Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har lurt litt på om det kan være skadelig for guttebabyer å sitte i bæresele (tenker jo da på senere i livet når barn blir aktuelt), men så har vi konkludert med at de lager vel ikke bæreseler om det kan være skadelig på noen måte. Det er jo veldig trangt i det området rundt skrittet, men kanskje det ikke gjør noe når de er så små, at det heller hadde vært uheldig når de blir eldre. Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: ae26a...f14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gode bæreselar gir ikkje noko spes press på skrittet, ikkje meir enn å sitte som vanleg. Men dersom de brukar BabyBjørn er det noko anna. Ein god, ergonomisk korrekt bæresele fordeler vekta, og Lena til ungen skal vere høgare enn rumpa. Son min på 17 mnd er veldig glad i Concertien vår. Gode selar er til dømes Manduca, Ergobaby, Babyhawk, Concerti eller alle dei ulike Meitai løysingane ein finn. Ta ein kikk på tettinntil.no :)

Endret av attegløyma
  • Liker 3
Skrevet

Gode bæreselar gir ikkje noko spes press på skrittet, ikkje meir enn å sitte som vanleg. Men dersom de brukar BabyBjørn er det noko anna. Ein god, ergonomisk korrekt bæresele fordeler vekta, og Lena til ungen skal vere høgare enn rumpa. Son min på 17 mnd er veldig glad i Concertien vår. Gode selar er til dømes Manduca, Ergobaby, Babyhawk, Concerti eller alle dei ulike Meitai løysingane ein finn. Ta ein kikk på tettinntil.no :)

Huff, vi har babybjørn og har hatt den hele tiden. Han er 6 mnd nå. :S

Skrevet

Eg anar ikkje om den påverkar noko som helst, veit berre at det ser ut som om meir av vekta er plassert på bekkenet. Men tvile på om ungen blir steril av den grunn ;)

• Liker 1
Skrevet

Bare ikke kjøp Babybjørn. Jeg så en gang et bilde som sammenligna Babybjørn med en annen type sele, og det var lett å skjønne hvorfor man ikke bør bruke Babybjørn. Det er nemlig bedre å fordele vekta over rumpa enn å henge etter skrittet.

• Liker 1
Skrevet

Bare ikke kjøp Babybjørn. Jeg så en gang et bilde som sammenligna Babybjørn med en annen type sele, og det var lett å skjønne hvorfor man ikke bør bruke Babybjørn. Det er nemlig bedre å fordele vekta over rumpa enn å henge etter skrittet.

Årh, nå skremmer dere meg :( Vi har babybjørn.

Skjønner ikke at det i det hele tatt er lov til å selge noe sånt hvis det skal brukes på babyer og er skadelig?

Skrevet

Du finner mange greie bæreseler til en billig penge på finn.no.

Ikke bare er de mer behagelige for babyen (også når den blir større), men også for degsom bærer.

Anonymous poster hash: 613a8...9e5

• Liker 1
Skrevet

Årh, nå skremmer dere meg :( Vi har babybjørn.

Skjønner ikke at det i det hele tatt er lov til å selge noe sånt hvis det skal brukes på babyer og er skadelig?

Slapp av, jeg tror ikke babyen din blir steril. "Før i tiden" brukte alle BabyBjørn og det kom da en generasjon etter det og ;-) At den ikke er heldig for bekkenet til baby og for ryggen til bærer er jo en annen sak, men det kommer jo an på hvor mye den er brukt. Hvis du har råd kan du jo kjøpe en annen nå som han er litt større og veier litt mer, men ikke bekymre deg for mye :-)

Anonymous poster hash: 63b1d...6c0

Skrevet

Bæresjal!

Anonymous poster hash: 38bbd...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...