Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg syns det ser så koselig ut :)

Anonymous poster hash: 924ca...0c0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har gode verdier, men jeg oppfatter de som litt vel sosialistiske. Så nei, dessverre.

Anonymous poster hash: 6c77e...3bd
Skrevet

Den ekstreme religiøsiteten er vel grunnen til at jeg ikke har gjort det enda.

Skrevet

Kunne ikke vært på kg da.

Jo! Hvis man er med i mennonnittene, det er en mer liberal versjon av vanlig amish. Da kan man ha ipad, rettetang, bil og sånt.

Virker så koselig at de tar vare på hverandre, har allsang på kvelden og hjelper hverandre. Minus er at de må slakte og lage all maten fra bunnen av, jeg takler ikke blod så vet ikke om jeg hadde egnet meg så veldig.

Skrevet

Kunne vært moro å prøve det for et par ukers tid, ser jo litt koselig ut ja!

Men når man er oppvokst med teknologi så er det jammen ikke så fristende å leve uten! Så har vi jo den ekstreme kristendommen jeg ikke hadde likt meg så godt rundt.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Aldri, for lite sex, drugs and rock n' roll.

Skrevet

Nei, men jeg hadde gjerne levd med dem for et par ukers tid. :) Det blir for konservativt, sosialistisk og religiøst for min del.

.. Og for lite spenning og sex. ;)

Skrevet

Nei, jeg tror jeg hadde rømt etter to uker.

Skrevet

Altfor religiøsk til at jeg hadde trivdes.. Og lite spenning, og for mye som ikke er lov. Liker å gjøre som jeg vil :)

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å bo hos en god gammeldags amish familie i en ukes tid, for å se hvordan det ville vært. Men samtidig så ønsker jeg også å bo i en kvinnefengsel i en ukes tid, for å se hvordan det føles, så det har ingenting med at jeg faktisk ønsker å bli amish. :P Jeg vil bare se hvordan det er.

Skrevet

Nei, jeg liker teknologi, ukonservative verdier, religionsfrihet og skjegg med bart for mye.

Anonymous poster hash: 5d267...9a0
Skrevet

Kunne absolutt tenkt meg å bo hos en amish-familie noen uker, men for alltid? Ain't gonna happen. Er ikke religiøs, har andre verdier og er for avhengig av det moderne samfunn.

Skrevet

Vet dere om det er mulig å besøke en amish-familie? Om de har noen type hotell-virksomhet eller noe? Hadde vært spennende :) Jeg tror de bra mannfolka er amish jeg. De har respekt og eer ikke utro. Så jeg har lyst å dra og sjekke det ut!

Skrevet

Vet dere om det er mulig å besøke en amish-familie? Om de har noen type hotell-virksomhet eller noe? Hadde vært spennende :) Jeg tror de bra mannfolka er amish jeg. De har respekt og eer ikke utro. Så jeg har lyst å dra og sjekke det ut!

Driver ikke amish med flerkoneri samt at de ofte gifter seg med barn? Og kvinner har vel ikke så mye de skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: 81bee...bde

• Liker 2
Skrevet

Driver ikke amish med flerkoneri samt at de ofte gifter seg med barn? Og kvinner har vel ikke så mye de skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: 81bee...bde

Nei, ikke noe flerkoneri såvidt jeg vet. Men de gifter seg unge, det er riktig.

Skrevet

i forhold til å slippe mobil, og alt styret med sosiale media, på den måten tror jeg faktisk de har det bedre

Anonymous poster hash: c2ef4...be2
Skrevet

Nei det kunne jeg ikke og hvis du er oppegående, så er det åpenbart hvorfor..

Skrevet

Nei, det kunne jeg nok ikke. Det blir for firkantet og trangt for meg, rett og slett, pluss at jeg ikke er religiøs.

Jeg synes også at det er litt merkelig at de tydeligvis har lagt seg på ca. 1800-tallet teknologi- og motemessig. Hvorfor akkurat der, liksom?

Skrevet

Jeg var ikke klar over at du kunne melde deg inn i Amsih. Jeg trodde man måtte være født Amish for å bli Amish.

Anonymous poster hash: bbd3c...781

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...