AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Har et par kompiser som er muslimer, og begynner å interessere meg jeg og. Alt føles riktig, men jeg har noen spørsmål jeg må ha svar på, for å se om dette er noe for meg. Så de foreslo at jeg ble med i mosken (?) og fant svar der. Men kan jeg gå dit, eller får ingen adgang hvis de ikke er muslimer? Og hva gjør man der sånn rutinemessig, er det som en gudstjeneste?Anonymous poster hash: 73157...fea
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Ja folk som ikke er muslimer kan gå i mosken,
Shirin Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 MashaAllah bror, du er på riktig spor. Jeg håper dine kompiser tar godt vare på deg, for det trenger du nå som Allah sakte åpner ditt hjerte for sannheten. Til spørsmålet ditt, så kan alle gå i moskeen, for islam er for hele menneskeheten. Husk reglene om tildekking av kroppen og vær pen i språket, så går det nok kjempe fint. I moskeen hører man ofte på mullahen lese koranen og oversette betydningen, man ber i gruppe og reflekterer over livet sitt. Når mullahen er ferdig kan du gå til han (sørg or at han snakker et språk du kan før du drar) og still han eller de andre i moskeen om svar på ditt spørsmål. Men husk å alltid lese kildene selv selvom mange muslimer MashaAllah er vise, for det er til slutt deg selv som skal tjene Allah den Opphøyde. Når du inshaAllah er klar til å ta imot islam, må du gi shahada med vitner. Islam Net sender dessutenn konvertittpakker hvis du ønsker å lese mer, og det finnes masse på nett så du kan lete ettter svar her. Hvis det er noe jeg kan hjelpe med, inshaAllah ta kontakt.
Mann 42 Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Og ikke glem at medlemsskapet er enveiskjørt. Muslimer liker godt apostater FRA andre religioner, men har ikke den samme sympatien for frafalne MUSLIMER. Så det kan tenkes at dersom du etter en stund finner igjen din rasjonelle forstand, eller begynner å få betenkeligheter med dine nye venner, så vil det være vanskelig å melde seg UT av denne klubben. Det vil ikke være uten konsekvenser. I mange islamske land er det en straffbar handling for en muslim å ta avstand fra islam, eller å kritisere den, eller å kritisere profeten. Dødsstraff er normen mer enn unntaket. Mauretania gir deg en sjanse til å ombestemme deg, men du kan dømmes til døden dersom du fortsatt er frafallen etter tre dager. Hva som skjer i de tre dagene, må fåglarna vete, men jeg antar det er noe middelaldersk. I de Forente Arabiske Emirater er straffen relativt moderat: tre års fengsel og/eller pisking. Noen få land har et lovverk som foreskriver fengsel, bøter eller tortur, og ETT eneste ett sier at det IKKE er kriminelt. Men om en far gir opp sin tro, så kan han miste foreldreretten. Det er i Oman. I Norge har vi selvsagt religionsfrihet, men jeg tror du skal være obs på at langt de fleste muslimer i Norge enten kommer fra et land der det er alment akseptert at frafalne bør drepes, eller er oppvokst i en familie der foreldrene mente det. Tredjegenerasjons innvandrere fra muslimske land har vi ikke så mange av, så dette er det verdisettet og den respekten for din frie vilje du må forholde deg til, hvis du ønsker å gjøre muslim av deg. Dine muslimske kompiser kommer ikke til å være dine kompiser lenger hvis du ombestemmer deg. 8
Gjest Kim Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Har et par kompiser som er muslimer, og begynner å interessere meg jeg og. Alt føles riktig, men jeg har noen spørsmål jeg må ha svar på, for å se om dette er noe for meg. Så de foreslo at jeg ble med i mosken (?) og fant svar der. Men kan jeg gå dit, eller får ingen adgang hvis de ikke er muslimer? Og hva gjør man der sånn rutinemessig, er det som en gudstjeneste?Anonymous poster hash: 73157...fea Nei det er ikke som en gudstjeneste. Ja du kan besøke en moské uten å være troende. Hvis du vurderer å konvertere, så er det kanskje greit å lese koranen og hadithene først..
Rakel Rips Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Rasool (typen min) er Muslim. Han både drikker og sexer. Det er en myte at alle går rundt i burkagreier å ber hele dagen, har langt skjegg , er medlemmer av al kaido, bare spiser kebab (han spiser også noe han kaller shish og døner), er kjipe ect. Kjenner mange muslimer som er dødscoole partypeople. Her i Alanya er det mange muslimer, til og med på de hotte clubbene ved Harbour Så bare gå inn i muslimen og bli medlem, gjør ikke noe det
Gjest Kim Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Rasool (typen min) er Muslim. Han både drikker og sexer. Det er en myte at alle går rundt i burkagreier å ber hele dagen, har langt skjegg , er medlemmer av al kaido, bare spiser kebab (han spiser også noe han kaller shish og døner), er kjipe ect. Kjenner mange muslimer som er dødscoole partypeople. Her i Alanya er det mange muslimer, til og med på de hotte clubbene ved Harbour Så bare gå inn i muslimen og bli medlem, gjør ikke noe det Da er du en kulturell muslim, ikke en praktiserende eller en troende muslim - en viktig distinksjon.
Gjest Gunfreak Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Da er du en kulturell muslim, ikke en praktiserende eller en troende muslim - en viktig distinksjon. Tja, man kan kalle seg hva man vil, man er en troende muslim så lenge man tror på allah og Muhammed er hans profet. Alt annet er valgfitt akurrat som med kristne, jøder, budister og hinduer. Hvis man ikke tror på allah, men følger div muslimske lover, eller kulturer, da er man en kulturell muslim. eller ikke troende muslim, finnes en del av dem i vesten og andre steder i verden, men mange tør ikke stå frem. Derimot er kulturelle jøder(sekulære jøder) veldig vanlig, og i dag av de ca. 15 millioner jøder som finnes er ca. 7 av dem sekulære ikke troende jøder) de går i synagoge, følger kanskje noen få jødiske tradisjoner som passover, men tror ikke på gud. Dette har vært vanlig i jødedommen helt siden renesansen. og kanskje før. Nå er det i ferd med å skje med muslimer også.
Gjest Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Rasool (typen min) er Muslim. Han både drikker og sexer. Det er en myte at alle går rundt i burkagreier å ber hele dagen, har langt skjegg , er medlemmer av al kaido, bare spiser kebab (han spiser også noe han kaller shish og døner), er kjipe ect. Kjenner mange muslimer som er dødscoole partypeople. Her i Alanya er det mange muslimer, til og med på de hotte clubbene ved Harbour Så bare gå inn i muslimen og bli medlem, gjør ikke noe det Nei, så merkelig at det finnes muslimer i Tyrkia... Nå høres det ut som om du vanker i et miljø med diverse strandløver og turistsjekkere, er det mange muslimske jenter i det miljøet som lever på samme vis? Høres ut som om du kan få deg noen interessante overaskelser en dag... 6
Gjest Kim Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Tja, man kan kalle seg hva man vil, man er en troende muslim så lenge man tror på allah og Muhammed er hans profet. Alt annet er valgfitt akurrat som med kristne, jøder, budister og hinduer. Hvis man ikke tror på allah, men følger div muslimske lover, eller kulturer, da er man en kulturell muslim. eller ikke troende muslim, finnes en del av dem i vesten og andre steder i verden, men mange tør ikke stå frem. Derimot er kulturelle jøder(sekulære jøder) veldig vanlig, og i dag av de ca. 15 millioner jøder som finnes er ca. 7 av dem sekulære ikke troende jøder) de går i synagoge, følger kanskje noen få jødiske tradisjoner som passover, men tror ikke på gud. Dette har vært vanlig i jødedommen helt siden renesansen. og kanskje før. Nå er det i ferd med å skje med muslimer også. Jeg er ikke enig. Tror du på Allah og at Muhammed er den siste profeten, så følger det naturlig endel konsekvenser av å holde den troen. Akkurat som du kan ikke kalle deg kristen om du ikke tror Jesus ble korsfestet og sto opp fra de døde. Når det kommer til det å ikke tørre å stå frem, så treffer du selvsagt spikeren rett på hodet og det er her hunden ligger begravet... Tror man virkelig på Allah, eller hevder man å tro av samfunns praktiske årsaker? "mørketallene" her er mest sannsynligvis høye, men vi har ikke noe særlig tallgrunnlag på dette området. Du har også helt rett at også i muslimske samfunn/kretser, så er det nok mange som ikke tror, men hevder offentlig at de tror av praktiske og ikke minst sikkerhetsmessige årsaker. Problemet med islam er viljen til å utøve vold, så det å holde et synspunkt som f.eks å være kulturell muslim er noe du gjør med livet som innsats, selv her i trygge, demokratiske Norge.