjere ;)

(På siden av tema, men dette er meget dårlig hundeoppdragelse :kjefte: Det er altså hundeeiere som gjør slikt jeg kjefter på, ikke ts ;) )

Ts, så lenge gutten din klarer å sitte selv er det vel ikke noe galt i å introdusere han for potta. Målet trenger jo ikke å være bleieslutt i løpet av et par uker, men at han kan bli kjent med potta og hva den brukes til.

Endret av fruBeist
  • Liker 5
Skrevet

Det er fordi tarmene begynner jobbe når de blir utsatt for varmt vann. Helt normalt og du må nesten bare stå han av.

Åhh, kjedelig. Men eg skal nok overleve!

Får kjøpe meg ein fiskehåv! :fnise:

Skrevet

(På siden av tema, men dette er meget dårlig hundeoppdragelse :kjefte: Det er altså hundeeiere som gjør slikt jeg kjefter på, ikke ts ;) )

Ts, så lenge gutten din klarer å sitte selv er det vel ikke noe galt i å introdusere han for potta. Målet trenger jo ikke å være bleieslutt i løpet av et par uker, men at han kan bli kjent med potta og hva den brukes til.

Enig i det første!!! Men har sett fleire gjere det. Både med katt og hund. :(

Kanskje eg skal kjøpe ei potte då? Er vel verdt eit forsøk i alle fall...

Gjest Elseby13
Skrevet

Ja, sett gutten på potte. Mange steder er barna tørre rundt 1-2 års alder. Ikke at han skal slutte med bleie ennå, men han kan jo lære seg å bli kjent med den.

Skrevet

Enig i det første!!! Men har sett fleire gjere det. Både med katt og hund. :(

Kanskje eg skal kjøpe ei potte då? Er vel verdt eit forsøk i alle fall...

Potte skal du vel ha etterhvert uansett? Like greit å kjøpe den nå ;)

Skrevet

Jeg har aldri brukt potte til mine, så at det skal være en helt naturlig ting i ethvert barnehjem er en litt rar tankegang.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri brukt potte til mine, så at det skal være en helt naturlig ting i ethvert barnehjem er en litt rar tankegang.

Hvis det var meg du sikter til, så var det ts som nevnte potte først, derfor tenkte jeg at hun uansett har planer om å skaffe en etterhvert. Jeg sa aldri noe om potte i ethvert hjem der det bor bleiebarn ;)

Skrevet

Det virker å være en generell holdning at barn skal på potte, ikke direkte siktet til deg, nei.

Gjest Elseby13
Skrevet

Man MÅ ikke ha potte, men doen kan være stor og skummel for mange små. Så redet vanskelig å sitte rolig og konsentrert på do når føttene ikke rekker ned til gulvet.

Skrevet

Fotskammel og doring. :)

• Liker 4
Skrevet

Eg har egentlig ikkje sett for meg å ha potte altså.

Men tenker at vi kanskje burde teste det ut likevel, og sjå om det kan fungere framfor badekaret :fnise:

Skrevet

Heller bæsj i badevannet enn hva gutten min gjør:

Han smører bæsjen utover møbler og vegger om vi ikke med en gang merker at han har gjort i bleia

Idag tok han bæsjen ut av bleia og stappa det inn i "skuffa" på en gravemaskin leke som han har

:P såeh... Jah...

• Liker 6
Skrevet

Potte eller doring. Hvis han ofte bæsjer på kvelden så er det vel bare en fordel om det skjer på do? Skader ikke å prøve i alle fall :)

Skrevet

Heller bæsj i badevannet enn hva gutten min gjør:

Han smører bæsjen utover møbler og vegger om vi ikke med en gang merker at han har gjort i bleia

Idag tok han bæsjen ut av bleia og stappa det inn i "skuffa" på en gravemaskin leke som han har

:P såeh... Jah...

Unnskyld, men :ler:

Skjønner at det ikke er så gøy for dere da ;)

• Liker 4
Skrevet

Bader han til samme tid hver gang? I så fall er det på tide å kjøpe potte eller doring og sette ham der før badet, ja.

Skrevet

Missy1: :fnise: Haha!!!! Litt bæsj i badekaret var plutselig ikkje så ille likevel :fnise:

Han badar ikkje kvar kveld nei. Cirka kvar 3 kveld. Dei andre dagane gjer han sitt fornødne i bleia. ;)

Har framleis eit håp om at det er tilfeldig at det har skjedd tre gongar på rad. Satsar på reint badevatn neste gong. Viss ikkje blir det potte på guten!

Skrevet

Folk plukker opp bæsjen til hundene sine også, så dette går vel greit.

Anonymous poster hash: 4078d...e18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...