AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Vår sønn på 6 mnd sover gjerne slik: 1-3 ganger på dagtid, han legges gjerne kl 19-20 og sover natten i gjennom. Han spiser fra flaske ca hver 3.time og tas opp kl ca 23 for siste måltid (sovner alltid videre etter mat og bleieskift). Han våkner av og til kl 05 og får mat og sovner tilslutt igjen frem til gjerne maks. 09. Pappaen til babyen liker å sove til kl 11 hver dag inkl helgene. Når det er hans tur til å ha ansvaret, får han sønnen til igjen å sove frem til 11. Da spiste sønnen sist kl 07 og har sovet natten i gjennom. Når jeg for det meste passer på, står jeg opp og leker med sønnen senest kl 9 for da ligger han og prater osv.i sengen.sin. Hva mener dere, er det virkelig ok å la sønnen sove så mye?Anonymous poster hash: 4c93f...867
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Vår sønn på 6 mnd sover gjerne slik: 1-3 ganger på dagtid, han legges gjerne kl 19-20 og sover natten i gjennom. Han spiser fra flaske ca hver 3.time og tas opp kl ca 23 for siste måltid (sovner alltid videre etter mat og bleieskift). Han våkner av og til kl 05 og får mat og sovner tilslutt igjen frem til gjerne maks. 09. Pappaen til babyen liker å sove til kl 11 hver dag inkl helgene. Når det er hans tur til å ha ansvaret, får han sønnen til igjen å sove frem til 11. Da spiste sønnen sist kl 07 og har sovet natten i gjennom. Når jeg for det meste passer på, står jeg opp og leker med sønnen senest kl 9 for da ligger han og prater osv.i sengen.sin. Hva mener dere, er det virkelig ok å la sønnen sove så mye?Anonymous poster hash: 4c93f...867 Jeg er av den oppfatning at man står opp tidlig og får mest mulig ut av dagen. Jeg vekker ikke barnet mitt for å være tidlig oppe, men om han våkner kl 07, så står vi opp klokken 07. Sover han til kl 09, står vi opp kl 09. Med så mye søvn om dagen og tidlig leggetid er det ikke nye tid igjen og liten tid for barnet å utforske på egenhånd og lære alt som skal læres.Anonymous poster hash: 89d53...bea
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Vår sønn på 6 mnd sover gjerne slik: 1-3 ganger på dagtid, han legges gjerne kl 19-20 og sover natten i gjennom. Han spiser fra flaske ca hver 3.time og tas opp kl ca 23 for siste måltid (sovner alltid videre etter mat og bleieskift). Han våkner av og til kl 05 og får mat og sovner tilslutt igjen frem til gjerne maks. 09. Pappaen til babyen liker å sove til kl 11 hver dag inkl helgene. Når det er hans tur til å ha ansvaret, får han sønnen til igjen å sove frem til 11. Da spiste sønnen sist kl 07 og har sovet natten i gjennom. Når jeg for det meste passer på, står jeg opp og leker med sønnen senest kl 9 for da ligger han og prater osv.i sengen.sin. Hva mener dere, er det virkelig ok å la sønnen sove så mye?Anonymous poster hash: 4c93f...867 Jøss, det var mye soving for en på 6 mnd! Det hadde aldri vært mulig her, da gutten min var 6 mnd våknet han mellom 5 og 6 hver dag, og hvis vi ikke sto opp da, ble himmel og jord satt i bevegelse. Han ble illsint og hylte, og det var ikke snakk om at han skulle sove igjen da. Hadde han kunnet sove helt til kl 11 (etter å ha lagt seg i 19-20-tiden) hadde jeg aldri giddet å vekke han noe tidligere. Barn har jo veldig ulikt søvnbehov, så hvis han liker å sove så mye så er det jo helt greit (så lenge det ikke snur døgnet hans, men det ser det jo ikke ut til at det gjør.)Anonymous poster hash: 88ad1...0e2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Babyen sover jo ikke om han ikke er trøtt! Er de sur fordi de sover? Anonymous poster hash: a6295...c96
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Håper ikke babyen sover om han ikke er trett/ikke vil! Vi har ferie nå og da vil foreldrene (spesielt pappaen) sove lengre. Lek på matter, sang, prat, øvelser osv. blir det jo nok av. Vi triller også tur hver dag, en av oss eller begge. Men synes sønnen sover mye! Har evnen i alle fall!Anonymous poster hash: 4c93f...867
Harlekin Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Forstår ikke helt hvordan man kan få et barn som er utsovet til å sove videre? Er du sikker på at barnet ikke fortsatt er trett? Ligger barnet våkent om morgenen mens faren sover?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Forstår ikke helt hvordan man kan få et barn som er utsovet til å sove videre? Er du sikker på at barnet ikke fortsatt er trett? Ligger barnet våkent om morgenen mens faren sover? Både faren og jeg har erfart at sønnen gjerne våkner kl 05 eller 07. Da står alltid en av oss opp for å gi mat/bleieskift/nærhet/kos. Ca 1 time senere blir sønnen så lagt i sengen sin. Da er det ofte at sønnen er våken og vil sprelle litt og tulle og "prate". Slik jeg ser det kan vi enten la ham få "leke" litt i sengen for så å igjen sovne en time eller to, eller vi står opp med ham da kl 05 eller 07. Anonymous poster hash: 4c93f...867
Tordensky Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Her og ble småen trøtt en times tid etter han var "stått opp" for morgenen. Tror det er ganske normalt. Vi sto opp, skiftet bleie, spiste frokost og lekte litt og så la vi oss igjen og sov gjerne to-tre timer. Morgenduppen har blitt stadig kortere, men vi kan fortsatt sove to timer noen dager. Jeg er selv veldig trøtt (av ymse grunner) og om jeg ikke har en travel dag så sover vi sammen på denne morgenduppen. Du skriver at pappan får han til å sove til 11. Ligger han da våken i sengen sin og leker/tuller/prater før han sovner igjen? Og når du står opp med ham kl.9, når sover han første dupp? 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Jeg tror ts er sur fordi far ikke gjør tingene akkurat slik hun mener er riktig. En baby sover ikke hvis den ikke er trøtt. Anonymous poster hash: a6295...c96 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Jenta mi er 1 år og 1 mnd. Hun sover hver natt fra 19 til 6-6:30 som er ca. 11 timer. Så er det fortsatt to lurer om dagen kl. 9 og kl. 14. Førte gang over hun 2,5 timer og andre lur er 1,5 eller 2 timer. Det er mye, men hun er ellers aktiv og vell utviklet. Gikk selv da hun var 11 mnd, snakker mye. Så det er bare noen barn som sover trygt og bra. Andre har andre rutiner. Anonymous poster hash: df914...e0a 1
Arkana Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 En baby sover ikke hvis den ikke er trøtt. Og jeg ser ikke problemet med å sove til 11, er det noe spesielt som skjer før den tid som man absolutt MÅ ha med seg? Eldstemann sov gjerne til 10-11 hver morgen fram til han var ca 2 år. Jeg syntes det var herlig og nøt det til det fulle. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå