Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver så smått å få vår lille gutt til å sovne til fast tid om kvelden, uten at det tar evigheter....

Han hadde en periode med hysterisk hyling om kveldene og det eneste som hjalp var å pakke han inn i dyna og bysse. Så det har blitt metoden for å roe han ned -dessverre.

Gutten kan sovne greit på dagtid, men om kvelden er det verre. Nytter ikke å prøve å legge han i sengen, da hyler han med en gang.

Prøver derfor nå å bysse en kort periode for å gire han ned, og så legge han i sengen slik han lærer å sovne. Men han kaver seg opp etterhvert når han ikke får til å sovne, og når jeg tar han opp etter en mye hyling er han krakisk da også og det tar lang tid å roe han ned... Det eneste som hjelper er byssingen.

Har prøvd sovekarin-metoden, men å prøve å roe han i senga og hysje er som nevnt helt umulig.... Vi har også prøvd å legge han til ulike tider.

Noen som har noen nyttige tips.....?

Har venner med babyer som også trenger tid på å sovne, men de kan godt ligge i sengenog pludre til de sovner - uten krakilsk hyling.

Anonymous poster hash: efbee...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 14 mnd klarer ikke å sovne alene, såsyns det virker tidlig å forvente det av en som bare er 3 mnd.

• Liker 4
Skrevet

Tar han smokk? Dere har gjort dere en bjørnetjeneste, men lykke til.

Anonymous poster hash: f2549...675

Skrevet

Tar han smokk? Dere har gjort dere en bjørnetjeneste, men lykke til.Anonymous poster hash: f2549...675

Hva skulle de gjort da, latt ham hyle?

Anonymous poster hash: 8705a...5f9

• Liker 4
Skrevet

Hva skulle de gjort da, latt ham hyle?Anonymous poster hash: 8705a...5f9

ja. Selvfølgelig. Man lager ikke uvaner formå roe ned ungen i en periode.

Det hadde vært bedre for foreldre og barn dersom det ikke var sånn at byssing må til.

Når ungen hyler, og man føler man må holde babyen, så hold den, men ikke byss. Vis at du er der, hold rundt eller annet. Jordmor sa det til meg. At gynging ogn overdreven byssing kan bli en uvane..

Skrevet

Det hadde vært bedre for foreldre og barn dersom det ikke var sånn at byssing må til.

Når ungen hyler, og man føler man må holde babyen, så hold den, men ikke byss. Vis at du er der, hold rundt eller annet. Jordmor sa det til meg. At gynging ogn overdreven byssing kan bli en uvane.. Anonymous poster hash: f2549...675

Jeg hadde ikke hatt hjerte til å la den nyfødte hyle hvis jeg visste at det hjalp med litt byssing. De gråter jo fordi noe er galt, vondt i magen f.eks.

Anonymous poster hash: 8705a...5f9

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt hjerte til å la den nyfødte hyle hvis jeg visste at det hjalp med litt byssing. De gråter jo fordi noe er galt, vondt i magen f.eks.Anonymous poster hash: 8705a...5f9

Det er ikke dårligere århundre rundt den, holde i hånden eller annet dersom du vet at det ikke er noe du kan gjøre.

Som massasje, maling, skifting av bleie osv. Det som er utfordringen er å vite om man har prøvd alt.

Skrevet

Når ungen hyler, og man føler man må holde babyen, så hold den, men ikke byss. Vis at du er der, hold rundt eller annet. Jordmor sa det til meg. At gynging ogn overdreven byssing kan bli en uvane..

Vi bysset barnet i sengen i en lengre periode, og barnet vårt har sovnet av seg selv siden han var 6 mnd. Så er ikke alt som virker eller ikke virker. Jeg tror det eneste man må vite er at det går seg til, og alt går i perioder. Plutselig sovner han av seg selv, vi begynte med å gå ut når vi hadde lagt han og så gå inn igjen når han skrek. Sånn holdt vi på til han var klar for å sovne og "Bysset" han inn i søvn. Etter en god stund bysset vi mindre, og "hysjet" han i søvn. Til slutt sovnet han uten at han begynte å skrike :)

Skrevet

Vår sluttet å sovne ved byssing ca 6mnd, da ville hun heller sovne ved å ligge tett inntil.

Anonymous poster hash: 5d224...abe

Skrevet

Vi har akkurat begynt å lære babyen å sovne selv, 8 mnd gammel. Ammet i søvn de første 6 mnd, så sovnet på siden av oss. Holder på med opp ned nå, lite grining og masse kos :)

Anonymous poster hash: 4967e...49f

Skrevet

TS.

Hm, kanskje vi er litt tidlig ute -hadde bare fått litt inntrykk av at andre rundt oss på samme alder har litt mer rutiner og får ungen til å sovne selv.

Og ja, bjørnetjeneste så absolutt, men når junior hylte til han nesten mistet pusten, og vi hadde forsøkt alt annet, så gjør man jo det som viser seg å fungere -byssing i vårt tilfelle....

Skrevet

Våre barn sovnet selv fra ca 1-2 måneds alder av. Har ingen annen oppskrift en at foreldrene holder barnet nært, trøster og stryker det over ryggen etc.

Anonymous poster hash: c0641...842

Skrevet

Drit i hva alle andre gjør og får til, og stol på deg selv og at du kjenner barnet ditt best.

Han er klar når han er klar. Seks måneder er tidlig.

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Drit i hva andre gjør og sier, og gjør hva deres baby trenger for å sovne.

Den har jo nesten akkurat kommet til verden.

Ikke ha så store forventninger allerede.

• Liker 2
Skrevet

Våre barn sovnet selv fra ca 1-2 måneds alder av. Har ingen annen oppskrift en at foreldrene holder barnet nært, trøster og stryker det over ryggen etc. Anonymous poster hash: c0641...842

De har vel ikke "sovnet selv" om de ble hørt, strøket osv?

Eller hva legger folk i at babyen sovner selv eller ikke sovner selv? Min er snart 4 måneder gammel, det har ikke vært særlig problematisk å legge henne. Eller kanskje litt da hun var noen uker gammel. Hun ville bli holdr og bysset en stundt dør hun sovnet. Det var noe som kom og gikk. Siden legger jeg bare henne i sengen hennes og sjekker på henne i jevne mellomrom. Hun bruker smokk, så den hjelper også. Akkurat nå la jeg henne i sengen hennes og hun hae sovnet innen 5 minutter. Hun har også en spesiell og søt vane. Hun "synger" seg i søvn. Hun lager de nydeligste lydene når hun er trøtt, hun fortsetter til hun sovner.

Alle barn er forskjellige og krever forskjellige metoder når det gjelder legging, derfor synes jeg ikke at det er noe uvane om noen babyer foretrekker byssing?!

Anonymous poster hash: d3aff...dc7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...