AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Hvis mange må føde samtidig hva gjør de på føden? Altså hvis alle føde-romma er opptatt og alle MÅ føde samtidig så ingen kan vente. Man kan jo ikke føde i gangen eller sammen med noen andre. Bare grubler Anonymous poster hash: 55815...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Det er da man blir lagt på badet. Anonymous poster hash: 62e61...674
Gjest Ploff Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Nei, for på et sykehus finnes det nok ingen andre rom de kan legges i. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Kan sikkert føde på gangen er det ikke plass noe annet sted, husker jeg kjempa for å beholde lystgassen, siden flere føda og det kun var et par rom med den på, men den var miiiin, bare miiiin.Anonymous poster hash: e4034...f44
Gjest Badebuksa Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Hvis alle må føde så gjør de vel nettopp det. Eller når noen ringer inn, så sender de dem til et annet sykehus. De finner en løsning. Med mindre det er på Ahus da.. Da henter de kanskje noen resepsjonister eller noe som kan hjelpe til... 1
lille-lure Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Hvis alle må føde så gjør de vel nettopp det. Eller når noen ringer inn, så sender de dem til et annet sykehus. De finner en løsning. Med mindre det er på Ahus da.. Da henter de kanskje noen resepsjonister eller noe som kan hjelpe til... Hvorfor sier du dette? Er du misfornøyd?
Gjest Badebuksa Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Hvorfor sier du dette? Er du misfornøyd?hva tror du? finn på din egen lille sannhet, det er gøy! 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Nei, for på et sykehus finnes det nok ingen andre rom de kan legges i. Klart et sykehus har mange rom, men det ligger vel som regel andre på disse rommene, som på barsel. Man legger ikke en fødende kvinne inn på f.eks nevrologisk avdeling. Så hvis alle rom er opptatt på føden, hva da? Selvsagt skjer det sikkert nesten aldri. Det skjer neppe meg, men å føde med andre innlagte på samme rom vil være grusomt for meg. Anonymous poster hash: 55815...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Hvis alle må føde så gjør de vel nettopp det. Eller når noen ringer inn, så sender de dem til et annet sykehus. De finner en løsning. Med mindre det er på Ahus da.. Da henter de kanskje noen resepsjonister eller noe som kan hjelpe til... Hvis det nærmeste sykehuset (bortsett fra det man befinner seg i) er flere mil unna så blir det vanskelig om fødselen er i gang. Ikke alle bor i Oslo og rundt der hvor det er 3-4 sykehus. Anonymous poster hash: 55815...bc6
Silfen Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Det er mange som har født på bad og kontorer på fødeavdelinger opp gjennom tidene. 2
Gjest Badebuksa Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Hvis det nærmeste sykehuset (bortsett fra det man befinner seg i) er flere mil unna så blir det vanskelig om fødselen er i gang. Ikke alle bor i Oslo og rundt der hvor det er 3-4 sykehus. Anonymous poster hash: 55815...bc6 ja, men da er fødselen igang. I verste fall får de ligge på rekke og rad å føde eller få riedempende midler (med mindre det er mer farlig enn å risikere å føde uten jordmor). Mange sykehus har studenter og som kan trå til.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Er egentlig ikke personell jeg tenker på, men rom, men selvsagt er personell viktig og. Men men, var bare en tanke jeg fikk, er sikkert sjeldent det er fult på føden Anonymous poster hash: 55815...bc6
Gjest Fluttershy Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Jeg kjenner to som fikk rom i siste liten. Hadde de ikke fått så hadde de født på gangen bak et forheng.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Er vel ikke så farlig om du føder på toalettet, gangen eller i Narvesen-kiosken, uansett hvor mye penger sykehusene får går ikke midlene til pasienttilbud (men til lønnsøkning, mislykkede IT-prosjekt og innkjøp som noen få forstår nytten av til skyhøye priser).Anonymous poster hash: 33004...619
Silfen Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Jeg kjenner to som fikk rom i siste liten. Hadde de ikke fått så hadde de født på gangen bak et forheng. Hadde ikke min første fødsel være komplisert, kunne jeg født på gangen. Alle rom var opptatt da jeg kom og de vasket ut et mens jeg lå med pressrier på gangen.
Gjest Arch Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 I Oslo sender de deg til et annet sykehus, i mindre byer legger de deg på et annet ledig rom.
Kara W Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Da jeg ble født var det rett og slett kø på venterommet. Var flere som vandret opp og ned gangen med rier, og med en gang en baby var ute ble mor og baby flyttet ut, rommet vasket, og den som var nærmest fødsel fikk rommet.
Tiarra Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Jeg ble sendt til A-hus da jeg skulle føde min mellomste. Jeg hadde plass på Ullevål.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Når fødsel nærmer seg vil de fleste ikke bry seg om om man er på gangen bak en skjerming, da vil man bare ha barnet ut. Hadde det ikke vært for lystgassen hadde jeg gjerne tatt gang om noen andre trengte rommet mer. Men jeg hadde drept den som ville ta fra meg gassen da, hahaAnonymous poster hash: bf3e1...7f7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #20 Skrevet 18. august 2013 Nærmeste sykehus for meg er flere titalls mil unna, bortsett fra der jeg skal føde som er bare 5 min unna. Jeg skjønner at man vil ha ungen ut om man har kommet langt i fødselen men å ligge å hyle og skrike på gangen er uaktuel for meg. Blir noe annet om jeg ikke rekker føden og babyen kommer ut på parkeringsplassen el rett før jeg går inn i heisen på sykehuset. Men å bli plassert på gangen mens det er få min til ungen kommer ja det vil jeg nekte. Da får de finne et rom til meg uansett hvor heller et kontor eller et bad enn en gang hvor folk går forbi (ja jeg vet at det ikke er mye folk vanligvis), et skjermbrett vil ikke nytte for min del.Anonymous poster hash: 55815...bc6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå