Gå til innhold

Ta med barn på kino

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tok du med barnet ditt på kino første gang, altså hvor gammel var barnet? Hvilken alder synes dere er passende å begynne ta med barna på kino?

Anonymous poster hash: bf2f5...f9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrentlig 3.

Den alderen er passende som hver barn evner å sitte noenlunde i ro og holde noenlunde kjeft, dvs vite hva det er å snakke med hviskestemme. Den er selvsagt ulik fra barn til barn.

• Liker 1
Skrevet

Tror min var fylt 4, eller rett før fylte 4 da jeg tok henne med på kino første gang. Turte ikke før, for hun har alltid vært av typen "makk i rumpa".

Yngste ser jeg for meg at jeg kunne tatt med tidligere. Han er bare 2,5 men har en helt annen ro, og kan konsentrere seg om f.eks en film på tv lenge, mens eldste bare hoppet rundt i stuen på samme alder..

Skrevet

Min var på kino første gang nylig, og han er tre. Klarte å sitte stille, men hvisket at "Det er kjedelig!" i et rolig parti av filmen. Men så lenge det var full fres satt han som et tent lys, og det var stor stas å få gå på kino :)

• Liker 1
Skrevet

Min var 3. Han satt rolig og syntes det var spennende når det var noe som skjedde på filmen, men så fort det ble litt mye prating (lengere enn 10 sek) så ville han hjem. Så 1,5 timer var litt lenge for hans del. Men godteriet var stas da ;)

Anonymous poster hash: ed409...b31
Skrevet

Min var 2,5 år. Vi bodde på et lite sted da, så kinosalen var veldig tom og det var andre barn der som også laget litt lyd. Hadde det vært flere folk i salen, hadde jeg tenkt at vi burde ventet litt.

Skrevet

Mellom 3 og 4 år. Generelt ser jeg an barnet, og hvis jeg er i tvil venter jeg heller litt lenger enn å risikere en mislykket førstegangsopplevelse...

Skrevet

2,5 år. Det gikk veldig bra :)

Skrevet

Min var 4.

Kunne sikkert tatt med en 3 åring på kino. Men man må jo se an barnet sitt også.

Anonymous poster hash: 3f8aa...c84
Skrevet

Min var akkurat fylt 4. Hun var på kino med bestemoren og så "Pelle Politibil". Det hadde visst gått veldig bra :)

Skrevet

Min er snart fire. Har ikke tatt ham med på kino enda da jeg ikke tror han vil klare å sitte så lenge i ro.

Anonymous poster hash: 19674...b69
Skrevet

2 år. Vi så på Knerten og det gikk veldig bra;-)

• Liker 1
Skrevet

Aller første gang var babykino, men det teller vel ikke :-)

Prøvde første gang da hun var 2,5. Da gikk vi etter 30 minutter fordi hun var mer opptatt av å klatre på stolene og prate. Prøvde igjen da hun nærmet seg 3 og det gikk supert. Tror det hadde med filmene å gjøre også. Den første fenget ikke, hun kjente ikke til figurene fra før etc. Den andre var Karsten og Petra, og hun har lest bøkene masse etc. Stor suksess. Nå skal vi snart på den nye Mormor-filmen.

Skrevet

Jeg vil gjerne be om at foreldre ikke tar med barn på filmer som de er for unge til å se. Da tenker jeg ikke nødvendigvis på vold, men at de er for unge til å forstå handlingen. Det er skikkelig irriterende å sitte bak et barn som hele tiden spør sin forelder: "Hva gjør han nå? Hvorfor sa hun slik?"

• Liker 6
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg vil gjerne be om at foreldre ikke tar med barn på filmer som de er for unge til å se. Da tenker jeg ikke nødvendigvis på vold, men at de er for unge til å forstå handlingen. Det er skikkelig irriterende å sitte bak et barn som hele tiden spør sin forelder: "Hva gjør han nå? Hvorfor sa hun slik?"

Ja, det, eller at barna er med på engelskspråklige filmer med teksting, og barnet ikke kan lese (fort nok). Har opplevd at foreldre har sittet og OVERSATT hele filmen. "Det betyr..." "Nå sier han at..." Det er vanvittig irriterende, selv om vedkommende bruker hviskestemme aldri så mye ;)

Ellers, for å være litt on topic, jeg synes det er flott hvis foreldre venter til barna klarer å sitte i ro så lenge filmen varer. Og hvis det ikke går som planlagt, så kan man ta med seg poden å forlate salen, ikke la de få leke apekatt i stolene, snakke (utenom litt hvisking) osv. Mye triveligere for alle da.

Når det er sagt har jeg intrykk av at det er litt høyere terskel på barnefilmer, og de fleste er jo veldig flinke! Det "verste" synes jeg filmer for større barn og tenåringer (f.eks. Twilight og den typen fillmer), der noen absolutt må dra med seg noen som er hakket for små til å følge tekstinge og forstå handlingen, for det blir det bråk og uro av. Ikke skjønner jeg at de har noe glede av det heller, men det er nå en annen sak.

Generelt irriterende med folk som ikke har lært folkeskikk og at man holder kjeft under filmen, folk som sitter å snakker og kniser og det piper i telefoner og i det hele tatt - men det kan jo være et problem med folk i alle aldersgrupper da.

Skrevet

Hun var litt over 2 år, vi så på Karsten og Petra. Hun virkelig elsket filmen og pratet omtrent ikke om noe annet enn da hun var på kino i flere måneder etterpå. Nå har hun begge bamsene og DVDen som hun er ofte:p

Så var hun på pelle politibil da hun var 2,5 år som også var vellykket!

Snart er hun 3 år og så mormor og de 8 ungene sammen med bestemoren. Det var vist mer musikal og fenget ikke like mye som de andre filmene.

Grunnen til at hun gikk på kino da hun var 2 år på en som ikke var tegnefilm er fordi jeg viste hun elsket knerten filmene, og traileren av filmen (karsten og petra altså) hadde hun sett på ipaden i en måneds tid

Skrevet

Joda, men det er vel snakk om barnefilmer her, er det ikke? Det kunne selvsagt ikke falle meg inn å ta med barnet mitt på film dersom hun var for ung for den, eller for ung til å sitte stille under filmen.

Skrevet

Som andre skriver, når barnet er stort nok til å sitte stille. Den tiden kommer sannsynligvis en god del senere enn mange foreldre er villige til å innse. Jeg tror ytterst få 2-3-åringer klarer dette, eller har veldig stort utbytte av filmen. Er det virkelig vanlig å ta så små barn på kino (ser bort fra babykino)? Tror jeg og søsken begynte å gå på kino rundt 5-6-årsalderen, og da var det i tillegg flere år hvor vi ikke så stort hvis det kom en litt høyere person foran.

Anonymous poster hash: da4dd...5b9
  • Liker 2
Skrevet

Tok med lillesøsteren min på kino, og det var drittunger i salen som bråkte mye og ikke satt i setene, og dette var ikke engang en film for de aller minste!

Siden da har vi bare sett udubbete filmer, for å slippe irriterende barn.

Håper alle går ut salen, som en sa hun gjorde over, hvis ungen ikke klarer oppføre seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...