Gjest Gjest Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Jeg er over 40 med to store barn. Er skilt og savner veldig en kjæreste, men synes det er vanskelig å finne noen siden jeg ikke er så glad i å gå på byen. Hvor lang tid etter at du skilte deg til det før du var i et nytt forhold, og hvor traff du kjæresten?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 det tok 3 år og traff han på nettet
Gjest tsejG Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Åtte år som singel etter skillsmissen, ingen ons til tross for en og annen bytur, men lite der (og forsåvidt ellers også) av interesse. To-tre dater som stoppa der og da... Traff min nåværende kone på ferie i utlandet, har vært sammen i fem år og er lykkelig gift på fjerde. Internett skal visstnok være en mulighet, for folk som har innsett at byen IKKE er stedet å finne seg en ny livsledsager. Jeg prøvde imidlertid ikke dette selv, men datingsteder blir man jo bombardert av reklame for i dag, og det kan vel sikkert være et vel så bra alternativ som alt annet. Tror det kan være lurt å gi det litt tid, ikke minst for å bli ordentlig ferdig med ekteskapet man hadde. Uten at du skriver noe om hvor lenge du har vært skilt vil jeg likevel anbefale et par ting: Lær deg å kose deg i eget selskap, bedriv hobbyer og involver deg i dine barns hverdag og interesser. Vær en komplett familie til tross for at en kjæreste/mann for tiden er fraværende. Dette vet jeg av erfaring er fullt mulig. Og det at du ikke er så glad i å gå på byen skal du bare vite er et pluss i din situasjon, da den slett ikke er stedet for din aldersgruppe å lete etter ny kjæreste. Altfor mange kaster seg rundt og starter et hesblesende byrace med aktiv festing, ons og fyllesex, og tror at de på denne måten skal "glemme" (eller rettere sagt "drukne") det som var. Resultatet ser man dessverre i form av mange tråder bl.a. her på KG, der de sutrer over tingenes tilstand, savner eksen og ikke fatter hvorfor ingen av ons`ene tar kontakt dagen etter osv osv... Andre igjen hopper direkte inn i nye forhold nærmest dagen etter bruddet, noe som nesten er dømt til å mislykkes. Mange ubearbeidede tanker skaper bare kaos når man involverer seg i et nytt menneske for tidlig. Oppsummert, kos deg med din fulle frihet, skaff deg hobbyer (som kanskje også involverer andre mennesker), delta i dine barns sysler, ta tiden til hjelp, og innimellom er det sikkert ikke dumt å kikke litt på seriøse nettsteder der folk søker etter kjærligheten. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Åtte år som singel etter skillsmissen, ingen ons til tross for en og annen bytur, men lite der (og forsåvidt ellers også) av interesse. To-tre dater som stoppa der og da... Traff min nåværende kone på ferie i utlandet, har vært sammen i fem år og er lykkelig gift på fjerde. Internett skal visstnok være en mulighet, for folk som har innsett at byen IKKE er stedet å finne seg en ny livsledsager. Jeg prøvde imidlertid ikke dette selv, men datingsteder blir man jo bombardert av reklame for i dag, og det kan vel sikkert være et vel så bra alternativ som alt annet. Tror det kan være lurt å gi det litt tid, ikke minst for å bli ordentlig ferdig med ekteskapet man hadde. Uten at du skriver noe om hvor lenge du har vært skilt vil jeg likevel anbefale et par ting: Lær deg å kose deg i eget selskap, bedriv hobbyer og involver deg i dine barns hverdag og interesser. Vær en komplett familie til tross for at en kjæreste/mann for tiden er fraværende. Dette vet jeg av erfaring er fullt mulig. Og det at du ikke er så glad i å gå på byen skal du bare vite er et pluss i din situasjon, da den slett ikke er stedet for din aldersgruppe å lete etter ny kjæreste. Altfor mange kaster seg rundt og starter et hesblesende byrace med aktiv festing, ons og fyllesex, og tror at de på denne måten skal "glemme" (eller rettere sagt "drukne") det som var. Resultatet ser man dessverre i form av mange tråder bl.a. her på KG, der de sutrer over tingenes tilstand, savner eksen og ikke fatter hvorfor ingen av ons`ene tar kontakt dagen etter osv osv... Andre igjen hopper direkte inn i nye forhold nærmest dagen etter bruddet, noe som nesten er dømt til å mislykkes. Mange ubearbeidede tanker skaper bare kaos når man involverer seg i et nytt menneske for tidlig. Oppsummert, kos deg med din fulle frihet, skaff deg hobbyer (som kanskje også involverer andre mennesker), delta i dine barns sysler, ta tiden til hjelp, og innimellom er det sikkert ikke dumt å kikke litt på seriøse nettsteder der folk søker etter kjærligheten. Lykke til. Takk for et veldig godt svar! Jeg føler også at å gå på byen for å finne kjæreste blir helt feil i min alder. Så kanskje å kikke litt på nettet vil være et alternativ etterhvert. Og for å være ærlig, er det godt å vente en stund også. Akkurat nå liker jeg å gå sterkt inn i morsrollen og dyrke mitt eget liv. Og kanskje jeg møter noen helt plutselig, det hadde jo vært det aller beste! Å slippe den litt håpløse "jakten" på ny kjærlighet...
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 1 1/2 år fra jeg ble separert til jeg traff min nye samboer. Traff han på nettet, er veldig glad jeg traff han, han er snillere enn min eks mann og for noen mnd siden fikk vi vårt første barn sammen Anonymous poster hash: 2cb31...9d9
Gjest TS Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 1 1/2 år fra jeg ble separert til jeg traff min nye samboer. Traff han på nettet, er veldig glad jeg traff han, han er snillere enn min eks mann og for noen mnd siden fikk vi vårt første barn sammen Anonymous poster hash: 2cb31...9d9 Så hyggelig med alle de som treffes gjennom nettet! Det gjør at jeg ser litt mer positivt på det å treffe noen siden jeg ikke er så glad i å gå ut på byen... Hvilket nettsted brukte du? TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå