kaprifolen Skrevet 19. august 2013 #21 Skrevet 19. august 2013 Tar baby opp hvis hun vil det, straks 7 mnd og eeeeelsker å titte på folk/ut. Burde vel vært "strengere"men liker ikke sette begrensninger når det er noe hun virkelig elsker..Anonymous poster hash: e5b93...3ee 1
kaprifolen Skrevet 19. august 2013 #22 Skrevet 19. august 2013 Jeg har opplevd så uvøren kjøring at vogna med ungen min i tippet (jeg var fremme og betalte...), hadde det vært en baby i en bagvogn, ville babyen falt ut. Kan ikke tenke meg at det ville vært mye verre å ba babyen på fanget. Jeg foretrekker å ha babyen på magen i en bæresele når vi reiser kollektivt. Gikk du fra vognen i fart?!
Synne-Marie Skrevet 19. august 2013 #23 Skrevet 19. august 2013 NGikk du fra vognen i fart?! Nix, sjåføren startet å kjøre mens jeg var på tur frem for å betale. Jeg slengte pengene på brettet og styrtet tilbake. Hadde sikret vogna med bremsene og stropper før jeg gikk og. 1
Gjest Phoenix Skrevet 19. august 2013 #24 Skrevet 19. august 2013 N Nix, sjåføren startet å kjøre mens jeg var på tur frem for å betale. Jeg slengte pengene på brettet og styrtet tilbake. Hadde sikret vogna med bremsene og stropper før jeg gikk og. Det har jeg også opplevd, flere ganger. Ikke at vogna faller, men at de styrter svgårde mens vogna er usikret. Jeg har også opplevd bussjåfører kjefte på folk som lar en tom vogn stå alene. Noe med at det er farlig for andre. Oh, the irony. Sjåfører som kjører avgårde med en usikre vogn med barn i, og sjåfører kjefter huden full fordi en tom vogn står alene.
kaprifolen Skrevet 20. august 2013 #25 Skrevet 20. august 2013 N Nix, sjåføren startet å kjøre mens jeg var på tur frem for å betale. Jeg slengte pengene på brettet og styrtet tilbake. Hadde sikret vogna med bremsene og stropper før jeg gikk og. Ah, sånn å forstå... Det har jeg opplevd også. Men jeg gikk bare tilbake til vogna... Kom et surt "harru tenkt å betale for deg, eller?!", og da sa jeg bare at jeg skal gladelig betale for meg når han klarer å stå stille lenge nok til at vognen er sikret mens jeg gjør det... Grinete, gamle gubbe!
pusleline Skrevet 22. oktober 2013 #26 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg skal kjøre buss i morgen, og har lurt litt på hvor trygt dette er... Men, som flere sier her så tror jeg baby (7mnd) får sitte i bæreselen, så får jeg ta på sele hvis det finnes...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #27 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg skal kjøre buss i morgen, og har lurt litt på hvor trygt dette er... Men, som flere sier her så tror jeg baby (7mnd) får sitte i bæreselen, så får jeg ta på sele hvis det finnes... Det tryggeste er vell å ha ungen i vogna, og feste vogna i stroppene som den skal festes med? Jeg tenker at om ungen er i bæresele, og bussen krasjer og kommer i klem mellom deg og noe, blir det mer skader enn om ungen sitter i vognen. Men om det er seler i bussen, så går det jo :-) Anonymous poster hash: 6e8f6...f69
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #28 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tør ikke ta med mine på buss. Kjører ikke med barna løs i en bil, og da gjør jeg det jammen meg ikke i en buss heller! Synes det er direkte galskap å ha en baby på fanget i en buss, eller i vognen for den slags skyld. Bussjåførene her kjører ikke så bra, flesteparten er utlendinger uten gode kunnskaper om kjøring på glatta, og ikke viser de hensyn til andre medtrafikanter. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan ta med bilsete på bussen, de har jo fått belter på bussene nå. Til de større barna kan dere jo kjøpe en slik ryggsekk med bilpute i. Jeg gambler ikke med ungene sine liv, Så jeg bruker bilen når ungene er med, ellers går vi! Anonymous poster hash: fe6ca...f3a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #29 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg leste en plass at bussjåfører anbefaler bæreseler istedenfor at babyen ligger i vognen fordi babyen da kan trille ut ved bråbrems. Det finnes jo ingen måte å feste en liten baby oppi en bag feks. Hva gjør dere i syden? Der er det jo ikke mulig å ha bilsete på bussen? Anonymous poster hash: bd5e7...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #30 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tør ikke ta med mine på buss. Kjører ikke med barna løs i en bil, og da gjør jeg det jammen meg ikke i en buss heller! Synes det er direkte galskap å ha en baby på fanget i en buss, eller i vognen for den slags skyld. Bussjåførene her kjører ikke så bra, flesteparten er utlendinger uten gode kunnskaper om kjøring på glatta, og ikke viser de hensyn til andre medtrafikanter. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan ta med bilsete på bussen, de har jo fått belter på bussene nå. Til de større barna kan dere jo kjøpe en slik ryggsekk med bilpute i. Jeg gambler ikke med ungene sine liv, Så jeg bruker bilen når ungene er med, ellers går vi! Anonymous poster hash: fe6ca...f3a Ja, klart jeg drar med bilsete på bussen gjennom Oslo Sentrum for å handle.. Vi har bil, og kjører derfor de fleste steder nå. Men i en kort periode var vi uten. Da satt hun i vogn med sele, mot kjøreretningen, og jeg satt på de klappsetene (eller sto) og holdt i vogna. Hun har heldigvis alltid syns det har vært greit. Hadde hun grått så hadde jeg faktisk gått av bussen og ventet på neste (siden jeg bor der det er minst 20-minutters rute) fremfor å ta henne opp. Hadde jeg bodd lenger ut av byen er jeg usikker. Der er det jo belter på setene, så vet ikke hva som er å foretrekke - ha en unge på fanget med belte på seg selv eller å sette en for liten unge i eget belte? (Dele belte er jo livsfarlig.) Anonymous poster hash: 8543a...962
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #31 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg tok med bilsete om jeg viste det ikke var barnesete i bussen. Kan jo sette det under vogna når man kommer frem:)Anonymous poster hash: d4745...453
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #32 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg tør ikke ta med mine på buss. Kjører ikke med barna løs i en bil, og da gjør jeg det jammen meg ikke i en buss heller! Synes det er direkte galskap å ha en baby på fanget i en buss, eller i vognen for den slags skyld. Bussjåførene her kjører ikke så bra, flesteparten er utlendinger uten gode kunnskaper om kjøring på glatta, og ikke viser de hensyn til andre medtrafikanter. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan ta med bilsete på bussen, de har jo fått belter på bussene nå. Til de større barna kan dere jo kjøpe en slik ryggsekk med bilpute i. Jeg gambler ikke med ungene sine liv, Så jeg bruker bilen når ungene er med, ellers går vi! Anonymous poster hash: fe6ca...f3a Det er mulig dette finnes på andre ruter, men på bylinjene har jeg til gode å se en eneste sele. Så å si det helt bastant, ville jeg vel ikke gjort. Anonymous poster hash: b713e...6da
kaprifolen Skrevet 23. oktober 2013 #33 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg leste en plass at bussjåfører anbefaler bæreseler istedenfor at babyen ligger i vognen fordi babyen da kan trille ut ved bråbrems. Det finnes jo ingen måte å feste en liten baby oppi en bag feks. Hva gjør dere i syden? Der er det jo ikke mulig å ha bilsete på bussen? Anonymous poster hash: bd5e7...9bd Leier bil eller blir hjemme.
Mohair Skrevet 23. oktober 2013 #34 Skrevet 23. oktober 2013 Nei, ærlig talt! Bilsete med på bybussen? Og så tror dere at det skal få plass under barnevogna? Hva slags bilseter har dere, egentlig? Det går fint an å ha baby i vogn på bussen. 3
Harlekin Skrevet 23. oktober 2013 #35 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg tør ikke ta med mine på buss. Kjører ikke med barna løs i en bil, og da gjør jeg det jammen meg ikke i en buss heller! Synes det er direkte galskap å ha en baby på fanget i en buss, eller i vognen for den slags skyld. Bussjåførene her kjører ikke så bra, flesteparten er utlendinger uten gode kunnskaper om kjøring på glatta, og ikke viser de hensyn til andre medtrafikanter. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan ta med bilsete på bussen, de har jo fått belter på bussene nå. Til de større barna kan dere jo kjøpe en slik ryggsekk med bilpute i. Jeg gambler ikke med ungene sine liv, Så jeg bruker bilen når ungene er med, ellers går vi! Anonymous poster hash: fe6ca...f3a Hva slags verden lever du i? En der man ikke kan ha barn dersom man ikke har bil eller sertifikat, eller kun er bosatt i gangavstand til alt? Nei, vet du hva. Det er UMULIG for meg å drasse med meg et svært bilsete på bussen i tillegg til bagasje og barn. Litt realitetsorientert må man være. Jeg putter på seler der det er seler, og ellers kjører vi bare bybuss/bane. At det er et visst risikoelement der, er jeg enig i, men det er langt flere ulykker der biler er involvert. Egentlig burde man ikke kjøre bil i det hele tatt, da. Det kan jo skje ulykker. 3
Gjest Arch Skrevet 23. oktober 2013 #36 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Det er da ikke noe sikrere at babyen ligger løs i vogna. Da har jeg den heller fast på fanget. Og dessuten er vel buss noe av det tryggeste framkomstmidlet vi har. Det er sjeldent busser skaper personskader. Endret 23. oktober 2013 av Arch
pusleline Skrevet 23. oktober 2013 #37 Skrevet 23. oktober 2013 Til info; tok buss, baby satt i bæreselen, jeg hadde sele på over hoftene. Følte meg veldig avslappet, sjåføren kjørte ikke før jeg hadde satt meg 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #38 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg tør ikke ta med mine på buss. Kjører ikke med barna løs i en bil, og da gjør jeg det jammen meg ikke i en buss heller! Synes det er direkte galskap å ha en baby på fanget i en buss, eller i vognen for den slags skyld. Bussjåførene her kjører ikke så bra, flesteparten er utlendinger uten gode kunnskaper om kjøring på glatta, og ikke viser de hensyn til andre medtrafikanter. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan ta med bilsete på bussen, de har jo fått belter på bussene nå. Til de større barna kan dere jo kjøpe en slik ryggsekk med bilpute i. Jeg gambler ikke med ungene sine liv, Så jeg bruker bilen når ungene er med, ellers går vi! Anonymous poster hash: fe6ca...f3a Ta med bilsete på bussen? Er du helt fjern?? Hvor har du tenkt å gjøre av dette bilsete når du har gått bussen og skal for eksempel handle? Får jo ikke plass til bilsete under vogna. Å kjøre bil er heller ikke noe trygt alternativ. Det beste er jo om man har gåavstand til det meste men det har ikke jeg, jeg bruker bæresele og vogn på bussen. Anonymous poster hash: 1d20b...b3d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #39 Skrevet 24. oktober 2013 Til info; tok buss, baby satt i bæreselen, jeg hadde sele på over hoftene. Følte meg veldig avslappet, sjåføren kjørte ikke før jeg hadde satt meg Jeg skal til syden nå snart og vi skal gjøre det på denne måten etter anbefaling fra en bussjårfør i Norge. Bilseter passer ikke på bussene i syden. Kommer jo ikke i klem heller da bilbelte går over hoftene og ikke over brystet. Så da sitter baby trygt og godt inntil meg Anonymous poster hash: bd5e7...9bd
pusleline Skrevet 24. oktober 2013 #40 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg satt faktisk og tenkte hva skjer hvis bussen bråstopper, og konklusjonen min ble at jeg sannsynligvis kom til p få skikkelig trykk mot hode/nakke men at baby var "trygg".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå