Gå til innhold

eBay - Er jeg svindlet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte en dyr concealer (400 ink. frakt) fra eBay for litt over en måned siden. Selgeren var såkalt "certified" og hadde omtrent bare gode reviews.

Jeg visste på forhånd at det var risk for å bli svindlet, men satset litt siden jeg hadde veldig lyst på concealeren, og fordi hun jo hadde så gode reviews.

Etter et par uker spurte jeg etter pakken, siden den ikke var kommet. Hun svarte at hun hadde sporet pakken, og den var sendt og på vei til Norge. "In transit" tror jeg det var.

Jeg sjekket både Posten, eBay og den amerikanske postens sporeverktøy, og det stod alle steder at den var sendt og på vei.

Etter en enda lengere stund sendte jeg en ny mail. Hun svarte raskt at hun hadde ringt Posten der nede, og de hadde funnet ut at den satt fast i den Norske tollen, og at de hadde åpnet en sak på det i den Amerikanske posten. Hun skulle gi mer informasjon etter 5 dager.

Etter 5 dager sendte jeg ny mail, og denne gangen sa hun at jeg måtte vente 14 dager så Posten der nede kunne finne ut hva som hadde skjedd med pakken.

Så. Det eneste som bekrefter litt at dette ikke er svindel er kanskje at selgeren ihvertfall opprettholder kontakten med meg, og at det jo står at pakken faktisk er sendt og på vei. Men det som virker rart er at jeg bare må vente lenger og lenger, når det virkelig ikke kan være så vanskelig for den Amerikanske Posten og bare ringe den Norske Posten og spørre dem direkte hva som har skjedd.

Så hva tror dere? Er jeg svindlet? Eller må jeg bare smøre meg med skeptisk tålmodighet?

Anonymous poster hash: 103fa...679
Videoannonse
Annonse
Skrevet

pakken kan ikke spores hvis den ikke er sendt så tviler på at du er svindlet. jeg jobber i posten, vanligvis får du brev fra tollvesenet når de har stoppet pakken din (fordi den kostet over 200 kr). pakker fra utlandet kan ta sin tid, jeg veit blandt annet en som ventet på pakken sin i godt over to uker. du kan godt ringe brukerstøtten til posten å høre om det er noe de kan gjøre :) 04004 er nr

Anonymous poster hash: 04c62...a65
  • Liker 2
Skrevet

pakken kan ikke spores hvis den ikke er sendt så tviler på at du er svindlet. jeg jobber i posten, vanligvis får du brev fra tollvesenet når de har stoppet pakken din (fordi den kostet over 200 kr). pakker fra utlandet kan ta sin tid, jeg veit blandt annet en som ventet på pakken sin i godt over to uker. du kan godt ringe brukerstøtten til posten å høre om det er noe de kan gjøre :) 04004 er nr

Anonymous poster hash: 04c62...a65

Fint å høre at det er håp om å få pakken ihvertfall. Nå har jeg ventet i en måned og en uke, og så blir det to uker til. Så snart 2 måneder.

Venter mest sannsynlig bare de to ukene, og hvis det ikke er noe nytt da, så ringer jeg Posten selv og hører.

Skrevet

Fikk en pakke stoppet i posten fra ebay en stund tilbake, tok over 3 måneder før den kom til meg.

Er dessverre lite selgeren kan gjøre med det, og siden du faktisk kan spore den, betyr at den har blitt sent.

Så du har nok ikke blitt svindlet hvertfall =)

• Liker 1
Skrevet

Du er neppe svindlet. Postgang mellom land kan fort bli trøblete og ta laaaang tid, især når tollbehandling blander seg oppi det.

Anonymous poster hash: 66a11...143
Skrevet

Okei folkens. Tusen takk for svar! Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente i spenning. Nå får man bare håpe at ikke concealeren har feil farge.. :wink:

Skrevet

Skader jo ikke å ringe posten å høre hvor pakken blir av, og om det er noen problem du kan rydde av veien? :)

Anonymous poster hash: 66a11...143
Gjest Lady Isabelle
Skrevet

Du er nok ikke svindlet. Når man bestiller på Ebay, kan det faktisk ta utrolig lang tid før man får pakken. Jeg har opplevd at ting har blitt skikkelig forsinket i den norske tollen. En gang tok det 3 hele måneder før jeg fikk pakken.

Etter 2 måneder, sendte jeg en høflig melding til avsender om at varen ikke var kommet og fikk da full refusjon (jeg ga selvsagt beskjed til selger da varen omsider dukket opp).

Forsøk å vent litt til. Jeg har forstått det sånn at vanlig ventetid på pakker fra utlandet kan være opptil 1 måned.

Skrevet

Du er nok ikke svindlet, men har den nådd norsk toll tar det gjerne en stund. Har ventet mange ekstra uker på pakker som har måttet igjennom tollen.

Skrevet

Du er ikke svindlet.

Jeg har opplevd dette selv som selger. Å sende ting fra utlandet til Norge kan være besværlig. Det er alltid litt provoserende når kjøpere maser og klager selv om det er åpenbart at varen sitter i tollen - det er jo utenfor selgers kontroll.

Hvis du var svindlet, ville du ikke kunnet spore pakken.

Skrevet

Okei. Da skal jeg sende en "helt ok" melding til selger. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...