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Da er du en kulturell muslim, ikke en praktiserende eller en troende muslim - en viktig distinksjon. hva vist jeg fortalte deg at du kan være troende muslim uten og være fundamentalist og konservativ muslim. Anonymous poster hash: 0b48c...45b Anonymous poster hash: 0b48c...45b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Ikke gjør det, TS. Anonymous poster hash: 7465a...32f 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Jeg vil bli muslim, men jeg er jente og dessuten nudist, så det kan jeg ikke Anonymous poster hash: b4637...f59
Mann 42 Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Tja, man kan kalle seg hva man vil, man er en troende muslim så lenge man tror på allah og Muhammed er hans profet. Alt annet er valgfitt akurrat som med kristne, jøder, budister og hinduer. Hvis man ikke tror på allah, men følger div muslimske lover, eller kulturer, da er man en kulturell muslim. eller ikke troende muslim, finnes en del av dem i vesten og andre steder i verden, men mange tør ikke stå frem. Derimot er kulturelle jøder(sekulære jøder) veldig vanlig, og i dag av de ca. 15 millioner jøder som finnes er ca. 7 av dem sekulære ikke troende jøder) de går i synagoge, følger kanskje noen få jødiske tradisjoner som passover, men tror ikke på gud. Dette har vært vanlig i jødedommen helt siden renesansen. og kanskje før. Nå er det i ferd med å skje med muslimer også. Hvis man "tror på Allah", men driter i det meste av det som står i Koranen, så er det vel et temmelig åpent spørsmål hvor muslimsk man er. Jeg vil mene at i såfall så er man vel mer en skap-apostat enn noe annet, og burde vel egentlig gro seg et par baller og ta åpent avstand fra religionen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Rasool (typen min) er Muslim. Han både drikker og sexer. Det er en myte at alle går rundt i burkagreier å ber hele dagen, har langt skjegg , er medlemmer av al kaido, bare spiser kebab (han spiser også noe han kaller shish og døner), er kjipe ect. Kjenner mange muslimer som er dødscoole partypeople. Her i Alanya er det mange muslimer, til og med på de hotte clubbene ved Harbour Så bare gå inn i muslimen og bli medlem, gjør ikke noe det Sexer! Nå har jeg hørt det også! Anonymous poster hash: 00240...3fb 3
Version 2.0 Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Dette var en merkelig tråd egentlig. Mange pussige svar. Uansett, den enkle forklaringen går som følger: Få gode kunnskaper og reflekter med deg seg og i samråd med andre. Bruk god tid. Hvis du etter dette er sikker på at du vil konvertere så gjør du det. Er i grunnen ikke særlig vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #18 Skrevet 20. august 2013 Takk for svar folkens, setter pris på det. Skal dra på fredag etter bønnen og se det an. Mullaen har bodd lenge i England, så språket blir nok ikke et problem. Ja, jeg vet det er et enveis-valg, å hengi seg til et livssyn er ikke tull. Men dette følger jeg meg rimelig sikker på at jeg vil. Anonymous poster hash: 73157...fea Anonymous poster hash: 73157...fea
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 https://www.facebook.com/FinnIslam.no?fref=ts anbefaler klikke deg inn hit Anonymous poster hash: 5e450...41c
Gjest Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 Hei, TS. Har du lest "Madam Terror" av Jan Guilliou? Han bruker konvertering og søking som et interessant bakgrunnsteppe for en del av handlingen. Han er definitivt ikke en anti-islamsk forfatter, men det er selvsagt ikke en faktabok. Kan gi deg litt å tenke over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå