AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Har lagt ut min bmw 520 til salg. For en uke siden fikk jeg Mail av en gutt, han Spørte litt om bilen og betaling. Han sa han skulle ha bilen hvis han fikk lån i banken. Han dro og fikset det? Tror jeg. Han sa han skulle ta med seg en Sjekk ? Men dette er da vel ikke normalt når man skal betale bilen med lån ? Eller? I ettertid får jeg vite at han er 17 år. Blir 18 år om 2 Mnd, har 7- halv 4 jobb og hans far er bilmekaniker så han skal ha med seg han for og se/ hente bilen. Vi skrev i en uke, avtalte dag, det skal skje på mandag nå, da skal han tydelig hvis( ikke?) ha bilen.. Ja som skrevet, vi avtalte på mandag. Igår sendte jeg melding halv 12, om lyktene på bilen, også en ny melding halv 4 om når ca kl han og faren skulle komme. Men får ikke noe svar... Hehe... Dumme meg, får en gutt på 17 år 160 tusen i lån på bil? Første bilen han skal ha... Har jeg blitt lurt? Veldig rotete innlegg, beklager..Anonymous poster hash: c9768...620 1
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Tja, ikke godt å si. Men tror nok ikke jeg ville tatt det for god fisk at en ung jypling får et så høyt lån. Men om faren er kausjonist, så kanskje... Men med tanke på at du ikke får noe svar vil jeg tro du heller bør satse på en annen kjøper
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Er det lurt av meg og sende han en ny melding i morgen og høre hvordan det blir ? Eller virker jeg desperat etter å selge da ? (Jeg er jo egentlig desperat etter å selge, skal jo ha ny bil, har styra på veldig nå for å finne en bil jeg vil ha og lån. Så drømme bilen står å venter på meg ;/ Anonymous poster hash: 54a44...a68
Gjest Ozelot Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Jeg ville vært litt skeptisk. Kanskje han er veldig bilinteresert, kanskje ikke .... kanskje han fikk kalde føtter og litt sky for å sende kontramelding ... Ville sendt en melding til uansett hvordan kjøperen takler "presset". Pytt sann, han er en fremmed person, ikke tenk så mye over om du føler at du maser eller ikke. Kanskje du kan sende en mld hvor du sier at om du ikke hører noe innen da og da .... så antar du at han har trekt seg. Håper på det beste for deg ...
Apis Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Send en melding om at vis du ikke har hørt noe innen mandag kl 9 f.eks. så anser du det som han ikke skal ha bilen. I neste runde gjør du det klart at du seller til den første som kommer med penger og ikke holder av bilen. Du må jo selvsagt gi folk tid til å kjøre for å kikke etc...Vis det da er folk som ikke har finansieringen i orden før de kommer så kan de risikere at bilen forsvinner før de får ordnet det, vis det dukker opp en person med penger i mellomtiden. Ikke din jobb å være bank.
Stormborn Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Send en melding om at vis du ikke har hørt noe innen mandag kl 9 f.eks. så anser du det som han ikke skal ha bilen. I neste runde gjør du det klart at du seller til den første som kommer med penger og ikke holder av bilen. Du må jo selvsagt gi folk tid til å kjøre for å kikke etc...Vis det da er folk som ikke har finansieringen i orden før de kommer så kan de risikere at bilen forsvinner før de får ordnet det, vis det dukker opp en person med penger i mellomtiden. Ikke din jobb å være bank. This... Og ikke ta imot sjekk! Si du skal ha pengene inn på konto, er det som er normalt!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Er man under 18 år må begge foreldre skrive under på salgsmeldingen eller på eget skjema om at de godtar at den mindreårige står som eier/medeier av et kjøretøy.Anonymous poster hash: eb4ef...662
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå