Gå til innhold

Hvordan fikk du dine barn til å slutte med bleie?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn: tidlig pottetrening og belønning når han gikk på potten:)

Datteren min : 2,6 år gammel Satte hun seg i en maurtue en sommer og fikk bleien full av maur så vi måtte rive den av henne og dyppe henne i tjernet, etter det ville hun ikke bruke bleie, og den sommeren var det varmt så da lot vi henne gå i skjørt og uten truse, og da sommeren var over så brukte hun potte eller satte seg bak en busk i hagen vår:)!

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

På eget initiativ. Han kom hjem fra barnehagen (2,5 år) og satte seg på do. En stund etterpå ville han gå med truse. Veldig lettvint for oss voksne ;)

Skrevet

Begynte tidlig å sette henne på do hvert bleieskift, etterhvert hadde hun tørre bleier med lengre mellomrom (begynte å styre når hun tisset)

Når sommeren kom var hun ca 23 mnd, da snakket vi om at hun kunne få lov å tisse på do istedet for bleie ;) Hun sier selv hun er stor jente, så da tok vi bare bleia av og lot henne gå naken nedentil slik at hun kunne finne ut av det selv (oj, der kommer det tiss!!) Satte henne på do til faste tider, jublet og roste henne opp i skyene! Når hun begynte å skjønne at hun måtte tisse hadde hun verdens tydeligste tegn; hun holdt seg på tissen :fnise: Så da skyndtet vi oss på do og juuublet både om tisset kom i do eller på gulvet :ler: Det har vært mye "jakting" på henne for å lese signalene hennes, men vi har ikke mast så mye - det funket best på den måten, lot henne finne ut av det selv (med masse støtte!!)

1 1/2 mnd senere er hun tørr, både dag og natt :nigo:

Gjest Magdalene
Skrevet

Begynte å sette henne regelmessig på do da hun var rundt 1,5år. Tok av bleien og tok på truse hjemme da hun var to. Var mange uhell hver dag. Var helt tørr 2år og 3mnd.

Skrevet

Jeg spurte bare, hver dag. Da hun sa nei godtok jeg det, men spurte igjen dagen etter. Hun sa nei en god stund, til jeg plutselig en dag hørte fra rommet hennes: "mamma, jeg skal tisse på do!" Og siden har hun gjort det :)

Skrevet

Begynte med do-trening da hun var ca fem mnd. Siste gang med bleie var på 1,5-årsdagen. Da hadde hun vært tørr såpass lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...