Gå til innhold

Hvordan melde flytting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flytta, og meldte da flytting, men alikevell så får jeg ikke noe post. så lurer på hvordan man melder flytting, dem har tydeligvis en hemmeligmåte og gjøre det på.

Anonymous poster hash: 5894b...1b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må melde flytting hos folkeregisteret og også melde fra til posten sånn at du får ettersendt post (gratis i to mnd). Så må du sende ut informasjon om ny adresse til alle som sender post til deg..

Anonymous poster hash: d5ffa...455
Skrevet

Spør etter skjema hos nærmeste postkontor, eller skriv ut selv fra postens nettsider. Så leverer du utfylt skjema på postkontoret, de sjekker legitimasjon og sender inn skjemaet for deg.

Skrevet

Spør etter skjema hos nærmeste postkontor, eller skriv ut selv fra postens nettsider. Så leverer du utfylt skjema på postkontoret, de sjekker legitimasjon og sender inn skjemaet for deg.

har gjort dette

Skrevet

har gjort dette

Da må du enten gjøre det igjen eller vente og se.

Anonymous poster hash: 8f772...dc2

Skrevet

Meld flytting til Folkeregisteret.
Meld deretter adresseendring til posten, slik at post til den gamle adressen din blir videresendt.
I tillegg må du selv melde fra til alle dine kontakter (som ikke henter adresse fra folkeregisteret) om den nye adressen. Postens flyttehjelp kan hjelpe deg med dette.
Merk også postkassen din med navn!.

Til slutt gjenstår det bare at noen sender deg post. Jeg har mesteparten av regningene mine elektronisk, så det kan gjerne gå en uke eller to mellom hver gang det dumper inn et adressert brev...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...