Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 10uker gammel valp hjemme og nå har jeg fått jobbtilbud (kun 2uker) som starter på mandag. Har slitt lenge med å komme meg ut i jobb.

Dette er igjennom et bemanningsbyrå som jeg ikk trodde jeg kom til å høre noe fra så jeg hadde ikke forutsett dette.

Nå lurer jeg på om jeg kan takke ja til denne jobben eller om jeg må si nei pga valpen. Hvis jeg takker ja så har mannen min mulighet til å være med valpen en del mens jeg er på jobb (med noe arbeid innimellom så han ikke blir så lenge borte) utenom 2dager som jeg blir nødt å finne noen andre som kan hjelpe oss med dette.

Hva gjør jeg? Æsj dette er jo skikkelig bedritent.

Dere som skal belære meg om at jeg ikke burde fått valp kan spare dere.

Anonymous poster hash: 38260...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde jo gå fint hvis du har lært hunden å være alene hjemme? Nå vet jeg ikke hva dere har gjort men hjemmealene trening må man trene på fra tidlig av slik at hunden er vandt til hverdagen som kommer.

Så hvis du har trent på det går det jo helt fint. Jeg brukte vel 2-3 måneder på å trene hjemme alene trening, noe som er det kjedeligste i verden men veldig nødvendig når hverdagen kommer :) lykke til!

Skrevet

Oi, så det var 10 uker gammel valp, leste 10 mnd. Oi, nei da vet jeg ikke altså, glem innlegget over!

Skrevet

Hvis du ikke allerede har begynt å venne valpen til å være alene hjemme, så rekker du jo ikke annet enn å så vidt starte før mandag. Men kanskje det er en mulighet at mannen din tar med seg valpen i bilen de gangene han må ut på jobb?

Skrevet

Hvis du ikke allerede har begynt å venne valpen til å være alene hjemme, så rekker du jo ikke annet enn å så vidt starte før mandag. Men kanskje det er en mulighet at mannen din tar med seg valpen i bilen de gangene han må ut på jobb?

Valpen har vært litt alene når jeg har vært i butikken, levert og hentet i barnehage osv. Ikke mer enn en time på det meste tror jeg.

Mannen min kan ikke ha med valpen på jobb, men han har satt opp veldig lite denne uka så han kan mest sannsynlig være en del hjemme slik at det ikke blir for lang tid alene for valpen.

Kjenner jeg er veldig usikker. Kan prøve å finne noen som kan være her med valpen mens jeg jobber da eller at valpen kan være hos noen.

Valpen er forresten vant til å være alene om natta nå, piper ikke lenger når vi legger oss om kvelden

Ts

Anonymous poster hash: 743c5...b83

Skrevet

Vår nå voksne hund måtte være alene hjemme i 4-5 timer (kjørte hjem i lunsjen for å ta en tissetur) når han var 11 uker. Da hadde vi hatt han siden 7 uker (Fattern gjorde en totalbom) og egentlig ikke lagt oss i hardselen. Vi hadde "telefonkontakt" (fri familie) de første gangene så vi hørte om valpen pep. Bare se hvordan det går. Enkelte hunder takler det supert, andre går det bare ikke med. Som oftest smitter også eiers humør. Er du nervøs når du går ut vil hunden merke at noe er galt og bli redd.

Avhengig av tillitsforhold til naboene går det jo også an å forhøre seg om de vil titte innom valpen mens dere er på jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...