Lady Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Har jeg blitt svindlet? Så gjennom nettbanken min, og ser at det er trukket ut beløp to ganger på litt over 2000kr til sammen, og jeg kan virkelig ikke huske hva det er. Navnet på butikken er helt ukjent. Jeg prøvde å google det, og søkte opp butikken på 1881, men ingenting kommer opp:s Hjelp, hva kan det være? Har tenkt frem og tilbake, men kommer ikke på noe jeg har handlet til den summen, og butikken har jeg aldri hørt om:s
Gjest gjest17 Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Det er godt mulig. Ring kortselskapet ditt i dag og steng kortet ditt.
Lady Skrevet 17. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2013 Har ikke blitt svindlet! Fant frem noen gamle kvitteringer, og ser at samme navnet står på dem, istedenfor navnet på butikken.
ninuska_ Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 (endret) Jeg ville ringt banken for å sperre kortet og fylt ut skjema på ukjent transaksjoner (dette måtte hvertfall jeg gjøre i DNB sin nettbank) for å få tilbake pengene Edit: ser det ordnet seg Endret 17. august 2013 av ninuska_
Lady Skrevet 17. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2013 Jeg ville ringt banken for å sperre kortet og fylt ut skjema på ukjent transaksjoner (dette måtte hvertfall jeg gjøre i DNB sin nettbank) for å få tilbake pengene Edit: ser det ordnet seg Ja, viste seg heldigvis at jeg tok feil. Men takk for hjelpen uansett!
kalinka85 Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Har ikke blitt svindlet! Fant frem noen gamle kvitteringer, og ser at samme navnet står på dem, istedenfor navnet på butikken. Hvis du ikke har såpass kontroll at du husker de beløpene når du ser de opp mit dato, og heller ikke husker at du foretok kjøp i den prisklassen,,, kanskje på tide å kvitte seg med bankkortet før du havner på luksusfelken?
Gjest Jessica-Oslo Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Glad det ordnet seg for deg! Ble selv svindlet for nesten 5 000,- for en tid tilbake, det var helt tilfeldig at jeg la merke til det!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Har jeg blitt svindlet? Så gjennom nettbanken min, og ser at det er trukket ut beløp to ganger på litt over 2000kr til sammen, og jeg kan virkelig ikke huske hva det er. Navnet på butikken er helt ukjent. Jeg prøvde å google det, og søkte opp butikken på 1881, men ingenting kommer opp:s Hjelp, hva kan det være? Har tenkt frem og tilbake, men kommer ikke på noe jeg har handlet til den summen, og butikken har jeg aldri hørt om:s Har ikke blitt svindlet! Fant frem noen gamle kvitteringer, og ser at samme navnet står på dem, istedenfor navnet på butikken. Hvis du ikke husker kjøp på 2x2000, så ville jeg anbefalt å ta vare på kvitteringene, eller skrive opp hva du handler for. Jeg lager selv en oversikt i Excel der jeg skriver inn det jeg har handlet. Før jeg begynte med det, skjedde det flere ganger at jeg kom inn i nettbanken og tenkte at den summen kunne ikke stemme. Men jo da, mange småsummer blir en del til sammen... Tror dog ikke jeg ville glemt så store summer det var snakk om her. Anonymous poster hash: 5cadd...0ff 1
Lady Skrevet 17. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2013 Hvis du ikke har såpass kontroll at du husker de beløpene når du ser de opp mit dato, og heller ikke husker at du foretok kjøp i den prisklassen,,, kanskje på tide å kvitte seg med bankkortet før du havner på luksusfelken? hahaha ok, for det første så husket jeg varene jeg kjøpte for det beløpet, men navnet på butikken kom ikke opp på nettbanken! Navnet på bedriften kom opp istedenfor, derfor jeg ikke skjønte hva det kunne være. 1
Lady Skrevet 17. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2013 Hvis du ikke husker kjøp på 2x2000, så ville jeg anbefalt å ta vare på kvitteringene, eller skrive opp hva du handler for. Jeg lager selv en oversikt i Excel der jeg skriver inn det jeg har handlet. Før jeg begynte med det, skjedde det flere ganger at jeg kom inn i nettbanken og tenkte at den summen kunne ikke stemme. Men jo da, mange småsummer blir en del til sammen... Tror dog ikke jeg ville glemt så store summer det var snakk om her. Anonymous poster hash: 5cadd...0ff Takk for gode råd:) Det var 2000kr til sammen, ikke 2x2000, men en del penger uansett. Høres lurt ut å lage en oversikt over hva man handler, så slipper man å bekymre seg, om man glemmer et kjøp ellet to.
Lady Skrevet 17. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2013 Glad det ordnet seg for deg! Ble selv svindlet for nesten 5 000,- for en tid tilbake, det var helt tilfeldig at jeg la merke til det! Takk !! Nei, hvordan merket du det?? Betalte banken deg pengene tilbake? 1
Gjest Jessica-Oslo Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Jeg merket det vel tilfeldig når jeg tittet innom nettbanken. Akkurat da hadde jeg handlet veldig mye på Ebay og hadde ikke fulgt så god med på kontoutskriftene. Jeg kontaktet min bank, som kunne spore at pengene var transportert til utlandet via Western Union. De trodde meg når jeg sa det ikke var meg som hadde sendt penger. Fikk summen tilbake av banken ja Men mye hodebry i forkant :/ Måtte deretter bytte kort og alle kontoopplysninger. De mente noen hadde hacket seg inn via pc, for jeg har aldri fylt inn kontoinformasjon på noen nettsider eller lignende. Kravet deres for å dekke utgiften var at jeg aldri logget inn i nettbanken (etter at alle koder ble byttet) fra pcen jeg hadde brukt tidligere igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå