Gå til innhold

Strykefrie navnelapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte det var for godt til å være sant når jeg så det. Klistrelapper til klær! Jippi!!!

Vel, klistrer på alt av klær og fulgte bruksanvisningen. Etter vask så har alle falt av, alle!! Klærne er vasket på 40 grader og merkelappene er satt på rett på klærne (bomull) eller på merkelappene som anvist i bruksanvisningen. Og det har gått mer enn 24 timer siden de ble festet. Jeg bruker vanlig vaskepulver.

Er det virkelig mulig!?

Hva er andres erfaringer?

Anonymous poster hash: 3413a...da3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du bestilt? Jeg bruker de fra askeladden (navnelapper.no), og limer de på merkelappen. Har brukt de i ihvertfall et halvt år, og alle henger på fremdeles. Vasker klærne på 60 og har de i tørketrommel. De jeg limte rett på plagget i feks sokker har derimot falt av ganske fort.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Man må lime dem på merkelapper ja... Jeg synes de fungerer OK. Men man får jo ikke merket sokker og sånt da. Strykelappene er mye bedre, men latskapen rår...

Skrevet

Jeg har bestilt fra nordicprint.

Det står at de kan settes på både merkelappene og rett på plagget. Det har falt av uansett hvor jeg har satt det. Kjenner jeg er irritert og lei av denne merkingen. Stryking er nok det beste ja...

Skrevet

Anbefaler stempel. Bare å stemple på klærne og det sitter vask etter vask.

Skrevet

Hva med å sy på lapper?

Da slipper man å stryke :engel:

Gjest Riskjeks
Skrevet

Anbefaler stempel. Bare å stemple på klærne og det sitter vask etter vask.

Har vurdert det, men hva med mørke klær?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd stempel også. Synes det ble fort borte i vask og den tørket ut fort til tross for at jeg la den i en lukket pose, og igjen jeg vasker med vanlig såpe på vanlige temperaturer. Også har jeg gutter, så mye mørke klær også merkelappene er ofte svarte.

Sy er jo verre enn å stryke, så det skjer ikke. Jeg har skrevet med merketusj, det blir også borte etterhvert. Men det er en grense for hvor mye jeg får skrevet på disse lappene.

Nei, tilbake til strykejernett (eller rettetanga som jeg bruker)

Skrevet

Har vurdert det, men hva med mørke klær?

Skrevet

hvor festet du lappene? jeg har fra askeladden, og så lenge jeg ikke klistrer dem rett på tøyet, men på vaskeanvisningen eller hempe osv, sitter de som støpt.

Har strykelapper på sokker o.l. der sitter ikke klistrelappene.

Anonymous poster hash: 6d53a...0c2
Skrevet

Jeg har bare brukt klistrelapper når jeg har merket tøy (bortsett fra sokker og hjemmestrikket, der er det strøket eller sydd på), og har alltid satt det på vaskelappen eller lappen i nakken. Og på 2 år er det kanskje 3-4 lapper som har falt av, men da først etter mange vask og mye bruk. Jeg har bestilt fra utlandet da (det var der det var billigst når jeg bestilte først, har bare fortsatt å bestille de samme), men det bør vel være samme kvalitet her også.

Anonymous poster hash: f6568...532
Skrevet

Stempel forsvant etter få vask hos oss.

Vi har strykefrie navnelapper fra askeladden, og bare et par har falt av. Mulig at jeg ikke har festet alle hjørnene ordentlig. Vi pleier å feste de på merkelappen. Vi er ihvertfall veldig fornøyd med dem. Vi har ikke festet de på sokker. Er ikke krise om vi mister et par sokker.

Skrevet

Jeg har i årevis brukt klistrelapper for tøy fra Presis.no. Har god erfaring med dem, uansett om jeg ikke har klistret dem på vaskelappen. Ofte har jeg klistret dem helt andre steder. Det eneste jeg har merket, er at de sitter dårlig på ullsokker o.l, men også her holder de en god stund. Disse lappene har holdt i årevis; noen plagg har blitt brukt av 3 barn uten at lappen har forsvunnet.

Siden jeg hater stryking syns jeg dette er et glimrende produkt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...