Gå til innhold

Ormekur og vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp tatt over en valp fra noen, og den er nå 9 uker gammel. Den har ikke fått ormekur eller vaksine, og nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal gå frem. Regner med at den bør ha ormekur så fort som mulig, men hva med vaksine? Kan man vente til valpen er 3 måneder? Hvor ofte skal de ha ormekur, og hvor ofte skal den vaksineres?

Jeg høres kanskje uerfaren ut, og enkelte vil kanskje tenke at jeg burde ikke hatt hund, men saken er at jeg har vokst opp med hunder - men aldri fulgt med på disse tingene rett og slett - i og med at jeg ikke hadde ansvaret for det (foreldre).

Anonymous poster hash: 124f5...30f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta vaksine og ormekur nå og så gjenta nå valpen er ca 3 mnd. Deretter trenger hunden vaksine en gang i året.

Anonymous poster hash: 2f41f...c76

Skrevet

Ormekur får du kun på resept nå om jeg husker rett.Det skal påvises orm hos vetrinær,så får du kur

Ellers vil jeg anbefale chipping og vaksine hos vetrinær.De vil også guide deg til hva du bør gjøre fremover med valpen når det kommer til helse,vaksine ,sjekk osv.

Grattis med valp!

Skrevet

Grattis med valp! Ville bare tatt den med til vetrinær med en gang og fått tatt alle vaksinene han trenger.

Ormekur trenger de kun det første året og fåes på resept. Eller enklere og billigere i Sverige om du bor nærme (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...