Gå til innhold

Fiskekaker uten foodprosessor?

Catie'

Anbefalte innlegg

For andre gang har jeg måttet kaste foodprosessoren min fordi fiskefarsen blir presset inn mellom kniven, bollen og maskinen slik at det blir umulig å få rengjort maskinen skikkelig. (Er det flere som har problemer med dette?) Det frister lite å kjøpe food prosessor for tredje gang og risikere å kaste bort enda mer penger. Det må da være en annen måte å lage fiskekaker enn i food prosessor? De hadde jo ikke det for hundre år siden ;) Hva med de skrueliknende delene til håndmikseren?

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe kvern? Det selges som ekstrautstyr til kjøkkenmaskiner, elektrisk kvern og god gammeldags håndsveivd kvern.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe kvern? Det selges som ekstrautstyr til kjøkkenmaskiner, elektrisk kvern og god gammeldags håndsveivd kvern.

Kan en vanlig kjøttkvern brukes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok for grovt, må nok kjøre det gjennom mange flere ganger for ett greit resultat.

Anonymous poster hash: b1b96...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Hvis man vil ha en finere konsistens kan det være lurt å kverne den to ganger, men det er tross alt fiskekaker som skal lages, ikke fiskepudding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Hvis man vil ha en finere konsistens kan det være lurt å kverne den to ganger, men det er tross alt fiskekaker som skal lages, ikke fiskepudding.

Og det er ingen forutsetning at fisken skal være grovmalt for at man skal kunne kalle det fiskekaker. ;)

:heks:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke grovmalt nei, men ikke helt slett konsistens. Da er det jo ikke fiskekaker lengre :opplyser:

Jeg foretrekker fiskefarsen finmalt når jeg lager fiskekaker, og bryr meg egentlig lite om hva du mener, men syns kanskje du er en liten smule arrogant? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker fiskefarsen finmalt når jeg lager fiskekaker, og bryr meg egentlig lite om hva du mener, men syns kanskje du er en liten smule arrogant? ;)

Men det hender det at du også er Brunis! ;)

Anonymous poster hash: 6a8b3...75e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ny. Aldri blitt kalt arrogant før :fnise:

Skal vi ikke heller konkludere med at kan kan male fisk i kjøttkvern? Så får TS finne ut av om hun vil ha farsen malt fin eller litt grovt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hender det at du også er Brunis! ;)

Anonymous poster hash: 6a8b3...75e

Det har du (dessverre) helt rett i, du vet "takes one to know one". :ler:

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker kvern til fiskekaker. ( har kenwwod hjemme). Kverner fisken og løj/purre )rett i miksebollen, har i salt ( evnt litt knust is)og lar den gå sakte ( bruker K-spaden) til det er seigt..da sper eg m resten p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...