Gå til innhold

Slo hull i veggen hos meg. -haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kamerat av en venninne slo hull i veggen hjemme hos meg da hun lånte leiligheten etter at han ble sint på henne. Er dette noe som dekkes av min innbo forsikring? Eventuelt hvordan går jeg videre for å få han til å betale? Han nekter, og svarer ikke.. Jeg leier leilighet.

Anonymous poster hash: e985e...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt å hørt med forsikringsselskapet ditt, hvis ikke det dekkes der ville jeg anmeldt ham. Nei. Vent. Faktisk ville jeg anmeldt ham uansett. Spiller ingen rolle hvor sint han var; skader man andres eiendom ordner man opp etter seg.

Anonymous poster hash: 093d6...54d
  • Liker 1
Skrevet

Er det gipsvegg?

Det dekkes nok ikke av innboforsikring. Gipsveggen er ikke innbo.

Jeg ville bedt han dekke reparasjon. Går han ikke med på det umiddelbart ville jeg anmeldt.

Tilsvarende ville jeg anmeldt umiddelbart om ikke du fikk pengene med en gang du visste hvor mye det koster å reparere. Ville også tatt det opp med huseier før en eventuell reparasjon.

Anonymous poster hash: 345de...e8c
Gjest bustyvel
Skrevet

Du har kanskje lært at du ikke bør låne ut leiligheten til folk :)

• Liker 1
Skrevet

Du har kanskje lært at du ikke bør låne ut leiligheten til folk :)

Ja, la oss alle slutte å hjelpe hverandre!

TS: Kjenner du fyren? Er det noe mulighet for at du kan få han til å betale for seg?

Anonymous poster hash: 6a9ad...88b

Gjest Søren76
Skrevet

Desværre er det billigere og enklere for deg at få dette ordnet selv og ta lærdom at ikke lån noget utt :)

• Liker 1
Skrevet

Forklar han bare at enten betaler han eller så anmelder du?

Skrevet

Tak og vegger er ikke innbo, ergo det må dekkes av huseiers husforsikring. Dessuten er du som leietaker ansvarlig for leiligheten den tiden du leier. Når du låner bort leiligheten må du også bære risikoen for eventuelle skader som kan oppstå i tiden du låner bort leiligheten. I den tiden jeg var på leiemarkedet kunne det ikke falle meg inn å låne bort leiligheten!

Dette er ditt ansvsr. Du kan anmelde han, men jeg tviler på at dette kan bevises, og jeg tviler på at staten drar dette til retten. Dette må du da erstatte. Om huseier er grei og tar det på forsikringa, mot at du betaler egenandel, er opp til han. Hvis ikke må du betale hele beløpet. Hvis slike skader gjort med fullt overlegg i det hele tatt dekkes av forsikringen. Så kan du kreve inn beløpet av din venninnes x etterpå. Men betaler han ikke så betaler han ikke. Kanskje en ide å tenke seg nøye om før man låner bort en leilighet msn leier? Derfor jeg ikke vil ha leieboere i min bolig selv om jeg kunne hatt det. Tenker du har fått en lærepenge nå ts!

• Liker 1
Skrevet

Du får gå på venninna di. Hun lånte leiligheten, ergo får hun stå for kostnadene. Så får hun gå på han idioten hun hadde på besøk selv.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...