Semydfe Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Det er fortsatt noen uker til fødsel, men kunne tenkt meg å kjøpe inn et par amme-BH'er til å pakke med i sykehusbaggen. Problemet er jo at jeg ikke vet hvor mange størrelser jeg kommer til å gå opp. Hvor mange størrelser gikk du opp? Vet jo at dette er høyst individuelt, men vil gjerne høre om din erfaring.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Jeg brukte 80b før og under graviditet, rett etter fødsel og under hele ammeperioden. Ammer mindre nå som baby er 9 mnd, puppene er litt større, men bruker samme str enda. (Var akkurat og kjøpte nye bher på en undertøysbutikk, så fikk hjelp til str også, så det er rett str ) Så det er ikke sånn for alle at de går opp mange str. Ammebher er vel også ofte litt mykere og mer fleksible? Nå hadde jeg aldri melkespreng av en annen verden heller da, selv om jeg har hatt mer enn nok melk og fullammet de første 6 mnd, så hadde ikke behov for gigantbh i starten Anonymous poster hash: d9fa6...d5e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Jeg klarer ikke å bruke normale bh'er lenger fordi de er ikke elastiske nok for meg (strammer rundt når jeg sitter, får vondt, og kan ikke kjøpe nye bh'er i takt med at jeg vokser) så jeg bruker slike http://www.kappahl.no/article/soft_bh_458620 Nesten som sportsbh'er bare at de ikke strammer så. De er veldig elastiske, er kjempe lett å dra opp for å amme og har plass til at brystene mine vokser mer, så de blir mine ammebh'er, penger spart Jeg har i løpet av svangerskapet så langt vokst fra C til E-cup. Anonymous poster hash: 6e371...505
Dyregod Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Jeg hadde små bryster før fødsel, de var vel 80b under graviditeten, men kunne passet med acup og på noen bher. Da melka kom ble de rimelig store og da passrt ammebh størrelse 85c. Men nå etter to måneder har det stabilisert seg og puppene er tilbake på det de var(nesten). Så det er vanskelig å vite hvordan de blir, men de fleste går vel opp en størrelse ellerto
Semydfe Skrevet 18. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2013 Takk for unput fra dere som har svart! Hhmm, egentlig vanskelig å trekke noe generelt ut av svarene. Ser jo at det er enda mer individuelt enn jeg kanskje trodde. Får kanskje kjøpe 1 i en størrelse større og 1 i to størrelser større som en start. Jeg er fra før ganske godt utrustet (bruker 85 F), men har ikke gått opp noe i svangerskapet (er nå i uke 31)...
Tordensky Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Jeg ville bare kjøpt en ammebh før fødsel. Jeg kjøpte en på forhånd, så tett oppimot termin som jeg "turde" og da var det 80d fra cubus. Jeg syns den er veldig trang rundt, for jeg er egentlig en 70b. Den kunne jeg bruke første uken, kanskje to, så stabiliserte melken seg og 75c fra Lindex ble favoritten. Jeg klarte ikke spiler, da tettet melkegangene seg med en gang.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Mange skryter av ammebh fra bravado, er kanskje mer fleksibel og, med str S-XL kontra vanlige bh str? Om du er villig til å betale 479 for en bh da, mange mener den er verdt investeringen. Jeg var fornøyd med ammebh fra Lindex til under 200. Kuttet ut spilene på sidene for de stakk, da syntes jeg det ble en kjempegod bh som støttet godt og ikke viste niplene gjennom http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx?farge=Latte hilsen AB#3 Anonymous poster hash: d9fa6...d5e
Semydfe Skrevet 18. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2013 Mange skryter av ammebh fra bravado, er kanskje mer fleksibel og, med str S-XL kontra vanlige bh str? Om du er villig til å betale 479 for en bh da, mange mener den er verdt investeringen. Jeg var fornøyd med ammebh fra Lindex til under 200. Kuttet ut spilene på sidene for de stakk, da syntes jeg det ble en kjempegod bh som støttet godt og ikke viste niplene gjennom http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx?farge=Latte hilsen AB#3 Anonymous poster hash: d9fa6...d5e De så veldig gode ut! Takk for nyttig tips! Tror nok jeg skal gå til innkjøp av en slik.
