AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Jeg bestilte og betalte en vare på en nettbutikk, men mottok to stk av denne. Varen koster ca 900 kr, og er ganske stor (esken som begge var pakket i var ca 1x1,5 m). Moralsk sett bør jeg kontakte nettbutikken og si fra, men jeg kan også selge varen videre. Har nettbutikken noe mulighet til å finne ut at de har sendt dobbelt? Alle følgesedler osv viser at det kun er bestilt én vare. Anonymous poster hash: 8f656...d36
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Det moralske tilsier at du bør sende varen tilbake. Men det blir ekstra utgifter på deg. Behold varen.Anonymous poster hash: 8354b...850
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Kontakt de og forklar hva som har skjedd. Når de har gjort en feil, skal ikke du ha ekstra utgifter pga dette - så de sender nok helt sikkert forhåndsbetalt embalasje/porto eller løser dette på annen måte. Er du sikker på at det ikke var et par du betalte for da? (vanskelig for oss å vite når vi ikke vet hva du har fått). Anonymous poster hash: f852c...74c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Nei det var ikke par, det er som å få to toalett, tv-er eller parasoller i posten. TsAnonymous poster hash: 8f656...d36
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Lever varen tilbake. Anonymous poster hash: 30799...a46
rumperister Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Det er jo ikke garantert at du får penger for porto tilbake, så det er jo kjedelig. Er det en stor bedrift ala Lefdal/Expert/Nelly.com osv, ville jeg beholt varen. Det har de råd til! Men så er det kanskje det at om det er en liten bedrift så er det vanskeligere å beholde det.
Meaty Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Jeg fikk en gang to like Nintendo-spill i posten, men jeg hadde bare bestilt og betalt for ett. Jeg kontaktet firmaet via e-mail, men de var ganske likegyldige og sa bare at jeg kunne sende det tilbake. Det gjorde jeg ikke, siden de ikke tilbydde seg å betale porto. Hørte aldri noe mer. Dette var fra utlandet, da.
Glitnir Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Jeg fikk en gang to like prosjektorer på døra etter å ha bestilt og betalt og signert for kun en. Dette var dyre saker - 20-25000 pr stk. Ringte dagen etter og sa ifra - fikk kjeft fordi jeg ikke hadde kommet på døra til firmaet (en annen by) og levert tilbake istedenfor bare å ringe, evt i alle fall sendt den tilbake allerede. De hadde ikke selv registrert at de hadde sendt to. Selv om det var det riktige å gjøre fikk jeg bare masse ekstra styr med dette, og måtte krangle for å få dekket porto. Håper karma kommer og biter dem i ræva en dag... 4
gullhjerte Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Jeg ville sendt en mail og opplyst de, verken mer eller mindre. Da er ballen på deres side, og de kan ta grep om de vil ha varen tilbake.
lalaB Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Jeg fikk en gang to like prosjektorer på døra etter å ha bestilt og betalt og signert for kun en. Dette var dyre saker - 20-25000 pr stk. Ringte dagen etter og sa ifra - fikk kjeft fordi jeg ikke hadde kommet på døra til firmaet (en annen by) og levert tilbake istedenfor bare å ringe, evt i alle fall sendt den tilbake allerede. De hadde ikke selv registrert at de hadde sendt to. Selv om det var det riktige å gjøre fikk jeg bare masse ekstra styr med dette, og måtte krangle for å få dekket porto. Håper karma kommer og biter dem i ræva en dag... Når de gjorde en sånn feil, så burde jo de kommet til deg på døra å hente den syns nå jeg.. Hadde jeg fått kjeft på grunn av det, så kunne de bare hver så god å tatt initiativet selv til å skaffet varen tilbake. 2
Tiarra Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Ring og si fra, om de betaler for porto og emballasje, send den tilbake, om ikke behold den med god samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 Selg den på eBay. Anonymous poster hash: ff0bb...ec8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Jeg hadde ringt dem og sagt at de kan hente varen hos meg. Jeg hadde ikke orket å pakke inn selv og legge ut for porto, men jeg hadde aldri beholdt varen. Jeg tror det er en indre frykt jeg har om noe à la skjult kamera eller en eller annen større psykologisk test utført av en forskningsgruppe. Den lille promillen av en sjanse for at jeg blir hengt ut på tv som en svindler gjør at det ikke er verdt det for meg å prøve meg på noe. Nå er jeg generelt en ærlig person, men jeg strekker meg i tillegg litt ekstra langt i tilfelle noen overvåker meg. Anonymous poster hash: 5830e...bdd 1
Singha Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Gi beskjed om at du har fått to. Om de vil du skal sende den tilbake ber du dem om å sende deg forhåndsbetalt fraktlapp (og embalasje om den produktet kom i ikke kan brukes om igjen).
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 Det skjedde meg en gang, bestilte og betalte for en bukse og fikk to og jeg fikk beskjed om at jeg kunne bare beholde den da jeg sa i fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå