AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Touchtelefon Ipad Mp3-spiller Nintendo 3ds Nintendo wii Bærbar dvd-spiller med hodetelefoner Laptop Kamera Cd/kasser/radiospiller 50" plasmatv Dvd/blu ray Ca 20 ds-spill, 15 wiispill, 250 dvdfilmer, 100 cddr, i tillegg det som finnes av my little pony-hus, petshop, alt av lego friends, masse playmobil, en haug med barbie, barbiehester, ca 30 brettspill, ja gud vet hva den ungen ikke har. Eget rom på ca 15 kvadrat, pluss at liftstua er "barnets" den er ca 25 kvadrat.. I tillegg til nye møbler på rommet og loftstua, kjøpt spesielt til barnet.. Er dette mye for en 10åring i dag? 10åringen har også egen hamster . Er enebarn. Foreldrene er lege og fysioterapeut.. Lurer pga at heg ikke har barn selv ennå, passet barnet i helga pga foreldrene bortreist... Er ikke ungen bortskjemt? Har enda mer enn det jeg har skrevet ned... Ungen høflig og snill, bor i en av landets største byer hvis det har noe å si... Mine nieser og nevøer har aldri hatt så mye, de er nå snart 20. Anonymous poster hash: 19750...12c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Det er stor forskjell fra for 10 år siden.... Det er mer vanlig med flere duppedingser nå. Jeg er alenemor m middels inntekt, og mitt barn har noe av det samme. Ikke alt men....Anonymous poster hash: d6502...9d4 1
Pria Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Slutt å bry deg med alle andre og fokuser på deg selv. 2
Missy1 Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Hadde nok ikke trengt å nevne at barnet var enebarn det lyste lang vei Det høres ut som barnet får alt det ønsker seg, men går det utover deg? jeg hadde ikke brydd meg noe særlig, er opp til foreldrene hvordan de ønsker å oppdra sitt barn. Min sønn fikk ipod da han var 1,5år gammel og ipad (min gamle) da han var 2år gammel. Har fått mange reaksjoner på det, men det er vår sak hva vi kjøper til vårt barn og vi har våre grunner for hvordan vi gjør ting.
Lemuren Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Så lenge barnet klarer å leke litt selv uten tekniske duppedingser, så ser jeg det som greit nok. Jeg synes ipad/nintendo/pc osv krever at man setter litt tidsbegrensninger, men til syvende og sist er det jo deres sak. Tror det er mer vanlig at barn har mye stæsj nå om dagen, enn at de kun har tegneblokk og farger, klatrer i trær, legoklosser og monopol. Mange barn idag takler ikke å være 5 minutter uten ipad eller pc, når det går så langt synes jeg det er synd. 1
sommermor Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Min straks 10 åring har masse leker,sykkel,sparkesykkel,skøyter,ski,touch telefon,ds,cdspiller. Hun har tilgang til et lånt nettbrett og kan låne min pc. Og ridehjelm,ridevest,ridejakke og ridestøvler.Ds spilleren hennes bruker hun minimalt,hun er lite intressert i den. Tv på rommet er ikke aktuelt for henne.Hun er også enebarn og rommet er ca 12 kvm. 1
navnet Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Tiåringen vi har her har ca det samme. Hun har en mamma, en pappa, en stemamma og en stepappa å ca 100 besteforeldre og onkler å tanter osv. Så det hoper seg jo opp over årene.
Gjest Elseby13 Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Husk at mange av disse dingsene er lærerike også. Man kan f eks bruke ipad til lekser og skoleoppgaver. Dessuten er det ikke ditt problem.
Celtic Heart Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Jeg syntes det hørtes mye ut, helt til jeg begynte å tenke over alt mine egne unger har. 1
Stormborn Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Min straks 10 åring har masse leker,sykkel,sparkesykkel,skøyter,ski,touch telefon,ds,cdspiller. Hun har tilgang til et lånt nettbrett og kan låne min pc. Og ridehjelm,ridevest,ridejakke og ridestøvler.Ds spilleren hennes bruker hun minimalt,hun er lite intressert i den. Tv på rommet er ikke aktuelt for henne.Hun er også enebarn og rommet er ca 12 kvm. Hva er så spesielt med å ha rideutstyr? Regner med hu da driver med hest? 1
kalinka85 Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Synes ikke dette var så voldsomt mye, min datter har tilsvarende, og enda litt mer. I tillegg driver hun med ridning og idrett og har utstyr til dette.. Det koster å ha barn, slik er det bare. Hun får forresten også penny og girlit-pakker hver mnd. Ser liksom ikke problemet med det? Du henviser til dine nieser som var 10 år for ti pr siden? Tidene har forandret seg. Da jeg var barn hadde vi ikje det min datter har i dag, og jeg er en "ung" mir, altså jeg var ikke 10 pr på 60-tallet.. Tidene har forandret seg, folk har mer penger. Ser ingen grunn til å nekte barnet det andre barn har når vi har råd til det, og ungen har oppdragelse, altså hun har ikke fått tingene sine i "belønning". At fattigfolk ikke har råd til det og reagerer driter jeg i. Jan ikke ta hensyn til alle andre før jeg kjøper til mitt barn.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 Jan ikke ta hensyn til alle andre før jeg kjøper til mitt barn. Innmari slitsom han derre Jan (sorry - klarte ikke dy meg) :gjeiper:Anonymous poster hash: 51617...0ae
miramis Skrevet 18. august 2013 #13 Skrevet 18. august 2013 Syntes det er litt bak mål å gi en liten unge ipad, pc og tv på rommet. 2
kalinka85 Skrevet 18. august 2013 #14 Skrevet 18. august 2013 Syntes det er litt bak mål å gi en liten unge ipad, pc og tv på rommet. Så hvis ungene vil se disney-chanbel så skal man som foreldre høre pp det gnålet i stua? Eller når de spiller wii, skal de sitte i stua 2-3 barn? Nei takk, her er vi veldig glad vi invisterte i skikkelig tv til ungens kjellerstue. Aldeles ikke bak mål.
Djungelvrål Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 Ja det har hun, sønnen min er noen år eldre og har ikke halvparten av alt det det. 2
Gjest halebein Skrevet 18. august 2013 #16 Skrevet 18. august 2013 Jeg synes det var mye. Har tre barn, og de har ikke alt dette. Men kanskje det har litt med interesser å gjøre? Min 10 åring lever ute på fotballbanen, så han har hverken tålmodighet eller lyst til å sitte i ro med duppedingser. Det er ikke fordi vi ikke har råd, men fordi det aldri har vært spørsmål om dette. Vi har alt av fotballkanaler, så dvs ses det skjelden på. Fifa på xbox er dog populært. Tlf har ikke vært nødvendig å skaffe han ennå. Barn og foreldre er forskjellige...
miramis Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Så hvis ungene vil se disney-chanbel så skal man som foreldre høre pp det gnålet i stua? Eller når de spiller wii, skal de sitte i stua 2-3 barn? Nei takk, her er vi veldig glad vi invisterte i skikkelig tv til ungens kjellerstue. Aldeles ikke bak mål. Flott løsning, bare stu ungene vekk så foreldrene kan slappe av i fred og ro uten de irriterende ungene de selv valgte å få. 3
Mb26 Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 HVA. SKAL. ET. BARN. MED. EN..... IPAD?! Får fnatt hver gang jeg ser eller hører om barn som har iPad... Altså, det eneste de gjør er og spille på den? Og det er jo derfor man har playstation, Nintendo osv eller hva? For at barn skal spille på det, fordi det tåler mer og er laget for BARN. En iPad...? Det er et nettbrett laget av glass som kan knuses, som i hovedfokus er til for å lese nettaviser, maile, ha dokumenter på osv, spill på en iPad er som regel kun tidsfordriv når du har 10 minutter ekstra på toget. Misforstå meg rett, jeg er utrolig glad i barn, og det er absolutt ikke dems feil at foreldrene/vennene eller hvasomhelst har introdusert dem for vår gode venn iPad. Synes foreldrene burde spare de tusenlappene det koster å kjøpe og reparere en iPad når du får kjøpt duppedingser som er lagd for spill i første omgang, til halv pris til og med. AMEN 1
Gjest abcdefgh Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 Fikk ikke til å sitere på mobil, men til deg rett over. Sist jeg besøkte min søster på 7 år brukte hun Ipaden for å Google opp noe hun lurte på. Gi barna tilgang på tekniske dingser tidligst mulig er min mening. Padder er flotte. Mye lettere for barn enn å manøvrere PC.
pinar Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Aner ikke hva som er vanlig blant dagens 10åringer, men hun har flere duppedingser enn meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå