Gå til innhold

Hva er det teiteste du har gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Når det kommer til økonomi, hva er det teiteste du har gjort? Eller bare noe du vil nevne her?

Dumme kjøp? Tastet feil?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Kjøpt en helt ny seng et par uker etter bruddet med eksen for jeg ville ikke sove i samme seng som vi hadde pult i. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Mistet en 500 lapp

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Hadde tenkt likt!

Jeg tastet inn koden da jeg egentlig skulle taste inn beløp for en flaske vann.

Hehe, heldigvis skjønte maskinen at noe var galt, så fikk beskjed om at beløpet var for høyt.. Puh..!

Ellers har jeg kjøpt klær som ikke passet da jeg kom hjem og rakk ikke å avbestille en kjøretime en gang så betalte sure 1200 kr for INGENTING! Daaa var jeg sur da. Sa ifra 3 dager før timen, men det var for seeent, siden det var helg (fredag) og fristen var 24 timer før. Helg gjaldt tydeligvis ikke, jaja, dumme meg.

Endret av Badebuksa
  • Liker 1
Skrevet

Bokklubber der man må avbestille hver måned er jo alltid artig :kjefte:

Skrevet

Pyramidespill.. 1500 kr i dass :laugh:

Jeg var 19, så jeg skylder på ungdommens dumskap

Skrevet

Jeg kjenner til en som fant seg asiatisk kjæresteemne på nett. Hun skulle komme til Norge, men trengte selvfølgelig penger til billetter. Kjærlighetssyk som han var sendte han penger, og hørte aldri fra dama igjen.

Men det stopper ikke der. Han var fortsatt kjærlighetssyk og fortsatte letingen. Ble kjent med en ny dame på nett, som og trengte penger. Ikke klok av skade sendte han billettpenger på ny. Denne gangen fikk han i alle fall beskjed om at hun ikke kom pga en påstått ulykke på vei til flyplassen.

Tilsammen, minst 12.000 rett i dass tenker jeg.

Skrevet

Glemte av at Nordea har uttaksgrense på sparekontoen og merket ikke at gebyrene ble trukket.. Brant vekk 2500kr i gebyr før jeg oppdaget det. Det var jævlig surt siden det er endel kroner for meg, jævlig surt at de ikke sender noe advarsel heller for dette skjedde over 3 måneder.

Anonymous poster hash: 70b5c...98a
Skrevet

Jeg har gått fra penger i minibanken et par-tre ganger ila livet, teller det som økonomisk tabbe?

Utover det har jeg kjøpt seng en måned før jeg flyttet fra byen jeg bodde i, for så å gi den bort. Det var ikke den billigste sengen heller. ;)

Gjest Ironically me
Skrevet

Kjøpte tomt i utlandet...dumt.

Skrevet

Blitt påvirket av tvshop og kjøpt treningsutstyr. Etter 2 måneder var alt ødelagt :fnise: 3000 kr rett i do.

Skrevet

Jeg kjenner til en som fant seg asiatisk kjæresteemne på nett. Hun skulle komme til Norge, men trengte selvfølgelig penger til billetter. Kjærlighetssyk som han var sendte han penger, og hørte aldri fra dama igjen.

Men det stopper ikke der. Han var fortsatt kjærlighetssyk og fortsatte letingen. Ble kjent med en ny dame på nett, som og trengte penger. Ikke klok av skade sendte han billettpenger på ny. Denne gangen fikk han i alle fall beskjed om at hun ikke kom pga en påstått ulykke på vei til flyplassen.

Tilsammen, minst 12.000 rett i dass tenker jeg.

Hvorfor gjør man det? Hadde det ikke vært mer naturlig å kjøpe en billett til damen(e), som man selv har råderetten over (ikke kan løses inn i kontanter/refunderes til andre enn eieren)?

Gjest *kokos*
Skrevet (endret)

Jeg bød aaaaaaltfor mye på en leilighet en gang, ble temmelig blind ettersom den var så fin. Men den var absolutt ikke verdt det jeg bød, og heldigvis var han andre i budrunden enda dummere enn meg, så han fikk den! Tenker på det hver dag at jeg kunne hatt 500k mer i lån nå, på ei leilighet som ikke er bedre enn huset jeg bor i nå.

EDIT: For ti år siden svidde jeg av 3500 kr på Minidisc, da dette skulle bli det nye store. Jeg skjøntr aldri åssen den funka, så den har aldri blitt brukt. Selges billig!

Endret av *kokos*
Skrevet

Har heldigvis ikke rukket å gjøre noe veldig dumt enda...

Men jeg husker en gang jeg skulle ta ut penger. Stod i minibanken utenfor den vanlige banken og skulle ta ut en tohundrelapp til bussen. Trykket med et uhell en ekstra null, og merket det ikke før jeg stod der med to tusenlapper i handa. Ville ikke veksle en tusenlapp på bussen, så måtte tusle slukkøret inn i banken og be om å få dem satt inn igjen. De flirte godt, og hadde visst sett hele greia. :fnise:

Anonymous poster hash: 75d39...ed4
  • Liker 2
Skrevet

Kjøpt epad til 3500,- som bare ble brukt litt.

Skrevet

Blitt påvirket av tvshop og kjøpt treningsutstyr. Etter 2 måneder var alt ødelagt :fnise: 3000 kr rett i do.

Haha samme har jeg gjort, kjøpte ei treningsgreie som hadde sånn tykk strikk på, den strikken røyk etter 3 ganger. Så er det neglesettet som ble kjøpt, funka ikke helt, men var ikke totalt ubrukelig hehe.

Da jeg var ca 16 år så visste jeg ikke helt hva "auksjon" var. Jeg så i ett hjørne på en hjemmeside jeg var inne på at jeg kunne gi bud på ting man ville ha, så jeg fant jo en hau med ting som virket så billige så jeg la inn bud, en krone over forrige bud. "heldigvis" vant jeg bare en budrunde på en stygg flisgenser som kom i posten. Jeg ante jo ikke at jeg faktiskt kom til å få den sendt eller måtte betale for den. Men joda.. Foreldrene var ikke veldig glade.

Kjøpte svindyre transportbeskyttere til den ene hesten, som jeg brukte en eneste gang.

Kjøpte en hest engang jeg fikk ri to ganger og fikk sett den 3 ganger. solgte den for under halvparten av hva jeg kjøpte den for ett år senere fordi jeg var desperat eller å selge den.

har nok brukt penger på svært mye annet teit også, kommer ikke på noe men jeg vet jeg har kastet mye penger ut av vinduet!

• Liker 1
Skrevet

Brukt penger jeg ikke hadde, kredittkort o.l. Shoppet istedet for å betale regninger.

Skamme seg!

Skrevet

Hagemøbler i tre. Brukte de kjempelite, og nå i år havna de på søpla. 7000 kroner for kanskje 10 timer med sitting hahaha! Svei litt, men nå var jeg lei, og de var blitt stygge. Tunge store møbler som må vedlikeholdes i ett kjør kjøper jeg aldri igjen.

Skrevet

Hagemøbler i tre. Brukte de kjempelite, og nå i år havna de på søpla. 7000 kroner for kanskje 10 timer med sitting hahaha! Svei litt, men nå var jeg lei, og de var blitt stygge. Tunge store møbler som må vedlikeholdes i ett kjør kjøper jeg aldri igjen.

Kastet dem? :skratte: Kunne du ikke selge dem eller gitt dem bort da?

Anonymous poster hash: 538f6...c6b

Skrevet

Nei, de var blitt noen år gamle, og sprukket opp og stygge. Så de var ikke så mye å samle på lenger :( Hadde de ikke sprukket så mye, så hadde jeg gitt de bort på finn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...