Gjest Marthe Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Kjæresten min har en amerikansk dame som venn på facebook, hun bor også USA. De kom i snakk via en felles venn på facebook litt før han traff meg. På profilen hans før meg (ett halvt år) så er det en del hjerter osv fra denne damen. Han har også kommentert og skrevet hvor flott hun er på et bilde (det eneste bilde jeg kan se) på hennes profil etter at vi ble sammen. Altså har det vært en flørtende tone mellom de, hvertfall tidligere. Han har fortalt meg at det ikke er noe som helst flørt mellom de nå men de prater en del om alt mulig. Hun beklager seg også til han om kjæresten sin, og de har en del humor sier han. Jeg har egentlig ikke synes noe om dette og det kom frem her en dag da vi hadde en krangel. Etter dette har han pratet mye med hun ang. oss, han har fortalt hun at jeg ikke liker at de chatter så mye sammen på facebook, han har sagt til meg at hun kunne ikke skjønner at jeg ikke liker dette og hun hadde sagt at hun bodde jo altfor langt borte til at de i det hele tatt kunne møtes, derfor er hun ikke en trussel. Han sier at det er fint å ha en å prate med, høre en kvinnes synspunkt f.eks. om oss. Jeg synes ikke dette er ok, hadde det vært en gammel venninne som KUN var en venninne så hadde jeg ikke sagt noe, men dette er en dame som han aldri har møtt, derfor vet han ikke om det kunne blitt noe hvis de hadde møttes, og ting kan vel utvikle seg på nett? de har hatt en flørtende tone og jeg synes det er ubehagelig å tenke at hver gang vi har hatt en diskusjon (ikke at det har vært så mange) så sitter han kanskje på facebook og legger ut om det til hun.. Hadde dere reagert på dette eller overreagerer jeg?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Nei, jeg hadde nok ikke reagert på dette. Anonymous poster hash: 648b9...7d4
Euphemia Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 (endret) Hva om du velger å se litt annerledes på saken? At hei, hvilken luksus! Alle diskuterer problemer forholdet sitt med venner i en eller annen grad, men i din situasjon er det ingen sjanse for at du vil måtte omgås denne vennen etter at hun har fått høre om konflikter dere har hatt. Jeg synes det høres supert ut! Den tidligere flørtingen må du nesten slippe, med mindre det fortsatt pågår, noe jeg ikke leser av innlegget ditt. Edit: slippe = slippe taket i, slutte å tenke på. Endret 18. august 2013 av Euphemia 2
romtemperert Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Støtter innlegget til Euphemia. Ikke lag problemer der det ikke er noen. At de hadde en flørtende tone på nett for lenge siden trenger ikke å bety noe som helst. (Kan legge til at jeg har hatt en flørtende tone med mennesker på nett, selv om jeg ikke hadde noen som helst intensjon om å legge an på dem i virkeligheten :-) )
kareen Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Jeg hadde syntes det var ganske ubehagelig at han støtter seg til denne "flotte kvinnen" i stedet for å snakke med meg. Det er upassende. 1
Gjest Ozelot Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Jeg ville gjort det jeg liker best. Lekt detektiv! Lalala ..... 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Jeg hadde syntes det var ganske ubehagelig at han støtter seg til denne "flotte kvinnen" i stedet for å snakke med meg. Det er upassende. Dette. Hvorfor ikke heller bare gå rett til kilden først? Anonymous poster hash: 15809...f76
Marie90 Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Jeg ser ikke noe "truende" ved det men hvis han snakker med henne om ting før han snakker med deg, så er det litt spesielt. Jeg ville ikke likt det om han brettet ut personlige ting overfor henne eller om han begynte å ta hennes råd uten at hun kjenner hverken ham eller deg.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Det er vel alltids to sider av en sak, av noe som er "truende" eller ei. Anonymous poster hash: 15809...f76
Gjest Chloe87 Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Jeg hadde reagert. Ganske rart å brette ut om samlivet deres til ei vilt fremmed dame på Facebook. Hva som skjer mellom dere burde han vel ta opp med deg og ikke henne? Jeg hadde aldri sittet og langet ut om samboeren min til en mann( som jeg attpåtil hadde kalt flott) på Facebook. Det er både umodent og respektløst overfor han. Hun forsvarer med at de bor jo så langt unna? Vel, folk har jo flydd rundt halve verden før for å møte noen de har chattet med på Internett. Jeg har en kompis som dro helt til Canada! Ikke det at jeg tror kjæresten din og henne noengang kommer til å møte hverandre, men det der virker litt sært, hadde nok begynt å lure på om de var litt "flørtevenner online".
Hjordis Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Verden er ikke så stor i dag. I allefall ikke når man er så heldig at man bor i norge. Nett vennskap til folk man ikke har møtt kan være flott og spennende. . . På godt og vondt. Noen terskler blir lavere for noen.. sånn er det bare. Jeg synes at det ikke er så rart at du reagerer. Umulig å si om du har en grunn til det eller ikke. Men til syvende og sist koker det ned til din evne til å ha/jobbe med tillit til han ... og hans villighet til å ta hensyn til hvordan du har det med dette. Snakk sammen. Kompromiss.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 Komprimiss. Det finnes jo noen ganger elementære behov mennesker har. Og når dem krysser for mye og gjør fordelingen svært uønsket fra begge sider så blir det bare tåpelig. Man skal jo stå sammen og jobbe seg fremover. Ikke stå hver for seg og jobbe seg mot hverandre.Anonymous poster hash: 15809...f76
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Jeg hadde reagert, ja. Anonymous poster hash: bec73...6e9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Ja, dette ville jeg ikke likt. Jeg synes egentlig dette er rimelig sært.. Anonymous poster hash: 507f3...900
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå