Gå til innhold

varmluftsovn + kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best når man skal lage kaker (vanlige kaker i rund form, langpanne) ? Varmluftsfunksjonen eller "vanlig over og undervarme"....Har kjøpt meg ny ovn og ble ikke så klok av å lese instruksjonsboka :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det er best med varmluft.

Steker jevnere og blir luftigere synes jeg.

Prøv deg litt frem og pass på at du har lavere temperatur når du bruker varmluft (evt. litt kortere steketid).

Gjest gjest1
Skrevet

Angrer på at jeg kjøpte ovn med varmluft...nesten helt ubrukelig.

Skrevet

Jeg bruker nesten alltid varmluft.

Skrevet

Syns varmluft er veldig bra på boller f.eks - sukkerbrød og andre kaker av den typen blir også fine med varmluft!

Skrevet

Varmluft er jo et must når man baker! :D

Elsker varmluftsovnen vår, jeg!

Skrevet

Mamma har hatt varmluftsovn i åtte-ni år, men bruker aldri varmluften. Hun har prøvd noen ganger, men det blir vist bare "tull" av det, så for flere år siden gav hun opp...

Skrevet
Mamma har hatt varmluftsovn i åtte-ni år, men bruker aldri varmluften. Hun har prøvd noen ganger, men det blir vist bare "tull" av det, så for flere år siden gav hun opp...

Jøss.. Hva er det som bare blir tull? Gjærbakst blir jo superduperflotte med varmluft :)

Skrevet
Jøss.. Hva er det som bare blir tull? Gjærbakst blir jo superduperflotte med varmluft :)

Gjærbaksten blir ikke bra den heller *ler*

Fatter ikke hva hun gjør galt jeg, og har liktsom aldri tenkt på å bake noe hjemme hos henne for å finne ut hvordan dette fungerer. Vi har ikke varmluftsovn selv...

Skrevet

Gjærbaksten blir ikke bra den heller *ler*

Fatter ikke hva hun gjør galt jeg, og har liktsom aldri tenkt på å bake noe hjemme hos henne for å finne ut hvordan dette fungerer. Vi har ikke varmluftsovn selv...

Hehe.. Du kan jo tipse henne om at hun ikke må steke på for høy varme og ikke for lenge, med baksten nederst i ovnen. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Både jeg og min mor er kjempefornøyde med "varmluften", flott å kunne steke fire brett med boller eller julekaker på en gang.

Vi bare skrur ned litt på temperaturen, da går det som kukikramsnø.

Skrevet

Jeg har heller ikke brukt varmluftsovnen noe særlig. Ser at mange her fornøyde, så jeg må kanskje prøve igjen. Poenget er altså: lavere temperatur (hvor mye lavere??) , og kortere steketid (ca hvor mye kortere??)??

Gjest gjest1
Skrevet

Når jeg baker boller setter jeg ovnen på 170 grader C, og steke tiden er på ca ti min, må følge litt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...