Gå til innhold

Bedre kondis av styrketrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske dårlig kondis. Klarer ikke å jogge i mer enn kanskje 5 minutter i strekk, i sakte tempo. Jeg trener litt styrke hjemme iblant, og merker at jeg blir veldig anpusten av dette. Betyr dette at man kan få bedre kondis av å trene kun styrke?

Anonymous poster hash: 0867d...67d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må treningen være intensiv og vare en stund. Kjenner flere store karer som bare løfter i vei, men når det kommer til løping segner de om relativt raskt.

Jeg hadde aldri noe merkbar effekt av bare styrketrening, for å kunne løpe 30min måtte jeg ut å løpe.

Anonymous poster hash: ffba3...b12
Skrevet

Det kommer jo an på hva du legger i begrepet "trene styrke". Hvis det er snakk om typiske styrkeløfter-rutiner med få reps og veldig lange pauser er svaret nei.

Om du trener vekter med flere repetisjoner og ikke lar pausene være for lenge er svaret ja. Og trener du i retning crossfit så er svaret absolutt ja.

Skrevet

Jeg gjør 8x3 repetisjoner, med ca 1 minutts pause (avhenger av hvordan jeg føler meg). Blir skikkelig sliten!

Anonymous poster hash: 0867d...67d
Skrevet

Jeg fikk bedre kondis av å begynne også med styrketrening i tillegg til kardio. Istedetfor 4 kondisøkter trente jeg 2 styrke og 2 kardio, og utholdenheten min ble iallefall merkbart bedre selv om det ikke var målet mitt. Jeg bare merket stor forskjell for min egen del.

Ble ikke mer deilig å jogge av den grunn sånn sett - men klarte iallefall gjennomføre bedre enn før ;)

Anonymous poster hash: 57e1f...735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...