Mrs_M Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Hva er best når man skal lage kaker (vanlige kaker i rund form, langpanne) ? Varmluftsfunksjonen eller "vanlig over og undervarme"....Har kjøpt meg ny ovn og ble ikke så klok av å lese instruksjonsboka :-?
Gjest Lea Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 Jeg synes at det er best med varmluft. Steker jevnere og blir luftigere synes jeg. Prøv deg litt frem og pass på at du har lavere temperatur når du bruker varmluft (evt. litt kortere steketid).
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2004 #3 Skrevet 30. april 2004 Angrer på at jeg kjøpte ovn med varmluft...nesten helt ubrukelig.
Suzy Skrevet 30. april 2004 #5 Skrevet 30. april 2004 Syns varmluft er veldig bra på boller f.eks - sukkerbrød og andre kaker av den typen blir også fine med varmluft!
jordbær Skrevet 30. april 2004 #6 Skrevet 30. april 2004 Varmluft er jo et must når man baker! :D Elsker varmluftsovnen vår, jeg!
Grooo Skrevet 30. april 2004 #7 Skrevet 30. april 2004 Mamma har hatt varmluftsovn i åtte-ni år, men bruker aldri varmluften. Hun har prøvd noen ganger, men det blir vist bare "tull" av det, så for flere år siden gav hun opp...
jordbær Skrevet 30. april 2004 #8 Skrevet 30. april 2004 Mamma har hatt varmluftsovn i åtte-ni år, men bruker aldri varmluften. Hun har prøvd noen ganger, men det blir vist bare "tull" av det, så for flere år siden gav hun opp... Jøss.. Hva er det som bare blir tull? Gjærbakst blir jo superduperflotte med varmluft
Grooo Skrevet 30. april 2004 #9 Skrevet 30. april 2004 Jøss.. Hva er det som bare blir tull? Gjærbakst blir jo superduperflotte med varmluft Gjærbaksten blir ikke bra den heller *ler* Fatter ikke hva hun gjør galt jeg, og har liktsom aldri tenkt på å bake noe hjemme hos henne for å finne ut hvordan dette fungerer. Vi har ikke varmluftsovn selv...
jordbær Skrevet 30. april 2004 #10 Skrevet 30. april 2004 Gjærbaksten blir ikke bra den heller *ler* Fatter ikke hva hun gjør galt jeg, og har liktsom aldri tenkt på å bake noe hjemme hos henne for å finne ut hvordan dette fungerer. Vi har ikke varmluftsovn selv... Hehe.. Du kan jo tipse henne om at hun ikke må steke på for høy varme og ikke for lenge, med baksten nederst i ovnen.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2004 #11 Skrevet 30. april 2004 Både jeg og min mor er kjempefornøyde med "varmluften", flott å kunne steke fire brett med boller eller julekaker på en gang. Vi bare skrur ned litt på temperaturen, da går det som kukikramsnø.
Gjest Xavia Skrevet 30. april 2004 #12 Skrevet 30. april 2004 Jeg har heller ikke brukt varmluftsovnen noe særlig. Ser at mange her fornøyde, så jeg må kanskje prøve igjen. Poenget er altså: lavere temperatur (hvor mye lavere??) , og kortere steketid (ca hvor mye kortere??)??
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2004 #13 Skrevet 30. april 2004 Når jeg baker boller setter jeg ovnen på 170 grader C, og steke tiden er på ca ti min, må følge litt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå