AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Rikke/Rikka Veslemøy Sunniva Tale/Thale Ulrikke Fredrikke Liv Marion Max Theodore maximillian Anonymous poster hash: ecbb6...417
Gjest Iben Skjold-Hansen Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Rikke/Rikka Veslemøy Sunniva Tale/Thale Ulrikke Fredrikke Liv Marion Max Theodore maximillian Anonymous poster hash: ecbb6...417 Kvinnenavnene er greie, bortsett fra Veslemøy, Liv og Rikka. Theodore (engelsk skrivemåte for Theodor) er blodharry. Bruk i så fall den norske skrivemåten, ikke den engelske.
Gjest Wilhelmine Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Rikke er fint. Rikka har jeg aldri hørt, og høres uvant og ikke særlig pent ut i mine ører. Mulig en tilvenningssak. Veslemøy liker jeg ikke. Ser for meg det er et potensielt mobbenavn. Synes også det er tungt. Sunniva liker jeg. Flott og stødig navn. Synes Tale/Thale er et flott navn, synes Tale ser hakket penere ut. Ulrikke og Fredrikke er helt ok navn, ikke mine favoritter, men fine likevel. Liv er ok. Ikke mer enn ok. Marion liker jeg ikke, men det har kanskje noe med assosiasjoner til navnet, altså folk jeg kjenner, som heter det. Max og Maximillian synes jeg er henholdsvis litt harry og veldig langt. Max er et hunde- eller hestenavn i mitt hode. Theodor synes jeg er flott, men Theodore ser rart ut i Norge. Siden vi i Norge ikke har den stumme -e-en som engelskmennene har, er det en fare for at mange vil nettopp si TheodorE og det er ikke så vakkert, etter min mening.
Marie90 Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Tale, Ulrikke og Liv synes jeg er fine navn. Er ikke så glad i Veslemøy og Sunniva, men det er bare personlig smak. Ikke Theodore for en norsk gutt. Ang Maximilian...tja. Jeg kjenner to franske gutter som heter det, og der er det ganske vanlig. Jeg har møtt én norsk gutt som heter det. Det blir som regel forkortet til Max, og sånn sett er det greit. Jeg synes forøvrig det er litt "too much". Hvis han ikke har en fransk/tysk familiebakgrunn så ville jeg syntes det var et spesielt valg og at muligens hans foreldre prøvde litt for hardt.
Othelia Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Jeg syns Veslemøy og Liv er de fineste navnene på listen jeg.
Gjest Riskjeks Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Jeg synes Veslemøy og Liv er pene navn. Rikke/a er kallenavn for min del, ville heller valgt et "ordentlig" navn - Fredrikke eller Ulrikke. Sunniva er helt greit, Marion liker jeg ikke. Teodor er greit skrevet slik.
Ciara Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Jeg synes Liv er veldig fint, Tale er også fint. De andre likte jeg ikke.
miramis Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Sunniva var det eneste navnet jeg likte, og guttenavnene var grusomme.
Anneline80 Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Jeg syns Veslemøy og Liv er de fineste navnene på listen jeg. Helt enig i denne. Ikke fan av noen av guttenavnene.
Gjest Iben Skjold-Hansen Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Dere er klar over at Veslemøy betyr «veslejomfru»?
Wouxun Skrevet 18. august 2013 #14 Skrevet 18. august 2013 Synes Maximillian og Sunniva var fine navn
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Surpomp! kanskje, men er iallefall ærleg!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 Hva med Max Marius? Anonymous poster hash: a7b72...689 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #19 Skrevet 18. august 2013 Jeg liker Thale og Liv. De andre er ikke min smak. Anonymous poster hash: e7fff...5c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå