Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri i verden. For det første er jeg ikke religiøs. For det andre har de holdninger jeg selv ikke står for. For et tredje er det et liv jeg overhodet ikke kunne tenkt meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg kunne nok fint oppholdt meg der i en uke eller noe. Men aldri i verden om jeg ville blitt medlem

Skrevet

Visste dere at Amishfolket ofte er involvert i de groteske valpefabrikkene i USA?

Disse religiøse teknofobene er ikke så søte som de ser ut.

Anonymous poster hash: 88edb...108
Skrevet

Visste dere at Amishfolket ofte er involvert i de groteske valpefabrikkene i USA?

Disse religiøse teknofobene er ikke så søte som de ser ut.

Anonymous poster hash: 88edb...108

Hva er det? Dette må du forklare nærmere.

Anonymous poster hash: 924ca...0c0

Skrevet

Driver ikke amish med flerkoneri samt at de ofte gifter seg med barn? Og kvinner har vel ikke så mye de skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: 81bee...bde

Det er mormonere trur jeg. Vet ikke om de undertrykker kvinner men mener at mennene kan gifte seg med flere kvinner (kanskje undertrykkende i seg selv det?). Men det var kanskje før i tiden de gjorde det siden det er forbudt i de fleste land.

Jeg kunne godt ha bodd hos en amish familie i f.eks en mnd for å få en pause fra denne morderne verden vår, høres godt og koselig ut. MEN hadde da krevd å ikke bli presset til noe religiøse greier, bønn, møter osv. De kan godt be for maten mens jeg sitter der, for jeg måtte jo vist respekt for deres verdier og, ikke bare de for mine, men jeg holder ingen bønn selv :)

Anonymous poster hash: 1af07...c50

Skrevet

Nei, men hender jeg drar på hytta, der er det verken internett, strøm eller innlagt vann. Oppnår samme effekt bortsett fra det religiøse delen som er litt skrudd spør du meg.

Skrevet

Jeg synes også at det er litt merkelig at de tydeligvis har lagt seg på ca. 1800-tallet teknologi- og motemessig. Hvorfor akkurat der, liksom?

Det var vel da bevegelsen oppstod, og så har de "frosset" alt på det stadiet

Skrevet

Det er mormonere trur jeg.

Ja. Jeg også tror polygami er noe mormonerne, og ikke amish, driver med. Det vil si utbrytere fra hovedretningen innen Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, som de kaller seg

Gjest Eurodice
Skrevet

Aldri, for lite sex, drugs and rock n' roll.

Er det alt som fyller livet ditt?

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg kunne tenkt meg å leve på den måten en uke, uten religion :)

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Tar du bort det religiøse og sosialistiske aspektet ved det, så ser det ut som et drømmeliv.

Mennesker som lever i pakt med naturen, og hverandre har jeg sansen for. Mitt drømmesamfunn er en rekke gårder i passelig avstand fra hverandre, men hvor de forskjellige familiene samarbeidet om livsoppholdet. En gård drev kanskje med dyr, en annen meg skog..noen kunne jakte, noen fiske, noen kunne lage ting osv..Deretter utvekslet man både varer og kunnskaper om de forskjellige tingene.

Jeg er dessuten ikke i mot teknologi og nyvinning, men et kriterie måtte ha vært at det var grønn og bærekraftig utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...