Gå til innhold

Når ble babyen lagt på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva var grunnen? Ammeslutt? Forstyrret av foreldrene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Eldste da hun var 4mnd, yngste da han var 6mnd.

Eldste fordi hun våknet av oss. Yngste fordi jeg hele tiden våknet av lydene hans.

Skrevet

Junior fikk eget rom uken før han ble 1 år.

Mest fordi vi var klar for å få litt kjærestetid igjen, og fordi han begynteå våkne når vi kom å la oss, eller når pappaen stod tidlig opp for å dra på jobb.

Anonymous poster hash: 76c55...eb0

Skrevet

Lå på eget rom fra første dag vi kom hjem. Deilig å ha soverommet for seg selv.

Anonymous poster hash: 77df6...62f

Skrevet

En mnd tenker jeg. Sover bedre alle sammen.

Anonymous poster hash: 43402...8d6

Gjest pysepusen
Skrevet

Første var 2,5 år fordi vi hadde bare et soverom til da. Andre kommer i hvert fall til å være et år. Det anbefalte er at de sover på foreldrenes soverom til de er minst seks måneder pga fare for krybbedød sa helsesøster til meg.

• Liker 5
Skrevet

5 mnd var snuppa. Hun våknet av at vi kom å la oss. Jeg våknet hver gang hun snudde seg......alle fikk bedre søvn. :)

Anonymous poster hash: f4d97...d86
Skrevet (endret)

Rett over 4 måneder. Søvnkvaliteten min var dårlig fordi jeg våknet bare han bevegde lillefingeren. Han våknet også av meg og samboeren.

Ble ikke nevneverdig færre oppvåkninger for hans del, men jeg sov i det minste bedre mellom våkenøktene.

Endret av Teriyaki
Skrevet

11mnd.

Nattavvente og flyttet på eget rom omtrent på samme tid. Sov mye bedre da han sluttet å spise om natta, og slapp å våkne av den minste lyd fra oss. Har alltid sovet veldig lett og forventet mat ved hver oppvåkning.

Skrevet

Han var 4mnd. Han våkna så mye av natta pga meg for han er utrolig var på lyder

Skrevet

Min var 3 mnder. Han våknet av meg og jeg av han. Etter eget rom har han stort sett sovet hele natta. Bedre for oss begge :-)

• Liker 1
Skrevet

Begge mine har blitt lagt på eget rom da de var 10 måneder. Jeg skulle gjerne hatt dem på rommet vårt lenger, men mannen min har våknet lett av lydene deres og sovet veldig dårlig. Og siden de begge ble nattavvent på dette tidspunktet var det greit å flytte dem på eget rom.

Skrevet

Har dere åpne dører mellom rommene da, eller babycall? Evt, ingen av delene, og venter til babyen gråter?

Gjest Magdalene
Skrevet

Har dere åpne dører mellom rommene da, eller babycall? Evt, ingen av delene, og venter til babyen gråter?

Hadde babycall i starten, men ikke nå lenger (han er 10mnd).

Våkner om baby gråter. Om ikke baby gråter er det jo ikke farlig at han ligger for seg selv.

Skrevet

6mnd, da sov vi alle bedre! Jeg våkner så lett v lydene hennes og vi var klare for å få rommet vårt tilbake;)

Det var rom i rom, med dør mellom som stod halvåpen

Skrevet

Hun var 7mnd, og vi flyttet henne på eget rom så alle skulle sove bedre, og for å prøve å avvenne samsoving og nattamming :-)

Skrevet

Første var 2,5 år fordi vi hadde bare et soverom til da. Andre kommer i hvert fall til å være et år. Det anbefalte er at de sover på foreldrenes soverom til de er minst seks måneder pga fare for krybbedød sa helsesøster til meg.

Det høres ut som tull. Hvorfor skal det være større sannsynlighet for at ungen dauer om den sover på eget rom?

Skrevet

Det høres ut som tull. Hvorfor skal det være større sannsynlighet for at ungen dauer om den sover på eget rom?

Det er ikke tull. Årsaken er at foreldre lettere merker om noe er galt dersom barnet er i umiddelbar nærhet.

• Liker 4
Gjest pysepusen
Skrevet

Det er ikke tull. Årsaken er at foreldre lettere merker om noe er galt dersom barnet er i umiddelbar nærhet.

Også er det vel noe med at de faller ikke i den aller dypeste søvnen? Vi er laget slik at vi skal høre hver minste lyd de lager. Så det at man blir "forstyrret" i søvnen er bare positivt.
  • Liker 5
Skrevet

Også er det vel noe med at de faller ikke i den aller dypeste søvnen? Vi er laget slik at vi skal høre hver minste lyd de lager. Så det at man blir "forstyrret" i søvnen er bare positivt.

Da lærte jeg noe nytt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...