siebaeo Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Jeg har to sånne og de er de eneste jeg bruker nå. (Gikk fra 70 C/D til 70G før fødsel og opp i ca H rett etter. Nå er jeg G igjen tror jeg. Min erfaring er at om man har stor cup-size er det vanskelig å finne ammebh. Disse er utrolig fleksible og behagelige. Supre å sove med også. Men de løfter ikke så mye akkurat Begynner å savne en vatert og mer formende/løftende nå.. Har et par i 70H fra change med spiler og blondestoff. Liker dem ikke så godt..
Sunshower Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Jeg kjøpte ammebh fra Bravado i XL for å være på den sikre siden str. messig. Hadde relativt store bryster fra før av, og de ble 2 str. større. Kjøpte ammebh på hm før jeg fødte, og den passet overhode ikke. Kjøpte noen flere fra Bravado etterhvert, synes de var verdt pengene. De var veldig gode i begynnelsen da de ikke strammet og ellers var svært behagelig å ha på. Men savnet etterhvert noe med litt mer "støtte", så har gått over til vanlig bh nå.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Anbefaler de fra bravado i ull, kjempebehagelige :-) Ellers så brukte jeg ammesingletter en del i starten! Anonymous poster hash: 83326...5c4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Jeg syns at de jeg har kjøpt (se innlegg 4) er garantert like bra som Bravado og MYE billigere. Er jo bare å dra den opp, slipper å styre med en hektekroker eller hva de heter. Men hver sin smak! Anonymous poster hash: 6e371...505
siebaeo Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Men klarer du å få fram en pupp og ikke den andre..? Ser for meg at den kommer til å klemme over brystet du skal amme på hvis det andre skal forbli i bhen. ;
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 Jeg syns at de jeg har kjøpt (se innlegg 4) er garantert like bra som Bravado og MYE billigere. Er jo bare å dra den opp, slipper å styre med en hektekroker eller hva de heter. Men hver sin smak!Anonymous poster hash: 6e371...505 Jeg synes det hørtes ut som mye mer styr med en slik bh som du beskriver. Også er det vel lettere for at puppen blir klemt og dermed øker sjansen for tette melkeganger og brystbetennelse. Men jeg kan ta feil?!Anonymous poster hash: 061df...f72
casting Skrevet 19. august 2013 #16 Skrevet 19. august 2013 Emma jane har tilsvarende ammebh-er som de fra bravado. Synes til og med de sitter bedre på, siden de har cm-mål rundt ryggen og ikke bare small, medium etc. Fås kjøpt på asos til 165 kr.
MsPaddington Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 Jeg gikk bare opp en størrelse i forhold til hva jeg hadde før jeg ble gravid, ellers samme størrelse som jeg brukte mens jeg var gravid. Husk at amme-bhene gjerne er litt ekstra store fra før av pga. at det skal være plass til ammeinnlegg. Og ikke kjøp spiler nei, - det er bare kjempeubehagelig!!
MsPaddington Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 Ellers kan du jo være obs på at det kan være veldig vanskelig å få tak i ammebh i din størrelse. Virker som om det er veldig tilfeldig hva butikkene har inne og det ser ikke ut til at de tar inn nye like ofte. Det gjorde at jeg brukte evigheter på å få tak i min størrelse (75B). Var derfor ganske glad for at jeg hadde kjøpt inn en del på forhånd, ellers hadde jeg kanskje måttet kjøpt i feil størrelse i begynnelsen. Og jeg hadde virkelig behov for flere med en gang, for jeg lakk som en sil.... Men selvfølgelig, vet du ikke hva størrelsen din kommer til å være er det jo kanskje ikke verdt det heller...
Kassiopeia Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Jeg ventet til etter fødsel med å kjøpe amme-bh, og er veldig glad for det. Fikk så mye melkespreng helt i begynnelsen at puppene så ut som gigantiske silikonpupper, så måtte opp 3-4 størrelser. Men det gikk raskt over, og måtte ned noen størrelser igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå