Gå til innhold

Hvilken p-pille?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet vi reagerer forskjellig på de forskjellige typene og ja jeg vet ingen her inne kan vite hvordan jeg reagerer på dem.

Jeg går i dag på Microgynon og er egentlig fornøyd, jeg har ikke bivirkninger (hadde litt i starten). Men jeg kan ikke lenger hoppe over mensen mer enn 1 gang, etter det kommer det en blødning uansett helt til jeg tar en pause. Jeg har også begynt å få noen kviser.

Jeg har PCOS og slet mye med kviser tidligere, men det er blitt bedre og etter jeg startet på Microgynon så var alt borte, helt til nå.

Jeg har pga endometriose mye smerter også utenom mensen, så jeg skal derfor gå på pillene kontinuerlig, men det går altså ikke. Smertene har også begynt å komme tilbake.Tidligere kunne jeg la det gå 4 mnd mellom hver blødning. Men de siste månedene så kommer blødningene etter 2 mnd.

Jeg har gått på Microgynon i litt over 1 år nå.

Noen som har erfaring med dette eller erfaring ang andre typer p-piller? Jeg skal til legen snart, men er greit å vite litt om andres erfaringer også.

Anonymous poster hash: 24f76...a48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går selv på Microgynon, og har aldri hatt noe problem, jeg går også på pillene kontinuerlig, men har en pillefri uke omtrent en gang i året.
Siden du har PCOS vil det muligens ha utslag på hvordan p-pillene fungerer i ditt tilfelle? Legen din har sikkert noen gode råd og alternativer. :)

Skrevet

Takk for svar.

Legen min har null peiling på p-piller og problemer med p-piller, så jeg må kommer med forslag selv. Det er en del hormoner i Microgynon, er det ikke? Virker som det ikke er nok hormoner siden de ikke klarer å overstyre kroppen min. Men hva er neste da? Diane?

Anonymous poster hash: 24f76...a48
Skrevet

Microgynon har ikke spesielt mye hormoner, jeg synes å ha hørt at det er en relativt lav dose, ikke den laveste, men ikke den høyeste dosen heller. Det er en monofasepille og skulle i teorien fungert bra for deg, ihvertfall i forhold til en type p-pille med trefase eller lignende.

Monofase betyr at det er samme mengde hormoner i alle pillene, trefasepillene har tre forskjellige farger på pillene med forskjellig hormoninnhold og fungerer ikke like godt til å hoppe over mensen kontinuerlig.

Hvis legen din ikke har så god peiling, kan du spørre i skranken på legesenteret ditt om det er en lege som kan mer om p-piller der, evt prøv å snakke med en farmasøyt på et apotek. De har ofte mye mer peiling på medisiner enn fastlegene har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...